BREAKING NEWS Belgacom geeft voetbal gratis weg aan klanten



Toon eerste bericht

161 reacties

Vandaag factuur ontvangen " gesprekken mei + abonnementen juni ".

Gemerkt dat nog 19,95 euro ( all foot ) aangerekend wordt voor de periode 1 juni t/m 30 juni.

Klopt dit of volgt er nog een creditnota?
Badge
Ik heb mijn factuur nog niet goeg bekeken maar verschoot ook even maar dan omdat hey zoveel minder was.verleden maand bijna 160€ en nu112€
hallo, voetballiefhebbers gratis bestaat niet meer,het zal wel op een of ander manier wel,terug aangerekent worden aan de klant jullie zullen

het volgend jaar wel zien,belgacom doet dat om telenet voor blok te zetten.
Badge
simons gratis of niet stunt of niet ik betaal dan nog liever 10€ of 15€voor dat gene dat ik nu moet missen.Ik vind het enkel spijtig dat je nu gedwongen word om 2 matchen op te nemen en 1 live te zien wil je dus nog kunnen genieten van 3 wedstrijden per week.
Belgacom TV gaat opnieuw in zee met productiehuis Woestijnvis

BRUSSEL - De voetbalredactie van Woestijnvis wordt ingekrompen, nu het productiehuis nog maar alleen de zaterdagwedstrijden van de voetbalcompetitie mag verslaan. Bart Raes blijft het gezicht van de voetbalverslaggeving.
Zes jaar lang verzorgde Woestijnvis voor Belgacom de productie van de voetbalwedstrijden. Maar Telenet haalde twee weken geleden verrassend de exclusieve uitzendrechten binnen voor de drie topwedstrijden van elke speeldag. Die wedstrijden zullen worden in beeld gebracht door Studio A, het productiehuis van VTM.

Gisteren bevestigde Belgacom dat Woestijnvis, zoals verwacht, de productiepartner blijft voor de vijf wedstrijden die het nog mag uitzenden. Die vijf wedstrijden - die Belgacom voor amper 1 miljoen verwierf - zal het gratis uitzenden voor al zijn abonnees. Wat Woestijnvis krijgt voor de productie wordt niet bekendgemaakt, maar het zou in ieder geval (fors) minder zijn dan wat Woestijnvis de afgelopen zes jaar ontving.

Bart Raes blijft het gezicht van de voetbalverslaggeving op Belgacom TV aan Vlaamse kant. Aan Franstalige kant is dat Marc Delire. Maar drie Woestijnvismedewerkers verliezen hun job, waarvan één aan Vlaamse kant: sportjournalist Wouter Laarmans. Hoe groot de overblijvende voetbalredactie op Woestijnvis nog is, is volgens Bart Raes moeilijk te zeggen: 'We werken veel met freelancers, en sommige mensen werken tegelijk ook aan andere Woestijnvisprogramma's mee'.

'Het is zeer zeker jammer dat de drie topwedstrijden niet meer in het pakket zitten', zegt Raes. 'Maar wat wij doen is er het beste van maken op zaterdag.'

Belgacom zegt dat het 'extra middelen inzet' voor zijn zaterdagmatchen. Elke week zal één van die matchen uitgekozen worden als hoofdmatch, en in beeld gebracht zoals met de topwedstrijden gebruikelijk is. De andere wedstrijden worden opgenomen met vijf camera's, het minimum dat de Pro League oplegt.

Telenet heeft nog niet bekendgemaakt hoe en aan welke prijs het zijn voetbalwedstrijden zal tonen. Waarschijnlijk zullen die matchen worden uitgezonden op betaalnet Prime Sport.

Voor Woestijnvis is het verlies van een deel van het voetbalcontract een flinke aderlating. Woestijnvis haalde zijn omzet voornamelijk uit twee grote contracten: dat met Belgacom voor het voetbal en het exclusiviteitcontract met de VRT. Het exclusiviteitcontract wordt niet verlengd omdat De Vijver, de moederholding van Woestijnvis, de tv-zenders VT4 en VijfTV heeft overgenomen. Woestijnvis en VRT hebben wel nog een overgangscontract van één jaar, dat midden 2012 afloopt. VRT-baas Sandra De Preter bevestigde onlangs dat Woestijnvis zich kandidaat mag stellen om nieuwe programma's voor de VRT te maken.

bron : De Standaard

goed nieuws want Woestijnvis zal ons matchen zoals in het verleden uitstekend in beeld brengen. wat Studio A er op Prime zal val bakken valt nog af te wachten

mvg
Goed nieuws voor de voetballiefhebbers: de competities die de winnaars leverden van de voorbije Champions League (FC Barcelona) en Europa League (FC Porto), alsook zes van de acht halve finalisten van diezelfde competities in 2011 (Real Madrid, Villareal, Benfica, Braga), zullen exclusief te bekijken zijn voor alle http://www.belgacom.be/tv" target="_blank-klanten!

