Skip to main content

BEUUUUUU!!

  • March 22, 2015
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Ik ben nieuw op dit forum en probeer een oplossing te krijgen,liefst van Proximus maar misschien ook van andere forumleden.


Al geruime tijd heb ik het probleem dat programma's die ik opneem bij het opstarten de melding geven EEN OGENBLIK GEDULD... (jullie kennen het wel). En dan niets. Mijn decorder springt terug naar het overzicht van opgenomen programma's en dan op de achtergrond een zwart scherm. Alles zit dan vast. Ik kan geen tv meer kijken en de opnames bekijken lukt al helemaal niet. Nu ok na veel vloeken bijna de decorder buitengesmeten te hebben, contact opgenomen met Proximus. De vriendelijke man van de technische dienst stelde mij de vraag bij welke programma's dit voorkwam. Blijkbaar dus bij programma's die vermelden nog ... dagen beschikbaar. Dus ok die man ging mij helpen door bij hun een heropstart te doen. Enige nadeel ik ging zeker 3 kwartier geen tv kunnen kijken maar als daarmee het probleem opgelost is mij best. Na deze procedure werkte alles perfect.... voor welgeteld 2 dagen. Nog enkele dagen doorgefoefeld maar vrijdag was de maat vol. 's Avonds terug naar de technische dienst gebeld. Deze man had blijkbaar niet veel zin om mij te helpen en gaf mij :


uitleg 1 : mevrouw u heeft te veel opgenomen. Waarop ik antwoord meneer ik heb nog 73 % beschikbaar. Hij : op de decorder boven (jaja daar staat nog zo een krel waar ik voor betaal). Ik naar boven. Ik : meneer daar is nog 90 % beschikbaar. Hij : mevrouw u hebt teveel op het netwerk opgenomen.... 92,5% hebt u opgebruikt. Er staan dus maar een 25 tal opnames op mijn decorder maar swat


Dan uitleg 2 : mevrouw alle mensen nemen veel op met als gevolg dat de netwerkopnames overbelast zijn als mensen met te grote massa hetzelfde programma opvragen.. Ik maakte mijzelf de bedenking : welke ander idioot dan ik vraagt op een vrijdagavond op 21u20 een aflevering van familie op van zijn decorder opgenomen ergens eind februari. Volgens de man aan de andere kant van de lijn is verschillende programma's opnemen op hetzelfde tijdstip te populair.


Ik werd dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en vroeg hem dan om mij een oplossing aan te bieden want daarvoor belt een mens toch de technische dienst, denk ik dan.


Zijn uitleg was dus dat ik minder moest opnemen op het netwerk van Proximus... EN HOE???? U kan bijvoorbeeld een serieopname kiezen. Ok met al die heruitzendingen neem ik dan eens zoveel op want bijvoorbeeld The Mentalist spelen ze elke dag terwijl ik alleen het laatste seizoen nog niet gezien heb. En wanneer je serieopname per ongeluk rond hetzelfde tijdstip valt krijg je een conflict (zonder hiervan verwittigd te worden) Zie optie conflicten bij de PVR. Dus geen oplossing.


Ik stel mij dan de vraag waarom de optie aanbieden als er toch alleen maar problemen van komen. Deze optie is ook de reden dat ik destijds overgeschakeld ben van Telenet naar Belgacom.


Ik heb dus maar het gesprek stopgezet aangezien ik merkte dat deze man mij geen meter ging verder helpen. Ik dacht ik trek nog eens alles uit en doe een herstart en probeer morgen nog eens.


Wat denkt u, zaterdag terug hetzelfde liedje... Elke programma met nog ... dagen beschikbaar lopen vast en doen dan ook maar ineens heel mijn tv flippen. Zaterdag weer een uur verspilt en ondertussen kwam er stoom uit mijn oren. Ik dus terug naar Proximus gebeld. Klantendienst deze keer; Ik doe mijn verhaal in de hoop dat er iemand hier misschien een interne nota kon van maken en dat dit kon nagekeken worden maar ik kreeg te horen : mevrouw ik kan u niet helpen misschien toch best even de technische dienst contacteren voor dit probleem. JA tuurlijk precies of dat had ik nog niet meermaals gedaan. Weer niets dus.


Vandaag weer hetzelfde liedje. Vastlopen, frustratie, heropstarten... en repeat.


Ik vraag mij nu af wat het nut is van een decorder als je toch niets kan bekijken achteraf. Ik moet dan al die programma's opvragen en ervoor betalen als ik mijn series nog wil kunnen volgen.Als het echt niet anders kan dan moet Belgacom maar afschaffen dat je meerdere programma's tegelijk kan opnemen.


OK ik moet wel toegeven wanneer ik nog een product extra wil toevoegen aan mijn abonnement en ik bel hiervoor naar Proximus kunnen ze mij direct helpen en dat zorgt nooit voor een probleem.


Ik heb internet, vaste lijn, TV, voetbalabo en 3 gsm abo's bij Proximus al meerdere jaren dus ik denk toch dat ik een redelijk klant ben voor hen.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips geven. Ik veronderstel niet dat ik de enige ben van alle proximusklanten.


Mijn grootste hoop is dan ook dat iemand van Proximus zelf dit leest en mij een kant en klare uitleg/oplossing kan voorschotelen. Aangezien ik veel uren werk, neem ik geregeld iets op en als ik dan al eens een weekendje kan uittrekken om mijn programma's bij te kijken, zou het leuk zijn dat dit mogelijk is.


