Blokkeren overschrijden mobiel data Surf - FreeAnytime

  • 31 October 2017
  • 3 reacties
  • 1608 Bekeken

Het is nu al de 2e keer op korte tijd dat ik mijn 2GB mobiel data verbruik onbewust overschreden heb. Nu zit ik weer al met een extra bedrag van meer dan 30 euro.

Ik heb dat bedrag overschreden op 24/11. Mijn eerste sms kreeg ik pas op 30/09 om 09 uur 's morgens met de melding dat ik mijn abonnement met 10 euro was overschreden. De vorige keer heeft het ook meerdere dagen geduurd eer ik de sms had ontvangen. Ik krijg trouwens nooit een sms dat mijn limiet is bereik terwijl het wel staat aangeduid in mijn configuratie.

Op jullie website heb ik gezien dat jullie ten laatste na 11 uur de sms verzenden. Kunt u me dan een verklaring geven waarom dat bij mij 6 dagen heeft geduurd? En ondertussen mijn rekening maar aandikken...

Via de MyProximus website kan ik 500MB extra data kopen voor 5euro. Al 2 keer geprobeerd, maar dat verandert niets aan mijn verbruik. Ik lees hier vandaag dat die optie blijkbaar niet beschikbaar zou mogen zijn voor mijn type abonnement. Dus het zal wel weer een bug in de website zijn (en gelieve me niet door te verwijzen naar de MyProximus App want die heb ik zonet van mijn iPhone gegooid daar die al 2 dagen niet werkt, wat ik trouwens ook al gemeld heb aan de support dienst)...

Ik ben het eerlijk gezegd beu hoe jullie continu woekerwinsten maken door mensen verkeerd te informeren en niet de oplossingen aanbieden waar mensen recht op hebben. (het forum staat er vol van en dat is maar het topje van de ijsberg)

De politiek heeft werkgemaakt van die belachlijke roaming kosten, (jipie) maar ze zijn uiterst zwijgzaam (lang leve de lobbyist) over de woekerbedragen voor het extra verbruik van nationale mobiele data.
Die prijzen zijn nog gemaakt in een tijd van een 2G verbinding. Nu met de 4G verbindingen kan je zonder probleem voor duizenden euro's kosten maken op een paar uur tijd.

Wat ik wil is de mogelijkheid om mijn mobiel verbruik te beperken.
Ik wil kunnen een bericht krijgen als ik bvb op 80% van mijn limiet zit zodat ik mijn mobiel surfgedrag kan aanpassen voor de rest van de periode.
Ik wil de mogelijkheid om via MyProximus een limiet in te stellen voor het overschrijden van mijn nationale verbruik zodat die extra factuur bvb nooit hoger is dan 10 euro.
Ik wil dat jullie die woekerprijzen herbekijken in het kader van de snelle 4G verbindingen.
Ik wil weten hoeveel jullie per maand verdienen aan de overschrijdingen van de mobiele abbonementen. (niet dat ik verwacht dat jullie me dit gaan vertellen)

(en begin niet over Tutimus want dat kost me 600 euro per jaar extra)

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste,

kan u mij het betreffend gsm nr doorgeven? ik kijk dit na voor u.

Mvg,

Aw
0478XXXXXX

Edit ThomasP: GSM nummer verborgen wegens privacyredenen.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo ,

Gelieve je gsmnummer via het onderstaand link in een privébericht door te sturen. Dan kijken we even voor je na.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Aziz

Reageer