Belgacom TV zendt vanaf 13 augustus elke week gratis de beste twee wedstrijden van de Primeira Liga (Portugese D1 – 6e plaats op de UEFA-ranglijst) rechtstreeks uit. Deze wedstrijden zullen voor Belgacom TV-klanten ook beschikbaar zijn op smartphone, tablet en pc.

Vanaf het seizoen 2012 - 2013 zijn de wedstrijden van de Liga (Spaanse D1 – 2e plaats op de UEFA-ranglijst), alsook magazines over het Spaanse voetbal en zijn sterren rechtstreeks en exclusief te volgen op Belgacom TV en op smartphone, tablet en pc.

Voor wie niet zo lang kan wachten, toont Belgacom vanaf augustus 2011 verschillende vriendschappelijke wedstrijden tussen Spaanse teams en de Europese top: Belgacom TV-klanten kunnen zo Valencia – AS Roma (12 augustus) en Real Madrid – Galatasaray (24 augustus) gratis bekijken op tv, pc, smartphone en tablet.

Andere affiches zullen binnenkort worden bekendgemaakt. Bovendien zal Belgacom gedurende het hele seizoen en vanaf augustus 2011 alle doelpunten van de Liga zo goed als rechtstreeks op smartphone en tablet tonen, alsook samenvattingen van de wedstrijden op internet en gsm.

Met ook nog eens de Jupiler League erbij, worden de voetbalfans bij Belgacom TV in de watten gelegd. Vanaf 30 juli kunnen abonnees immers vijf matchen per week uit de Jupiler League gratis en zonder voorwaarden bekijken op tv, pc, smartphone en tablet.

En om het seizoen goed in te zetten, zendt Belgacom 11 op 30 juli de eerste wedstrijd van titelhouder RC Genk tegen Beerschot uit.

mvg

ps: waar is dat feetstje? HIER is dat feestje :p
Badge
Ziet er niet slecht uit xenne.Laat ze maar voort doen.
Axana, en andere voetballiefhebbers,

toch even aanstippen dat het spaanse voetbal dat vanaf volgend seizoen exclusief op Belgacom TV te zien zal zijn niet gratis aangeboden zal worden. de details volgen nog.

blijkbaar gaat alle voetbal te volgen zijn via tv, pc, smartphone en tablet. dus ik veronderstel dat tv overal niet al te lang meer op zich zal laten wachten?

mvg
Badge
Speelt geen rol xenne zie graag voetbal en als prijs dan nog wat meevalt misschien wel hangt een beetje haf met ons competitie met de uren zou niets willen missen weet niet wanneer ziei spelen.
lijkt me ook logisch dat het niet gratis is.... bij Prime balen ze als een stekker dat ze de Spaanse Liga vanaf volgend jaar niet meer kunnen tonen. was eigenlijk wel te verwachten dat Belgacom zou gaan voor de buitenlandse competities...

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het is eigenlijk wel logisch dat er voor voetbal ergens extra zou moeten betaald moeten worden. Anders wordt de indruk gewekt dat alle klanten daar mee voor moeten betalen. Ieder diertje zijn pleziertje natuurlijk. Maar dat ze het dan in een apart boeket steken. Er zullen er genoeg zijn die daar wat extra willen voor betalen.
Badge
Ze hebben het zelf gezocht. Ze hadden maar miet moeten gaan bieden op die Belgische competitie.Dan had het misschien allemaal niet zo ver gekomen en had alles bij het oude gebleven.Nu krijgen ze hed deksel op hun neus.
De 180 wedstrijden uit de hoogste Belgische voetbalklasse die Belgacom mag uitzenden, zullen de komende seizoenen gratis te bekijken blijven op Belgacom TV. Dat zegt Belgacom vrijdag.