Alvast bedankt voor eventuele reacties.


Kim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

  • Rising star
  • March 22, 2015
Hallo


Ik kan U enkel aanraden, iedere dag (of om de 2 dagen) heel de decoder en de modem af te zetten en te laten heropstarten (eerst de modem, waar ook internet mee gebeurt en een 5 a 10 minuten later (als alle lichtjes vast branden) de decoder van de TV zelf


Een reden kan zijn, zoals bij mij, dat er buiten de TV, nog heel wat internet verkeer gebeurt (draad of draadloos )via de modem, die in feite een router is voor het lokale netwerk (tv, internet, smart-tv,en wifi netwerk, + FON WIFI waar iedereen in de buurt kan op surfen)


Ik had het vooral voor bij veelvuldige zoekopdrachten via pc, want daardoor loopt het buffergeheugen vol van de router, welke de verbindingen opslaat)


Bij een gewone router, als dit voorvalt wordt automatisch een deel van dat interne geheugen terug vrijgesteld, en indien een verbinding, met de interne adressen op de modem of van de decoder niet meer klopt (want de opnames verhuizen wel eens op de harde schijven van de servers!), dan zal een normale router een 'time-out' hebben , ttz, na een minuutje proberen, negeert die de opgeslagen link en gaat terug op zoek. Bij Proxidinges hebben ze dat allemaal niet nodig, en blijft de decoder oneindig zoeken op de opgelsagen link. Je komt hier enkel uit door alles spanningsloos te zetten en te her-opstarten, omdat dan die buffers geledigd worden, en automatisch echt gezocht wordt waar je programma zit (en dit na enkele seconden ook gevonden wordt.


DUS: als om één of andere reden je sukkelt met het fenomeen dat je beschrijft, kan je niet anders dan om de 2 dagen of vroeger de zaak te her-opstarten.


Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat tot enkele maanden geleden ik minstens alle 2 dagen moest heropstarten. De laatste maand vergeet ik dat wel eens , en nu kan het tot 8 dagen duren voor er weer wat schort (meestal 'uw programma begint zodadelijk.....' tot zwart scherm, of terugkeer naar lopende zending) .


Let wel, dat na een heropstart, plots alle gewiste opnames van de laatste 2 dagen terug op je lijst staan van opnames


Je leert er mee leven, of je gaat elders ....(dat is mijn besluit tot nogtoe), en die updates waar je alles moet laten voor opstaan... die krijg je sneller door de eigen heropstarten !


mvg

Elsa
  • March 23, 2015
@Kim


ter info:


  • procedure bij decoder problemen
  • als je nog een V3 decoder hebt kan je hem omruilen voor een V5 bellen naar Technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) voor een ruilnummer
  • je kan ook altijd een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
  • Als je met draadloze oplossingen werkt tussen bbox en decoder kan dit ook voor problemen zorgen bij het opstarten van een programma. Het beste is altijd met een netwerkkabel werken tussen bbox en decoder, als dat enigszins mogelijk is natuurlijk.




Elsa
  • March 23, 2015

@ Alfonds,

ik zet beide modem + decoder, iedere avond uit en 's morgens weer op, en nog nooit een update van de modem of decoder gemankeerd hierdoor.


en als je die afzet of niet, speelt eigenlijk geen rol je zou ze wel iets vlugger kunnen binnen krijgen ('s nachts) door niet af te zetten want anders wordt er gewacht tot je hem terug opzet.


  • Auteur
  • Apprentice
  • March 23, 2015
@ Elsa;


Wij hebben al een nieuw model van decorder. Wat een privé bericht naar de medewerkers betreft. Dit hebben we al eens geprobeerd omdat we met onze getrouwheidspunten een bon hadden besteld voor de afdruk van gratis foto's. Bon nooit gezien. Mail gestuurd, klacht aangemaakt door de dienst van Proximus. Stond na 3 dagen behandeld. Niets meer van gehoord : geen uitleg van Proximus en geen bon.


Wat betreft de procedure voor decorder problemen : zoals ik al zei doe ik niet anders dan de decorder herstarten.




En we hebben een decorder met een kabel.

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • March 23, 2015
Je hebt al een nieuwe decoder zeg je. Al lang? En de tweede is die oud of nieuw? Misschien staat je oude decoder nog geregistreerd?


Ik zou toch maar de medewerkers contacteren via dit forum: daar zijn toch al goede resultaten uit naar voor gekomen en zoals het nu gaat, kan je toch niet blijven verder sukkelen.


MVG

Elsa
  • March 23, 2015
Kim,


Ik zou toch ook eens er op aandringen at ze een specialist sturen om de zaak eens grondig na te kijken


Heb je zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.

Elsa
  • March 23, 2015
Kim,


Als dit, op de lange duur, allemaal tot niets leidt en geen je oplossing krijgt of ze niemand willen sturen om de zaak op te lossen,

dan ➽ ombudsman telecom overwegen.


En als het echt de spuigaten uitloopt en je het echt beu bent , overwegen om eventueel over te stappen naar de concurrentie.


Enfin je kan best eerst beginnen met wat aan te dringen om een specialist te laten komen en dan kan je nog de rest overwegen.


Hebben ze al je modem Bbox eens vervangen, blijft je DSL lampje daar continu branden of knippert het soms eens als je problemen hebt.