Skip to main content
Beste belgacomkenners, ik ontving laatst een ongename brief in naam van "BELGACOM MOBILE" en ik heb hier vele bedenkingen bij.

Hier het bericht dat ik naar de deurwaarder stuurde, hopelijk kan iemand mij hier ook helpen:

"

tot mijn verbazing opende ik gisteren een brief waar op stond dat ze afkomstig was van "een gerechtsdeurwaarder" in naam van "belgacom mobile"en nog verbazingwekkender was de inhoud van deze brief: ik heb blijkbaar zonder het te weten een schuld van ca. 269 €, waarvan een deel mogelijk rente of boete is, opgebouwd.

Nu zijn er volgende feiten die deze zaak zo verbazingwekkend maken:

• eerst en vooral: kan u nog eens verifieren dat deze zaak zeker over mij gaat? ik ben xxxx, maar ik woon in hetzelfde huis als mijn vader, xxxx(zelfde naam). Verwarring met de namen gebeurt dus soms. Ik ben proximusklant en mijn nummer is xxxx en volgende nummers stonden in de brief "ref. klient/faktuur: xxxx Mijn Ref.:xxxx". Mijn vader heeft geen mobiele telefoon, maar onze huistelefoonlijn is vermoedelijk wel door Belgacom geregeld.

• ik was er niet van op de hoogte dat ik een betalend contract had met proximus. Ik herinner mij dat ik in een stand op het pukkelpopfestival een blad heb ondertekend. De proximusmedewerker(zijn naam en stand staan op mijn contract indien nodig) daar meldde mij dat dit een soort "exclusiviteitscontract" was, namelijk: ik krijg een zekere hoeveelheid belwaarde (7 x 15 €) op voorwaarde dat ik 24 maanden exclusiviteit aan proximus garandeer, en in die periode een extra som naar keuze oplaadt. Ik vroeg meermaals aan de medewerker of dit mij kosten ging opleveren(zoals dus bv. een maandelijkse vaste som), en meermaals heb ik als duidelijk antwoord gekregen: "Neen, dit is volledig gratis en u zult geen extra kosten moeten betalen" (N.B. in mijn getekende contract staat "ik heb volledige antwoorden op mijn vragen gekregen" dus ik vind persoon dat ik misleid ben indien het zou blijken dat ik dus alsnog voor een maandelijkse betalend contract zou getekend hebben) Bij eventuele opmerking staat er ook nog "15€ x 7" tussen haakjes en daarnaast in vette letters "GRATIS"

• dit is de allereerste correspondentie die ik via post van Belgacom ontvang. Ik vind het dan ook hoogst bizar dat ik geen eerdere rekeningen heb ontvangen. Ik vond de overeenkomst die ik heb gesloten al vreemd, en mensen meldden mij al dat de overeenkomst "te goed om waar te zijn" was. Ik had mij er dus al bij neergelegd dat er een soort van communicatieprobleem moest geweest zijn tussen de proximusmedewerker en mezelf, en ik achtte het dus niet onmogelijk dat ik dus eigenlijk een contract had getekend voor 15 €/maand behalve de eerste 7 maanden gratis. Nog steeds een redelijke aanbod dat ik, misschien met lichte tegenzin, wel zou betaald hebben. Ik vind het dus zeer verwonderlijk dat, ondanks het feit dat ik een rekening van proximus anticipeerde, ik nooit iets heb ontvangen. Eventueel is er nog de situatie dat mijn vader per abuis mijn rekening heeft geopend, en is vergeten, maar ik betwijfel dat hij (zoals uw brief suggereert) tot driemaal toe én zou vergeten zijn de brief aan mijn te geven én hem niet gewoon per ongeluk zelf betaald zou hebben omdat hij dacht dat het zijn eigen rekening was

• ten slotte vind ik het ook erg raar hoe ik hierover geïnformeerd ben. Door proximus werd ik steeds via sms en e-mail op de hoogte gehouden van allerlei behoorlijk banale nieuwtjes, wedstrijden en aanbiedingen met betrekking tot de proximus-service. Ook maanden na mijn "onbetaalde facturen" van 03/2010-06/2010 bleef proximus e-mails sturen over "pay & gold wedstrijden" en ook nog een e-mail getiteld "proximus wilt je beter leren kennen" (!) in september 2010 Is het dan zo moeilijk om mij even te bellen, sms'en of te mailen of op een andere manier te bereiken om te zeggen dat ik nog een rekening heb staan? Laat mij hier nog eens duidelijk stellen: ik wist absoluut van niks en niemand heeft mij ooit gemeld dat ik enig tegoed aan iemand te betalen had. Bovendien is mijn nummer nooit geblokkeerd of mijn belwaarde geblokkeerd of iets in die aard.

