BG afstandsbediening en decoder in kast

  • 14 January 2012
  • 2 reacties
  • 1405 Bekeken

Badge
Ik ben er zeker van dat dit forum ergens wel info bevat over deze kwestie, maar ik doe er te lang over om te vinden wat ik zoek.

Bij ons is het dus ook zo dat de decoder in een kast staat die voldoende verluchting biedt. De afstandsbediening van BG werkt op de TV wat het geluid betreft (de rest weet ik niet). Voor de programmakiezer evenwel moeten we het deurtje openzetten want dat werkt alleen op de decoder.

Nu hadden wij van onze "slechtste aankoop ooit JVC video/dvd speler/recorder" nog een IR-extender liggen. Deze stak dan achteraan in het JVC toestel en het oog (muisvorm) plakte op het platform van onze tv. Zo konden wij de tv volledig bedienen met het deurtje dicht.

We hadden deze IR extender graag gebruikt op de decoder maar blijkbaar voorziet deze decoder geen geschikte uitgang.

Nu lees ik hier bovendien ook dat IR extenders vaak niet of slecht werken.

Wie heeft er een extender die wél goed werkt en welk merk is dat ? Hoe is de verbinding met de decoder ? usb ? hdmi ?

Dank voor Uw reactie.

2 reacties

Badge +1
Ik heb een IR-verlenger van marmitek. Deze werkt namelijk perfect. Bij deze plak je gewoon iets op het ook van je decoder en zet je een klein bakje naast je tv of bij een flatscreen kan je dit onder her scherm op de voet bijvoorbeeld zetten. Maar er bestaat ook nog een andere van marmitek. Namelijk deze. Ik ken iemand die deze heeft en deze werkt ook perfect. Bij deze is het zo dat je ook iets op het oog plaatst van je decoder maar het verschil is hier daj je geen bakj bij je tv moet zetten maar dat je iet heel klein aan je tv kan kleven(hangen)(iets gelijkaardigs als van de wii maar dan veel kleiner). Bij de tweede die ik hier zeg kan je ook meerdere aparaten aansluiten. Je hebt nog soorten maar daar heb ik geen ervaring mee. Hier vindt je ze allemaal van marmitek. Ik heb die van mij gekocht in de Saturn.
Badge
Bedankt Swimmer4

Reageer