blokkeren van mobiel internet

  • 16 May 2012
  • 4 reacties
  • 1501 Bekeken

Hallo,


ik vraag me af of ik mobiel internet kan blokkeren zodat mijn gsm niet automatisch kan connecteren.

Ik weet dat je dit bij Android kan uitschakelen, maar ik heb een toestel met twee simkaarten (samsung galaxy y pro duos), een sim card is van het werk(waar ik wel internet wil gebruiken) en eentje prive (waar ik geen mobilel internet wil gebruiken)


Ik heb contact genomen met de klantendienst en het antwoord daar was dat proximus dat niet kan blokkeren. Maar als ik een abbo neem van 5€, dan heb ik 50mb en als die opgebruikt zijn, dan zou het allemaal trager gaan waardoor ik minder zou betalen? enfin, ik vind dit echt geen antwoord.

er moet toch een manier zijn om dit te blokkeren bij pakweg kinderen enzo.

als proximus dit echt niet kan, dan dacht ik aan de APN weg te doen?

hopelijk krijg ik hier een antwoord...

4 reacties

ik zou eens naar de instellingen van mijn telefoon gaan, daar het adres waarmee uw gsm lichtjes 'saboteren'. dit is internet.proximus.be. indien u gewoon de punt verwijderd, zal je geen verbinding meer kunnen maken. wanneer je er dan toch op wilt met je werk-sim, zet je het punt terug en werkt het weer. voor de rest kan je ook proberen 'mobiele data' uit te schakelen. het verbaast me echter dat proximus beweert dit niet uit te kunnen schakelen, aangezien ik dit in het verleden reeds gedaan heb voor iemand anders die geld verspilde door per ongeluk op internet te gaan.

veel succes en laat gerust weten of een van deze opties gewerkt heeft.

Bart Vdl
ik heb geen ervaring in toestellen met 2 simkaarten.... moet je voor beide simkaarten een APN ingeven? dan laat je deze van je persoonlijke siimkaart gewoon weg?

graag uw feedback

al vind ik het ook raar dat proximus dat niet compleet kan afzetten?

mvg
Je zou dit inderdaad manueel kunnen uitzetten. Gewoon via Instellingen>Draadloos en netwerk>mobiele netwerken>Namen toegangspunten> en dan hier je apn gegevens van je privé sim veranderen zodat de mobiele internetconnectie niet meer werkt.

Mvg
ik heb uiteindelijk gans de APN verwijderd en dat lijkt het te doen. Maar op zich ben ik echt wle niet tevreden met het antwoord van belgacom/proximus. dat zou toch op eenvoudige vraag moeten kunnen...

Reageer