Blokjes in beeld, stilstaand beeld, krak in geluid - HELP HELP HELP

  • 18 January 2012
  • 15 reacties
  • 1214 Bekeken

/files/ee307b31a7/Koala.jpg 1024x768

15 reacties

PLC's zitten toch rechtstreeks in een stopcontact.

Eventueel een ander stopcontact gebruiken.

Indien je over een lange ethernetkabel beschikt verbind modem en decoder hiermee en kijk of dit beter is (proef).

Verschil PLC <>ruckus = PLC stuurt het signaal over de elektriciteitsdraden , Ruckus door de lucht.

Voor je draadloos internet kun je misschien je wifi kanaal veranderen in je Bbox.

Dit vind je hier :

http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange



Mvg Jerom
Je gaat best stapsgewijs te werk om het probleem te lokaliseren.

Er zitten te veel elementen tussen die de oorzaak kunnen zijn zoals modem plc en decoder.

Ik zou als eerst de bbox resetten dwz spanning even onderbreken een tiental seconden wachten en dan terug volledig katen opstarten.

Dan moet ik eerst een vraag stellen of je eventueel een test kunt doen door de modem direct met de decoder te verbinden met een netwerkkabel ipv de plc's
Als je met netwerkkabel werkt tussen je modem en laptop/pc is je internet dan ok ?

1) doe eens een speedtest klik hier (met kabel tussen modem laptop) en post eens de resultaten van de snelheden in bps.

2) doe dan ook dezelfde speedtest als je met je laptop naast de modem gaat staan en met wifi werkt.

3) doe eens de speedtest met je laptop op wifi op de plaats waar je zegt van maar traag te kunnen surfen.

nota: wel altijd met dezelfde laptop de testen uitvoeren en ook de testen uitvoeren zonder dat je decoder aan staat (zonder dat je tv kijkt) en ook zonder dat je opnames PVR aan het doen bent.

4) Surf eens naar je webinterface van je modem klik hier en post eens wat je afleest naast:








Downstream line rate ?








Upstream line rate ?

Mvg
Badge
PLC eens opnieuw configureren, of eens kort zonder stroom zetten kan misschien ook helpen.

En Idd eens een ander stopcontact proberen.

Misschien raar maar mijn PLC zijn gevoelig voor adapters van andere toestellen.

Als ik de gsm oplaad op een stopcontact op het zelfde circuit blokkeert er bij mij altijd 1 PLC en de lampjes blijven groen branden.

Dan krijg ik ook blokjes en stilstaand beeld.

En over die PLC en waar ze gevoelig voor zijn vind je veel nuttige info op de website van Devolo.be (fabrikant denk ik)

Dat is wat ik al enkele keren heb ervaren, maar mag zeker niet klagen.

Ik deel gewoon mijn ervaring, misschien kan ze helpen.


Mvg,
Inderdaad Peter dat is gekend dat plc's gevoelig zijn voor storingen daarom wordt er ook wel aangeraden om bij problemen de toestellen uit te trekken die door de zelfde verdeeldoos van de plc worden gevoed. Je kan nooit op voorhand voor 100 % zeker zeggen dat je geen problemen zult hebben , je moet het echt in de praktijk uittesten.

Nu is het zo dat er minder klachten zouden zijn met draadloze oplossingen van Ruckus en zeker bij de HD versies.

We zullen afwachten wat de TS zal posten hé want ik tweifel nog een beetje of het alleen zijn plc's zijn die roet in het eten strooien als ik zijn uitleg lees, maar natuurlijk je hebt meeste kans dat het de PLC's zijn, we shall see zij de blinden Knipogen

Mvg.


Badge
@ricy

hopelijk vinden ze een oplossing, want het is nooit prettig met problemen. Idd we zullen zien zei de ........

Maar ik ondervind dat je dikwijls zelf eens je logica moet laten werken ook. hier een daar eens iets zelf proberen.

Toen ik het probleem had met die PLC, bleven die lampjes wel groen branden, dus zou je denken niets aan de hand maar toch zat het probleem daar. ik had ook al de decoder gereset. Maar het belangrijkste iss dat we hier veel van elkaar kunnen leren.

anders zou je wel alle vijf minuten de hulpdiensten moeten bellenLachenKnipogen

Mvg,
Ja zoals "SOS Piet" hé Lachen
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt met alles problemen hebben, maar oplossingen zijn er vlgs. mij altijd. Het is alleen spijtig dat je die PLC's of Ruckussen in jouw concrete situatie niet kunt uitproberen, om dan het beste systeem te nemen. Kan Belgacom geen testsets voorzien, die je dan kunt terugbrengen (eventueel met waarborg). Als je ze niet terugbrengt kunnen ze die altijd nog op de factuur zetten. Als je het systeem "gratis" laat installeren, zou dit "standard procedure"' moeten zijn.

Er staat nu wél op de site:

Installatie en configuratie
Wij raden u aan om de installatie te laten uitvoeren door een technicus van Belgacom.



  • Standard Installation: € 59 (voor één tv)
  • Advanced Installation: € 99 (voor twee tv's)
    [/list] Kiest u voor een draadloze installatie? Dan moet u de draadloze apparatuur (ethernetadapters via het elektriciteitsnet) apart betalen. Die kunnen ze dan tioch geijk uittesten niet ?


