Ik ben freelance persmedewerker en door heel recent gewijzigde fiscale wetgeving ben ik sinds 1 juli 2017 plots btw-plichtig. Dat betekent dat voortaan mijn btw-nummer op mijn Proximus-facturen vermeld dient te staan. Een bizz-expert heeft me daarnet in dat verband heel snel en vriendelijk opgebeld, maar nu blijk ik een volledig formulier overnemer/overlater te moeten invullen om dat btw-nummer op mijn facturen geplaatst te krijgen. Beetje gek, want daar is dat formulier eigenlijk niet voor bedoeld. Er verandert namelijk NIETS aan mijn internet en telefonie, niemand neemt mijn 'zaak' over, ik heb geen echt bedrijf, geen vennootschap, moet me niet bij een sociale kas aansluiten, maar... ben zoals gezegd voortaan wel btw-plichtig (btw factureren voor mijn betalingen en op mijn kosten de btw deels aftrekken). Kan ik echt niet op een doodeenvoudige manier vanaf volgende maand mijn btw-nummer op mijn facturen zien verschijnen zonder dat ik een hele administratieve rompslomp dient te doorworstelen? Dank!
Bladzijde 1 / 1
Een overnameformulier invullen is echt niet moeilijk en de Bizz-expert helpt je daarmee.
Ik denk zelfs dat de overname gratis kan als je het juiste formulier laat kiezen door de bizz-expert.
Voor de rest : het overnameformulier is wel degelijk hiervoor bedoeld en er verandert wel degelijk iets: van particuliere klant verander je naar professionele klant en in plaats van een aanrekening krijg je een factuur.
Ik denk zelfs dat de overname gratis kan als je het juiste formulier laat kiezen door de bizz-expert.
Voor de rest : het overnameformulier is wel degelijk hiervoor bedoeld en er verandert wel degelijk iets: van particuliere klant verander je naar professionele klant en in plaats van een aanrekening krijg je een factuur.
@Frank. Oké, merci. Uiteraard is een formulier invullen niet moeilijk, maar het overnameformulier is niet echt aangepast aan mijn situatie. Ik trek me wel uit de slag. Bedankt voor je reactie.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.