Blackberry simkaart geen signaal, enkel SOS

  • 4 July 2012
  • 9 reacties
  • 458 Bekeken

Ik heb eergisteren mijn proximus-mtv genetarion simkaart laten vernieuwen wegens beschadiging. Als ik deze in mijn blackberry pearl flip plaats, krijg ik geen netwerksignaal, enkel SOS. Heropstarten/opnieuw installeren/... heeft allemaal niet gewerkt. Als ik mijn simkaart in een andere
GSM plaats werkt alles wel perfect. Je zou denken dat het dan aan de blackberry pearl zelf ligt, maar een mobistar sim kaart werkt wel in deze gsm.

Iemand een oplossing?


9 reacties

Beste,

Kan u via een privé bericht mij het simkaartnummer + oproepnummer bezorgen waarover u spreekt? Dit is namelijk nodig om enig nazicht te kunnen doen.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Ook een nieuwe sim geplaatst en geen ontvangst. Wel wifi. Graag had ik de oplossing geweten

dank u Greta
Dringend. Dochter vertrekt naar buitenland en heeft gsm nodig. dan

mvg Greta
heb je al via privé bericht aan Eva geprobeerd zoals in een paar posts hierboven staat.



Eva van Belgacom


  • Eva van Belgacom
    [/list]





    Beste,

    Kan u via een privé bericht mij het simkaartnummer + oproepnummer bezorgen waarover u spreekt? Dit is namelijk nodig om enig nazicht te kunnen doen.


    Met vriendelijke groeten,

    Eva





Reputatie 1
Badge
Voor zover ik weet geldt die WETTELIJKE garantie altijd (zeker gedurende het eerste jaar, maar in principe 2 jaar), behalve als ze kunnen aantonen dat je het toestel zelf stuk zou hebben gemaakt. Is er een reden opgegeven waarom het geen garantie meer zou zijn ? Dit doet me een beetje denken aan die Nokia zever, waarvan ook veel toestellen zogezegd niet meer onder garantie vielen, omdat ze zogezegd nat waren geweest (meestal waren dat dan problemen met het toetsenbord, dat niet meer werkte).

Misschien dat het tijd wordt om lid te worden van Test Aankoop, en daar eens mee te dreigen. Ik hoopte eigenlijk echt dat die winkels deze praktijken aan het afleren waren, maar blijkbaar niet...

Trouwens : voor een toestel onder garantie moet de herstelling gewoon gratis zijn. Die 40 € is normaal een forfait voor de kosten van de offerte van een herstellingsdienst, maar dat geldt nooit voor toestellen die nog in garantie zijn. Van een toestel binnen de garantieperiode mogen ze die 40€ kost zelfs gewoon niet vragen

Het is uiteraard wel zo, dat als de breuk bv. het gevolg is van een val, je het recht op garantie wel verliest...
Er zou iets extern mee gebeurd zijn. Wat???? Meer konden ze niet vertellen, zo staat het in de mail dat ze ontvangen hebben. Ben al jaren lid van test aankoop, word is tijd dat ik er contact mee opneem, spelletje heeft lang genoeg geduurd.

mvg Greta
Reputatie 2
Badge +1
Er is hier duidelijk een misverstand omtrent '2 jaar garantie'.

Even een copy/paste van de website van de FOD Economie (http://www.eccbelgie.be/wettelijke-en-commerciele-garantie-2-verschillende-zaken-s41521.htm)



De wettelijke garantie: 2 jaar maar…


Voor elke aankoop van een nieuw product binnen de Europese Unie geniet je van een wettelijke garantie van 2 jaar (voor tweedehandsartikelen bedraagt die minimum 1 jaar). Die 2 jaar moeten echter genuanceerd worden, want er is een verschil als het gebrek zich voordoet tijdens de eerste 6 maanden of erna.

Wanneer een defect optreedt binnen de 6 maanden na aankoop, is de verkoper a priori aansprakelijk. Wanneer hij kan aantonen dat het gebrek het gevolg is van jouw handelingen (een foutief gebruik bijvoorbeeld) is hij niet aansprakelijk.

Wanneer een defect optreedt meer dan 6 maanden na aankoop, kan je nog steeds beroep doen op de aansprakelijkheid van de verkoper. Maar dan moet je kunnen aantonen dat het gebrek al bestond bij de levering, wat niet eenvoudig is. Meestal moet je daarvoor beroep doen op een expert.

Als de verkoper aansprakelijk blijkt, moet hij het defecte artikel herstellen of vervangen. Indien beide onmogelijk zijn, moet hij de aankoopprijs geheel of gedeeltelijk terugbetalen.

Opgelet! De verkoper en niet de producent waarborgt de wettelijke garantie. Je moet je dus tot de verkoper wenden als er zich een probleem met een aankoop voordoet.


De commerciële garantie: een bijkomende garantie


Soms biedt de verkoper of de producent je een extra waarborg, bovenop de wettelijke garantie. Dit is de commerciële garantie. Zij moet schriftelijk bevestigd zijn. De toepassingsvoorwaarden kunnen verschillen van die van de wettelijke garantie.

Een commerciële garantie aangeboden door de verkoper moet je meer voordelen bieden dan de wettelijke garantie. Een commerciële garantie aangeboden door de fabrikant daarentegen mag een beperktere waarborg bieden dan de wettelijke garantie, omdat deze laatste de fabrikant niet bindt. De fabrikant mag je dus een waarborg van 1 jaar aanbieden of bepaalde onderdelen van het artikel uitsluiten, bijvoorbeeld de batterij van een gsm.

Vergeet niet dat je sowieso beroep kan doen op de wettelijke garantie van 2 jaar, ook als je over een commerciële garantie beschikt. Als je een probleem hebt, richt je je best tot de verkoper die aansprakelijk is voor de wettelijke garantie. De commerciële garantie is een bijkomende optie.





Ik heb eergisteren mijn proximus-mtv genetarion simkaart laten vernieuwen wegens beschadiging. Als ik deze in mijn blackberry pearl flip plaats, krijg ik geen netwerksignaal, enkel SOS. Heropstarten/opnieuw installeren/... heeft allemaal niet gewerkt. Als ik mijn simkaart in een andere
GSM plaats werkt alles wel perfect. Je zou denken dat het dan aan de blackberry pearl zelf ligt, maar een mobistar sim kaart werkt wel in deze gsm.

Iemand een oplossing?

ik heb hetzelfde probleem!
Reputatie 5
Badge +3
Dag Anne,

Dit is inderdaad erg bizar!

We kunnen je best adviseren om eens met de simkaart, toestel en de simkaarten naar een Proximus verkooppunt te gaan. Hier kijken ze het graag met je na.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Mvg, Nicky

Reageer