Hallo,
Ik heb een technische vraag.
Hieronder kan je een print screen terugvinden van de security log van de Firewall van mijn B-Box2 modem. ( het gaat hier wel over de Firewall van mijn modem ! )
Kan er mij iemand ( in mensentaal ) uitleggen wat " Outbound Traffic Blocked - NAT out failed " juist betekent ?
Ik kan perfect surfen, mailen, enz.., maar al die fails zijn toch geen goed teken, is er iets fout met de modem misschien ?
Merci
Dec 28 14:22:58 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59340->87.248.202.92:80 on ppp0
Dec 28 14:22:52 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59327->62.28.184.69:443 on ppp0 [repeated 2 times, last time on Dec 28 14:22:52 2015]
Dec 28 14:21:16 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59302->68.232.35.180:443 on ppp0
Dec 28 14:21:16 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59308->23.235.43.175:443 on ppp0 [repeated 2 times, last time on Dec 28 14:21:16 2015]
Dec 28 14:21:16 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59309->23.235.43.175:443 on ppp0 [repeated 2 times, last time on Dec 28 14:21:16 2015]
Dec 28 14:21:16 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59269->31.13.91.36:443 on ppp0 [repeated 2 times, last time on Dec 28 14:21:16 2015]
Dec 28 14:20:02 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59197->195.13.15.25:443 on ppp0 [repeated 2 times, last time on Dec 28 14:20:02 2015]
Dec 28 14:20:02 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59242->195.13.15.25:80 on ppp0
Dec 28 14:20:02 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59105->68.232.35.180:80 on ppp0
Dec 28 14:20:02 2015 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.10:59104->68.232.35.180:80 on ppp0
Enz.
Enz
....
Beantwoord
Blocked - NAT out failed
Beste antwoord door FeesLess
Vooraleerst een fijn 2016 gewenst.
Mijn onderstand probleem is ondertussen opgelost. Het had totaal niets te maken met de instellingen van mijn B-Box2 en in uitbreiding met een B-Box 3, alsook de firewall instellingen van zowel mijn B-box en PC hadden hier ook niets mee te maken, evenals het DNS verhaal doet hier niet ter zake.
Het probleem ( in dit specifieke geval ) bevond zich bij PROXIMUS, ik had verleden week woensdag telefonisch contact met de technische dienst van PROXIMUS opgenomen om dit probleem uit te leggen.( wel mogelijkheid tot surfen, e-mail, Skype,...enzovoort maar geen online games mogelijk op al mijn pc's en laptops) Blijkbaar zijn er een 20.000 tal abonnees geselecteerd om deel te namen aan een test die PROXIMUS een 3 à 4 tal weken heeft opgestart met de verdeling van een aantal publieke IP adressen over meerdere gebruikers
In mijn geval gaf dit problemen om 98 % van de IP adressen te kunnen bereiken van online game-servers ( voor de complete technische uitleg te geven ben ik niet voldoende technisch onderlegd )
De nodige aanpassingen zijn bij PROXIMUS gebeurt om ervoor te zorgen dat ik geen problemen meer heb.
Ik wil hierbij benadrukken dat ik uitermate tevreden ben met het telefonisch contact dat ik gehad heb met de technische dienst bij PROXIMUS, ze hebben mij meer dan voldoende tijd gegeven om het probleem te kunnen omschrijven ( wat zeker niet evident was gezien de problematiek van het probleem )
Bedankt en een dikke merci ! aan een zekere Mr. Nico van de klantendienst van PROXIMUS !!
Men zegge het voort :!:
Bekijk origineelMijn onderstand probleem is ondertussen opgelost. Het had totaal niets te maken met de instellingen van mijn B-Box2 en in uitbreiding met een B-Box 3, alsook de firewall instellingen van zowel mijn B-box en PC hadden hier ook niets mee te maken, evenals het DNS verhaal doet hier niet ter zake.
Het probleem ( in dit specifieke geval ) bevond zich bij PROXIMUS, ik had verleden week woensdag telefonisch contact met de technische dienst van PROXIMUS opgenomen om dit probleem uit te leggen.( wel mogelijkheid tot surfen, e-mail, Skype,...enzovoort maar geen online games mogelijk op al mijn pc's en laptops) Blijkbaar zijn er een 20.000 tal abonnees geselecteerd om deel te namen aan een test die PROXIMUS een 3 à 4 tal weken heeft opgestart met de verdeling van een aantal publieke IP adressen over meerdere gebruikers
In mijn geval gaf dit problemen om 98 % van de IP adressen te kunnen bereiken van online game-servers ( voor de complete technische uitleg te geven ben ik niet voldoende technisch onderlegd )
De nodige aanpassingen zijn bij PROXIMUS gebeurt om ervoor te zorgen dat ik geen problemen meer heb.
Ik wil hierbij benadrukken dat ik uitermate tevreden ben met het telefonisch contact dat ik gehad heb met de technische dienst bij PROXIMUS, ze hebben mij meer dan voldoende tijd gegeven om het probleem te kunnen omschrijven ( wat zeker niet evident was gezien de problematiek van het probleem )
Bedankt en een dikke merci ! aan een zekere Mr. Nico van de klantendienst van PROXIMUS !!
Men zegge het voort :!:
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.