Bij activatie thuis zijn?

  • 20 November 2011
  • 7 reacties
  • 1225 Bekeken

Hallo,

Ik heb een paar vragen..

*Is het mogelijk dat Belgacom Tv geactiveerd wordt zonder een brief ontvangen te hebben?

*Moet je aanwezig zijn voor de activatie van Belgacom Tv?

Ik heb vorige week een bestelling gedaan van Belgacom Tv via internet, vrijdag heb ik dan de klantendienst gebeld om te vragen wanneer deze geactiveerd zou worden. Daar vertelden ze mij dat die 21 november, dus morgen zou geactiveerd worden, maar ik heb dus geen enkele bevestigingsbrief ontvangen.


Is dit normaal?


Mvg Nele

7 reacties

Heb je jouw modem en decoder van Belgacom al ontvangen?

En heb je ervoor gekozen om dit zelf te installeren? Zoja moet er niemand thuis zijn.
Ja, dusKnipogen

Maar ik moet daar dus totaal geen brief van ontvangen?
Ik vermoed dat je eerstdaags wel een brief zal ontvangen met je activatiegegevens. Of indien je reeds Belgacom klant bent (internet, telefonie e.d.) kan je dit wellicht ook terugvinden op de e-services.
Badge
beste

U ontvangt steeds een welkomstbrief met vermelding van de activatiedatum. Ook bij een DIY de zogenaamde zelf installatie kan het voorkomen dat er een Belg technieker dient langs te komen, dit is dan steeds kosteloos, Indien deze niet hoeft langs te komen igebeurd de activatie in een Belgacom telefooncentrale op de opgegeven datum en kan U vanaf 18u00 met uw installatie starten.

muisje
kijk gewoon eens via de webinterface van je modem door te surfen naar http://192.168.1.1 daar zal wel zien dat er ergens VDSL staat als ze je overgeschakeld hebben op VDSL .
't gaat hier om bestelling van belgacom tv... misschien heeft hij wel al vdsl2 en nam hij er nu gewoon tv bij?

ik zou gewoon morgenavond de belgacom tv installatie doen en kijken of deze werkt. ik veronderstel dat de activatie van belgacom tv op afstand kan gebeuren en dat men daar niet aan huis moet voor komen. een brief zou je daarvan wel moeten krijgen, misschien morgen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Als je al een Internetabonnement van Belgacom hebt en al op VDSL2 zit, moet je enkel de decoder meekrijgen (of opgestuurd krijgen) en over een verbinding tussen b-box2 en decoder beschikken; dus ofwel een RJ45 ethernetkabel die lang genoeg is, ofwel PLC adapters via stroomnet, ofwel Ruckus draadloze adapters. Voor de rest moet je dan wachten tot de activeringsdatum, m.a.w. tot je decoder op het TV-netwerk geregistreerd is en de b-box2 voor TV-streaming aangepast is vanuit de centrale. Normaal heb je daar niemand van Belgacom bij nodig. De decoder zal dan automatisch alle software inladen bij het opstarten.




Reageer