BGC TV - DECODER - Opname Programmeren '10 minuten voor' niet mogelijk (max 5 min voor)

  • 23 March 2012
  • 18 reacties
  • 1128 Bekeken

Heb ik ergens een update gemist of zo ? Ik lees in verschillende discussies dat men opnames programmeert met de instellingen 10 minuten voor en (bijvoorbeeld) 60 minuten na.

Bij mij is dat nu op de decoder maximaal 5 minuten voor en 20 minuten na. Vooral die beperking tot maximaal '5 minuten voor' is al heel lang een pijnpunt.

Kan er mij iemand vertellen hoe ik die limieten kan wijzigen (naar bv 10 min voor en 60 min na) ?


18 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Roland,

Via handmatige of manuele instelling, daar kan je zelf het begin en einde van een programma in stellen.

Mvg
Handmatig de exacte start- en stoptijd instellen: OK, maar dat zou betekenen voor alle series aflevering per aflevering manueel start- en stoptijd instellen.

Uit andere discussies in dit forum dacht ik echter verstaan te hebben dat er in de start-&stop-instellingen bij sommigen de mogelijkheid bestaat "10 minuten voor start" te kiezen.

Ik heb die mogelijkheid niet (gaat bij mij maar tot '5 minuten voor start').
bij opnames die op de server gedaan worden en dus 30 dagen beschikbaar blijven kan je de begin & eindtijd niet aanpassen, deze starten 5 minuten voor en 20 minuten nà de geprogrammeeerde TV-gidstijden

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ook in de PVR planning kan je de start-& stoptijden enkel verminderen, niet verhogen. Dat kon wél nog met de oude software met kleine videodisplays in de rechter bovenhoek. Maar dat is al een héle tijd geleden.
nPVR (netwerkopnames) en de online TV-gids/TV-Overal (ook via smartphone)waren de grootste en belangrijkste vernieuwingen/verbeteringen. Voor de rest is er vlgs. mij aan de nieuwe (?) software nog zogoed als niks aangepast geweest. Bij nPVR opnames komt er nog steeds eerst nà 15 minuten een markering voor het "hervatten", al is dat al zeker van in het begin van nPVR gemeld als '"bug".
Bedankt voor alle reacties.

Dan is er dus nog maar 1 optie zeker ? Een dringende oproep aan BGC om in de volgende softwareversie eindelijk die limiet van '5 minuten voor start' naar op z'n minst '10 minuten voor start' te wijzigen (en dit zowel voor de '30-dagen' opnames op server als voor de gewone opnames).

Wat ik mij nu afvraag is of er veel programma's zijn die te vroeg beginnen 'k heb de indruk dat ze altijd te laat starten of ben ik verkeerd ?

Misschien is het gewoon omdat de interne klok van de decoder wat verkeerd loopt omdat er niet van tijd tot tijd een reset gedaan wordt van de decoder.

groetjes,

Elsa
correct Elsa, dat programma's te laat beginnen, dat kan voorkomen, maar te vroeg komt praktisch nooit voor. die speling van 5min te vroeg zou ruimschoots moeten volstaan, me dunkt.

als je toch problemen hebt zal het wel uw interne klok liggen

mvg
@ xenne:

dan raad ik je aan om op dinsdag The Menthalist op VT4 eens op te nemen. Iedere week opnieuw mis ik de eerste minuut of 2-3 en dit terwijl het al 5min eerder begint op te nemen. Ofwel ligt het probleem bij Belgacom (foute TV-gids / foute interne klok van de decoder) ofwel aan VT4.

Kan je eigenlijk ergens de klok van de decoder instellen?
interne klok van decoder kan je niet zien of instellen, maar een herstart van de decoder zou deze terug goed moeten zetten.

blabla, ik zal bij wijze van test de mentalist eens opnemen komende dinsdag en mijn bevindingen achteraf posten

mvg

Mss is VT4 dan een van de uitzonderingen op de regel dat de programma's altijd te laat starten (uitgezonderd het nieuws, dat altijd op tijd start).
Ofwel zoals je zegt heeft blabla zijn decoder al lange tijd nog niet gerese

zoals hier beschreven: http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec of via
http://bgctv.skynetblogs.be/
menu: "decoder" kies item
kies: "reset bgc dec"

Maar we zullen de bevindingen van xenne afwachten.
Ik ben ook eens benieuwd naar de actie van xenne 🙂 Want ik neem The Menthalist hierdoor tegenwoordig handmatig op.

Bij ons valt het meestal voor bij VT4, hoewel een week of 2 geleden een aflevering van House -> ik begon deze enkele dagen later te kijken, waren de 1ste 20min nog M!LF...

Door de omschakeling naar VDSL2 afgelopen vrijdag heb ik de decoder aan- en uitgezet. Misschien dat dit ook al wat helpt.
Dit helpt in die zin dat de inwendige klok weer juist gezet wordt.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Bij de VRT durven zo ook soms al eens 5 minuten te vroeg beginnen hoor. Meestal in primetime vanaf 20.40u. Die 5 minuten voor volstaan dan bijna altijd, maar soms ook weer niet. Als je dan verschillende programma's opneemt in PVR achter mekaar van dezelfde zender, staat er altijd een stuk van het het volgende op het vorige of omgekeerd als ze telaat beginnen. Met nPVR heb je dat niet, want die kunnen overlappen. Het eerstopgenomen programma start dan wél maar 5 minuten voor, wat dan soms dus te weinig is. Als nPVR kan voor die zender kan je ook overwegen het vorige programma mee op te nemen (kan ook met PVR, maar dan gebruik je extra schijfruimte). Vanuit de de online-TV-gids is dat niet zo moeilijk of tijdrovend.
@ xenne: heb je het getest?

Bij NCIS van afgelopen donderdag had ik weer het probleem. The Mentalist had ik voor de zekerheid handmatig opgenomen -> 15min voor de start.


@ sinjoor72: je voorstel zou eigenlijk ovrebodig moeten zijn. Zo een gedoe voor gewoon een programma te kunnen opnemen. We leven in een digitaal tijdperk maar iets simpels als de start en stop van een opnamen aanpassen is niet mogelijk. En dit terwijl de oude software dit WEL kon. Zelfs een 10 jaar oude hdd recorder kan dit. Je kan niet ontkennen dat de nieuwe software op het vlak van de tijdsduur van opnames een grote achteruitgang is.
beste Blabla

ik ben het totaal vergeten opnemen, waarvoor mijn excuses... maar ik heb de opname voor komende dinsdag reeds ingesteld, dus feedback volgt na de uitzending

mvg
Xenne zal het vergeten zijn denk ik !

groetjes,

Elsa
Bedankt xenne!
@ Blabla... nog vergeten te melden, vorige week dinsdag heb ik dus de Mentalist opgenomen, en geen enkel probleem met de opname... begin & einde staan erop.

hopende u hiermee geinformeerd te hebben

mvg

Reageer