Ik vraag mij dan ook af, wat kan ik hier aan doen?

ik betaal met plezier de abonnementskosten dewelke ik mogelijk contractueel verplicht ben te betalen, maar ik vind het erg spijtig hoe dat ik de dupe lijk te worden van gebrekkige communicatie (op meerdere punten) van proximus. Ik hoop dan ook tesamen tot een rationele oplossing te komen, maar ik voel aan dat mij persoonlijk geen schuld treft, en het is dan ook te begrijpen dat deze brief als een donderslag bij heldere hemel is.

ik zou hier dan ook graag snel duidelijkheid over hebben want de brief is blijkbaar om 08/02 verstuurd en ik word ermee bedreigd dat ik de som binnen de 15 dagen moet betalen, dus ongeveer over een week. Want ik heb geen zin om nog een boete te krijgen omdat ik zogezegd niet op tijd betaal...

Wie kan ik contacteren, hoe kan ik ze contacteren, en wanneer kan ik ze contacteren? Ik werk van 9u tot 18u dus het is nogal moeilijk om tijdens kantooruren te bellen, maar blijkbaar heeft proximus geen echt mailadres waar ik een dergelijk verhaal kwijt kan. Ik heb gehoord dat ik in principe kan bellen, maar ik hebben verhalen genoeg gehoord over urenlang wachten om dan te stoten op een persoon die helemaal van niets weet en ook niet kan helpen. Meld mij dus a.u.b. zo speodig mogelijk waar & hoe ik dit kan bespreken.

Ik hoop dan ook dat dit misverstand snel opgeklaard zal raken.

groeten,

P.S. ik heb mezelf geregistreerd op de site van proximus en ik krijg een foutmelding als ik mijn factuur online probeer te bekijken en in de historiek van mijn oplaadbeurten staat er dat de historiek niet toegankelijk is omdat er geen informatie is

"

hulp, tips & info dus ten zeerste geapprecieerd

Zeker al het hele verhaal op papier zetten en opsturen naar Belgacom - Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel - zodat hun administratieve klachtenmolen op gang wordt gebracht. Indien je hierop binnen de twee (?) weken (ben niet zeker van termijn) geen of geen afdoend antwoord ontvangt, richt je dan tot de ombudsdienst telecommunicatie.

Ondertussen kan je hier op het forum je identificatiegegevens opsturen in een privébericht naar "Eva van Belgacom", dan kunnen ze dit direct beginnen uitzoeken.

Veel succes in ieder geval.

Beste wmdhn,

In principe gaat de deurwaarder uw opmerkingen overmaken aan proximus (belgacom mobile).

Zij gaan dit dan nakijken en een antwoord formuleren.

Best toch even de deurwaarder telefonisch contacteren.

Telefonisch is proximus bereikbaar 24h op 24h op het gratis nr 6000 (vanop een proximus-gsm) of 078056000 (vanuit een ander nr).

Met vriendelijke groeten,

Eva

beste

U dient zoals vermeld in schrijven v/d deurwaarder deze in kennis te stellen van uw verontwaarding ( dit doe je best schriftelijk om eventueel later een bewijs te bezitten)copij hiervan stuur je naar Proximus - klantendienst Koning Albert 2 laan 27 te 1030 Brussel.Indien je de deurwaarder niet op de hoogte brengt zal zijn procedure verder lopen

vermoedelijk werd er een 24 mnd contract waarbij 7 mnd promo aan 0 euro en nadien €15/maand afgesloten. 02/2010 is promo voorbij en bij niet betaling werd een drietal maanden nadien uw contract (met verwittiging hiervan) omgevormd naar een voorafbetaalde kaart totdat dossier bij deurwaarder belande ...

groeten-muisje

Beste,

Ik heb volgens Proximus ook naar een xxxx nr een bericht gestuurd op 27.12.2010 om 8u35 nog wel , althans volgens de Proxmus helpdesk na 45min wachten (ik was die week met verlof en sliep nog om 8u35 die dag maar allez wie maakt er zich daar nu druk om). Ik heb in januari 22 berichten gekregen van een xxxx nr met vraag en onmiddellijk erna een antwoord, en Proximus factureert me hiervoor maar liefst 40€ omdat ik volgens hen het eerste bericht verstuurd hebt, heb hier niks van teruggevonden, misschien is dit nog door een verdwaald elfje van de kerstman gebeurd.

Heb een fax gestuurd naar de klachtendienst Proximus die zelfs geen enkele moeite gedaan heeft om te antwoorden, ben ondertussen meer dan 20 jaar klant bij Belgacom maar ben zwaar ontgoocheld in hun manier van (niet)reageren.

Denk erover naar een andere provider te gaan.

groeten

Mimi2011

Reageer