    Het probleem is dat sommige probleme, eerst later ontstaan nadat het eerst een héle tijd wél gewerkt heeft. Dan is het enige werkbare middel erover na tre denken wat er in jer installatie of huis veranderd is bv. apparaten bijgeplaatst, tot zelfs spaarlampen...
Badge
Idd sinjoor, dat is ook juist en veel problemen beginnen maar een tijd achteraf. (het mag dikwijls nog door een technieker gedaan zijn niamand zit in die toestellen hé.)

Wie weet in de toekomst wat er nog uit de bus komt. test periode zou misschien niet slecht zijn ( of onbegonnen werk?)Bedankt voor deze info

Mvg,
Zo een soort garantie op het uitgevoerde werk (installatie) van de technieker gedurende een zekere periode, zou toch moeten kunnen.
Beste avensito,

de storingen op het beeld kunnen inderdaad afkomstig zijn van de connectie tussen modem en decoder, dus in uw geval PLC's.
Je moet zeker zorgen dat beide PLC's rechtstreeks in het stopcontact zitten en dus niet op een verdeeldoos (domino) of verlengkabel. Een ander stopcontact uittesten, kan ook helpen.

Indien je internet voordien via netwerkkabel normaal werkte, veronderstel ik niet dat het een probleem op de lijn zou zijn. Maar je mag natuurlijk altijd eens je Belgacom telefoonnummer doorsturen via privé-mailbericht zodat we dit kunnen nakijken.


Om het draadloos probleem op te lossen, kan je inderdaad eens proberen het draadloos kanaal op de modem aan te passen. In vele gevallen lost dit ook degelijk het probleem op.
Je gaat te werk zoals hier beschreven : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609/

Indien de problemen blijven aanslepen, kan je best contact nemen met onze technische dienst op 0800/22800 voor grondig nazicht.


Mvg,
Eva van Belgacom
Technische dienst 0800 22 700 Tong uitsteken Lachen ja een dagske ouder worden hé Lachen
Hallo,

Helaas is dit probleem zeer herkenbaar.

Sommige dagen is er totaal geen probleem en vandaag is het weer constant. Beeld stopt een paar seconden, blokjes op het scherm, kraks in het geluid. Kortom niets dat aangenaam is om naar te kijken.

Wij hebben 2 tv's (dus 2 decoders), die elk aangesloten zijn via adapters, draadloos dus (rechtstreeks in het stopcontact). Ik heb die adapters al herhaaldelijk uitgetrokken, zelfs verwisseld maar na een tijd komt dit probleem steeds terug. Er is zelfs al een technieker langsgeweest, die eigenlijk weinig of niets heeft gedaan. Hij had de lijn getest op voorhand en daar was niets mis mee volgens hem. Hij heeft dan maar, net als ik, die adapters van plaats gewisseld. En toen moest ik afwachten en als het nog niet beter was moest ik volgens hem nieuwe adapters gaan halen want dan zouden de mijne kapot zijn. Hallo, na amper een jaar en dan nog eens nieuwe gaan kopen of wa ?

Met mijn internet is er meestal geen probleem. Dat valt soms wel eens uit maar dat is meestal direct terug opgelost.

Iemand een oplossing ??? Want het werkt serieus op mijn systeem !!!
Hebben hier van alles geprobeerd. Andere stopcontacten, andere decorder maar vrijdag avond tijdens de voice van vlaanderen werd het ons te veel. TV kijken is geen ontspanning meer maar hoge STRESS.

Het beeld is echt niet om aan te kijken. Eenmens krijgt hoofdpijn van naar de TV te kijken. Met een slechte nachtrust als gevolg.

Het blijken helaas de PLC's te zijn.

Hebben nu een doodgewone lan kabel van de decorder naar de b-box verbonden en geen problemen meer met het beeld. De lan kabel ligt hier nu onder het tapijt en gaan nu kijken of we hem ergens in de muur kunnen inwerken.

Dus PLC's voor niets gekocht. 100Euro de vuilbak in. Jammer dat Belgacom mensen inderdaad eerst niet toelaat om deze oplossingen te testen. Op zich vind ik het een prima oplossing en ben voorstander voor het systeem .... 1 groot nadeel is dat het bij ons absoluut niet werkt.


Nu wat het draadloos internet betreft, dat is nog steeds een zeer droeve bedoeling.

Speedtest met lankabel is DL speed = 23.86 mbps, upload 3.33.

Zodra ik via de wifi de zelfde test probeer uit te voeren krijg ik de melding : verbindingsprobleem. Dus kan test niet uitvoeren voor de wifi verbinding.

Dus voorlopig gebruiken we hier ook opnieuw een Lankabel !

Zouden eens graag 1 avond hebben waar het TV kijken en draadloos surfen ... zonder problemen verlopen.

Met lan kabel is je speed in orde "Favorite abonnenement->25/3,5 Mbps"

Als je met je laptop bij de modem gaat staan en dan via wifi de test doet is het dan in orde ?

Mvg.

PS kijk eens hoeveel verticale staafjes je hebt op je wifi signaalsterkte icoon op je laptop.


Reageer