Daarmee zijn we verzekerd van drie seizoenen (540 matchen) gratis voetbal op BELGACOM TV

mvg
Badge
Denk je nu nog nu telenet ook dat belgisch voetbal allemaal gaat uitzenden vanaf 2012-2013?
Telenet koopt de niet exclusieve rechten over van Belgacom, dus vanaf volgende seizoen kan Telenet alle matchen uitzenden. zullen dat ook wel doen dus. de prijs van Sporting Telenet wordt wel afhankelijk van het aantal produkten je hebt, en er zit al een addertje onder het gras:

Vanaf 10 oktober kan de prijs voor Sporting Telenet veranderen. We zullen je in de loop van de maand augustus persoonlijk op de hoogte brengen over deze mogelijke prijswijziging. Je hebt dan de keuze om Sporting Telenet te houden of kosteloos op te zeggen.

zo kennen we de mechelaars weer

mvg

1e speeldag :
Vrijdag 29 juli, 20.30u:
OH Leuven - Anderlecht
Zaterdag 30 juli, 18u:
Bergen - Standard
Zaterdag 30 juli, 20u:
RC Genk - Beerschot
AA Gent - Cercle Brugge
Lokeren - Zulte Waregem
Kortrijk - Lierse
KV Mechelen - STVV
Zondag 31 juli, 20.30u:
Club Brugge - Westerlo

Speeldag 2:
Vrijdag, 05/08, om 20.30 uur:
Anderlecht – KV Mechelen
Zaterdag 06/08 om 20.00 uur:
Beerschot - AA Gent
Zulte Waregem - OH Leuven
Lierse - Racing Genk
Westerlo - Kortrijk
Cercle Brugge - Bergen
Zondag, 07/08, om 18 uur:
Standard – Lokeren
Zondag, 07/08, om 20.30 uur:
STVV – Club Brugge

Speeldag 3:
Zaterdag, 13/08, om 18 uur
AA Gent – Standard
Zaterdag, 13/08, om 20 uur
Club Brugge - OH Leuven
Racing Genk - Zulte Waregem
Beerschot - Westerlo
Kortrijk - Cercle Brugge
Bergen - Sint-Truiden
Zondag, 14/08, om 18 uur:
Lokeren – Anderlecht
Zondag, 14/08, om 20.30 uur:
KV Mechelen –Lierse

rode matchen tegen betaling op Sporting Telenet
blauwe matchen GRATIS op Belgacom 11

mvg
Badge
ja telenet doet dit ook maar enkel om zijn klanten te behouden.Ik begrijp het ook. Zo zou iedereen toch zijn denk ik.
exact zoals verwacht. bijna alle standard wedstrijden op Telenet (voo). Dit gaat Belgacom pijn doen 🙂 (wat dat is voor hun de enige ploeg van belang, zie Belgacom support site)
De eerste match van Club kan ik niet bekijken en nu de tweede ook al niet Huilen.

Triestig zulle.
klopt dit :

Belgacom blijft de zaterdag matchen gratis uitzenden. Als all foot klant bespaard me dit 19 euro per maand.

Als ik dan bij telenet kijk voor het enkel en alleen het voetbal aanbod, komt dat op 24 euro per maand.

Als ik dus 5 euro per maand meer betaal heb ik alle wedstrijden, maar ik heb dan wel 2 decoders.

Voor die 5 euro zou ik er wel een 2de decoder voor kunnen bij nemen.
Neem, 25 € enkel voor nieuwe prime sport er komt ook nog 8 euro voor huur decoder of u zou reeds een moeten hebben?

En ook npog de analoge kabel als u deze nu niet meer betaald?

dus buiten belgacom voorhet zien van 3 wedstrijden op telenet 25€ + 8€ + 12€(ongeveer) = 45 € per maand

45 -20 € = 25 € euro duurder als vorig jaar

Als u nog analoge kabel betaald (zoals ik )dan nog 33€ extra per maand en dus 13 € duurder als vorig jaar (wat teveel is voor mij)

En dan zullen we de extra stroom verbruik nog maar eventjes vergeten.

Als het op 15€ was gebleven vootr prime sport had ik het nog overwogen om telenet tv extra te nemen maar teveel is te teveel.
ben je daar zeker van???

op de website van telenet, staat er duidelijk, 24,95 euro per maand voor "telenet sporting"

http://telenet.be/3243/0/1/nl/thuis/televisie/sporting-telenet.html#prijzen
klopt inderdaad wat lucky zegt, zoals gewoonlijk stelt telenet het graag mooi voor. sporting telenet kost inderdaad 'maar' €24,95 maar u heeft natuurlijk een decoder (€8 per maand) en een analoge kabel nodig (€13 per maand).

mvg
Badge
tommos dit is dan ook maar voortenminste1jaar.Volgend jaar zien wij ook weer alle matchen.
goeiemorgen Axana

voor ons, Belgacom tv kijkers, verandert er de komende 3 jaar niks. de zaterdagmatchen blijven gratis op Belgacom 11 komen. de andere matchen kan BGTV niet tonen omdat de rechten exclusief bij Telenet zitten. het enige dat er nog kan gebeuren is dat Belgacom toch nog de rechten van die matchen kan kopen, dit zal volgens mij enkel gebeuren als Telenet in geldnood komt

mvg

Reageer