BTV geinstalleerd, Internet & BTV werken perfect, telefoon geeft géén toon

  • 8 January 2011
  • 11 reacties
  • 1268 Bekeken

We hebben hier thuis Belgacom TV geactiveerd sinds 6/01/10.

De installatie van de 6-polige splitter hebben we zelf gedaan aan het eerste aansluitingspunt.

De controle of de telefoonlijn ging heb ik wel niet gedaan daar het lampje adsl bleef branden en internet radio bleef doorspelen. (Ik dacht dat het OK was). Daarna merkte ik dat als iemand mij wil opbellen op mijn telefoonnummer, mijn telefoon niet verbonden is.

Gisteren dan maar gekeken of BTV werkte, wat het ook deed.

Ik heb dus mijn internetverbinding (zeker niet minder snel dan vroeger), BTV maar geen telefoon.

Iemand enig idee hoe dit komt (of hoe ik hierin geslaagd ben)?


Alvast bedankt!

11 reacties

enig idee als je op vdsl of adsl netwerk bent aangesloten ??
Mijn router geeft volgende status:








VDSL line status SHOWTIME

Bij information van mijn bb2 staat ook vdsl version... Dus veronderstel ik vdsl...

Kun je een beschrijving gegeven van je aansluiting waar de telefoon is aangesloten.

Mvg Jerom
Hoe bedoel je een beschrijving?

Ik heb gewoon de installatiegids van BTV gevolgd voor het installeren van de 6-polige schakelaar.

Voor de rest heb ik geen flauw benul van electriciteit, telefoondraden, ...

Als ik de telefoon aansluit op dat nieuwe 6-polige punt werkt de telefoon niet. vdsl signaal komt wel binnen en tv werkt dan ook. Op iedere aansluiting in huis, hetzelfde verhaal.
Is je eerste aansluitingspunt ook vernieuwd ?? telefoon en internet moeten gescheiden worden via het aansluitpunt

( tf 2007 ) en de splitter 6 p. Internet van de splitter naar de modem ( blauwe snoer ) of via de blauwe vijskontakten

in de aansluitdoos;

telefoon via een van de 2 KONTAKTEN bovenste gedeelte van de aansluidoos of (en) via de groene vijskontakten in de aansluitdoos.

De invoerkabel komt op de zwarte vijskontakten van de aansluitdoos ( normaal oranje/blauw of grijs/wit )
Mijn eerste aansluitingspunt = garage.
Daar heb ik dus de 6-polige contactdoos geinstalleerd. Enkel dit, die vdsl kop zit aangesloten in mijn bureau.

Boven in mijn bureau staat mijn BB2 + ruckus (daar zit ook mijn meegeleverde adaptor + nieuwe vdsl kop

In het salon staat mijn tv + ruckus

In mijn leefruimte wilde ik de telefoon aansluiten, maar die doet het niet. (en als ik hem inplug werkt het internet / btv ook niet meer.

De "leiding" loopt als volgt:

Garage - leefruimte - bureau

Ik heb de kabeltjes gestoken zoals aangegeven in de gids. 2 in het zwarte blokje en 2 in het groene (of blauw) weet ik niet meer juist. Daar heb ik dus enkel 2 punten, inkomend en uitgaand. Zou het probleem hier dan zitten? Al heb ik zoals gezegd, gewoon het instructieboekje gevolgd... Of moet ik nog een bijkomende vdsl splitter halen?

Hoe dan ook

Waar ik mijn router + ruckus zet, internet en btv werken.
Telefoon werkt nooit, in geen enkele opstelling (en ik heb ze waarschijnlijk allemaal 5 keer geprobeerd)

Reputatie 5
Staat het knopje op de splitter op on?
beide knopjes staan naar boven gericht...

Zoals vermeld in de documentatie
ik denk dat het probleem in de garage ( aansluitpunt ) zit ; uitgaand moet je 2 maal vertrekken

groen naar de telefoon ; blauw naar je b box . Splitter in het aansluitpunt garage ;

indien mogelijk kan je ook je b box in de garage plaatsen + je ruckus . en vertrek je met je telefonie op groene blokje van

de aansluitdoos ; splitter ook hier in aansluitpunt garage .
Badge
beste

u hebt alles goed verbonden, echter niet op uw eerste aansluitpunt, vandaar. Het nieuwe VDSL2 aansluitpunt dien je in de garage te plaatsen en vandaar te vertrekken of: in, de garage géén aftakking en alles rechtstreeks doorverbinden naar de woonkamer hier nieuwe vdsl2 aansluitdoos met splitter plaatsen en uw internetaansluitpunt in de bureau dient verbonden te zijn met de rechts onderste (DSL) klem . Dan kan je uw modem in de bureau zetten en zal uw tf werken

groeten-muisje

Bedankt aan eenieder die geantwoord heeft.

Na alles te hebben geprobeerd dan maar de Belgacom helpdesk gebeld, technieker kwam langs en zag dat het goed was.

Het probleem zat blijkbaar in 1 of andere kast van Belgacom waardoor het telefoonsignaal niet langer tot bij mij kwam na de activatie van BTV...

Nu maar te hopen dat ze mij de technieker niet willen aanrekenen als de fout bij hen lag...

Nu, bij deze nogmaals: bedankt voor de hulp!

Reageer