Ik ben nieuw op dit forum en probeer een oplossing te krijgen,liefst van Proximus maar misschien ook van andere forumleden.
Al geruime tijd heb ik het probleem dat programma's die ik opneem bij het opstarten de melding geven EEN OGENBLIK GEDULD... (jullie kennen het wel). En dan niets. Mijn decorder springt terug naar het overzicht van opgenomen programma's en dan op de achtergrond een zwart scherm. Alles zit dan vast. Ik kan geen tv meer kijken en de opnames bekijken lukt al helemaal niet. Nu ok na veel vloeken bijna de decorder buitengesmeten te hebben, contact opgenomen met Proximus. De vriendelijke man van de technische dienst stelde mij de vraag bij welke programma's dit voorkwam. Blijkbaar dus bij programma's die vermelden nog ... dagen beschikbaar. Dus ok die man ging mij helpen door bij hun een heropstart te doen. Enige nadeel ik ging zeker 3 kwartier geen tv kunnen kijken maar als daarmee het probleem opgelost is mij best. Na deze procedure werkte alles perfect.... voor welgeteld 2 dagen. Nog enkele dagen doorgefoefeld maar vrijdag was de maat vol. 's Avonds terug naar de technische dienst gebeld. Deze man had blijkbaar niet veel zin om mij te helpen en gaf mij :
uitleg 1 : mevrouw u heeft te veel opgenomen. Waarop ik antwoord meneer ik heb nog 73 % beschikbaar. Hij : op de decorder boven (jaja daar staat nog zo een krel waar ik voor betaal). Ik naar boven. Ik : meneer daar is nog 90 % beschikbaar. Hij : mevrouw u hebt teveel op het netwerk opgenomen.... 92,5% hebt u opgebruikt. Er staan dus maar een 25 tal opnames op mijn decorder maar swat
Dan uitleg 2 : mevrouw alle mensen nemen veel op met als gevolg dat de netwerkopnames overbelast zijn als mensen met te grote massa hetzelfde programma opvragen.. Ik maakte mijzelf de bedenking : welke ander idioot dan ik vraagt op een vrijdagavond op 21u20 een aflevering van familie op van zijn decorder opgenomen ergens eind februari. Volgens de man aan de andere kant van de lijn is verschillende programma's opnemen op hetzelfde tijdstip te populair.
Ik werd dus een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en vroeg hem dan om mij een oplossing aan te bieden want daarvoor belt een mens toch de technische dienst, denk ik dan.
Zijn uitleg was dus dat ik minder moest opnemen op het netwerk van Proximus... EN HOE???? U kan bijvoorbeeld een serieopname kiezen. Ok met al die heruitzendingen neem ik dan eens zoveel op want bijvoorbeeld The Mentalist spelen ze elke dag terwijl ik alleen het laatste seizoen nog niet gezien heb. En wanneer je serieopname per ongeluk rond hetzelfde tijdstip valt krijg je een conflict (zonder hiervan verwittigd te worden) Zie optie conflicten bij de PVR. Dus geen oplossing.
Ik stel mij dan de vraag waarom de optie aanbieden als er toch alleen maar problemen van komen. Deze optie is ook de reden dat ik destijds overgeschakeld ben van Telenet naar Belgacom.
Ik heb dus maar het gesprek stopgezet aangezien ik merkte dat deze man mij geen meter ging verder helpen. Ik dacht ik trek nog eens alles uit en doe een herstart en probeer morgen nog eens.
Wat denkt u, zaterdag terug hetzelfde liedje... Elke programma met nog ... dagen beschikbaar lopen vast en doen dan ook maar ineens heel mijn tv flippen. Zaterdag weer een uur verspilt en ondertussen kwam er stoom uit mijn oren. Ik dus terug naar Proximus gebeld. Klantendienst deze keer; Ik doe mijn verhaal in de hoop dat er iemand hier misschien een interne nota kon van maken en dat dit kon nagekeken worden maar ik kreeg te horen : mevrouw ik kan u niet helpen misschien toch best even de technische dienst contacteren voor dit probleem. JA tuurlijk precies of dat had ik nog niet meermaals gedaan. Weer niets dus.
Vandaag weer hetzelfde liedje. Vastlopen, frustratie, heropstarten... en repeat.
Ik vraag mij nu af wat het nut is van een decorder als je toch niets kan bekijken achteraf. Ik moet dan al die programma's opvragen en ervoor betalen als ik mijn series nog wil kunnen volgen.Als het echt niet anders kan dan moet Belgacom maar afschaffen dat je meerdere programma's tegelijk kan opnemen.
OK ik moet wel toegeven wanneer ik nog een product extra wil toevoegen aan mijn abonnement en ik bel hiervoor naar Proximus kunnen ze mij direct helpen en dat zorgt nooit voor een probleem.
Ik heb internet, vaste lijn, TV, voetbalabo en 3 gsm abo's bij Proximus al meerdere jaren dus ik denk toch dat ik een redelijk klant ben voor hen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips geven. Ik veronderstel niet dat ik de enige ben van alle proximusklanten.
Mijn grootste hoop is dan ook dat iemand van Proximus zelf dit leest en mij een kant en klare uitleg/oplossing kan voorschotelen. Aangezien ik veel uren werk, neem ik geregeld iets op en als ik dan al eens een weekendje kan uittrekken om mijn programma's bij te kijken, zou het leuk zijn dat dit mogelijk is.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Kim
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.