BETERE COMMUNICATIE

  • 15 July 2011
  • 7 reacties
  • 5322 Bekeken

Beste graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de handelswijze die ik heden ervaar met Proximus, en hoop op deze manier dat er een artikel in de pers zal verschijnen en liefst op prime time televisie zodat andere zakelijke internet gebruikers weten hoe onproffesioneel deze provider werkt ! ! !

Ik beschik voor mijn job sinds 2004 over een vodafoon abonnement om in het ganse land van het 3G netwerk gebruik te kunnen maken zodat ik steeds over alle bedrijfsdocumenten en foto's kan beschikken.
Mijn abonnement geeft mij recht op 5 GB wat enorm veel is, maw dit krijg je amper op in een maand maar dat maakt niet uit als ik maar naadloos te werk kan gaan ben ik bereid om deze kosten te betalen.

Gezien ik regelmatig in buitenland ben heb ik nood om mijn internet abonnement uit te breiden voor connectie in europa
optie 20 € , geen probleem met deze meerkost als ik maar over de zelfde service kan beschikken als in het thuisland

Afgelopen maandag 11 juli heb ik weer netjes mijn abonnement in de Belgacom winkel te Kapellen laten aanpassen om vrij op de server van het bedrijf te kunnen om documenten te raadplegen

14 JULI 3 DAGEN LATER KRIJG IK EEN MAIL VAN PROXIMUS DAT IK MIJN LIMIET AL OVERSCHREVEN HEB :-((
( normaal doe ik hier meer dan een maand over om aan die 5 GB te komen en nu zou ik mijn limiet reeds overschreden zijn na 3 dagen, onbegrijpelijk)
MOET CONTACT OPNEMEN MET PROXIMUS OP HET NR 00 32 2 819 97 88 ( en nu begint de frustratie)
operator zegt dat het nr niet bestaat !!!
Ik redeneer niet verder doen want op die manier kan Proximus toch nog een zeer dure factuur opmaken want zij hebben jou wel verwittigd, dit is een 1 richtingverkeer waar Proximus het beste uit komt.
Stap 2 ik heb nog een nr vanop de factuur nl, 0800 22 500 OPERATOR geeft weer melding dat nr niet bestaat.
Ok ik ben in buitenland dus draai ik nu 00 32 800 22 500 OPERATOR geeft weer melding dat nr niet bestaat. (zie onder)
OK (helemaal gefrustreerd) DAN MAAR OP INTERNET
zoek zoek zoek NERGENS EEN MAIL ADRES TE VINDEN , klik maar eens op alle " contact " die u op het scherm tegen komt , geen ekele geeft u de mogelijkheid om een mail te sturen GRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De telefoonnummers die op het scherm komen, daar is geen enkel bij waar naar je kan bellen

ONDERTUSSEN KAN JE IK NIET MEER COMMUNICEREN VIA MIJN I PAD
HET IS EEN GROOT SCHANDAAL
Ik kan best begrijpen dat Belgacom / Proximus op kosten wil besparen gezien het voor de consument steeds goedkoper moet en dat men dan af wil van grote batrijen met telefonisten om de klanten te helpen
MAAR DAT ZE DAN GODVERDOMME ZORGEN VOOR EEN MAIL CONTACT ZODAT JE TOCH KAN COMMUNICEREN MET JE LEVRANCIER !
IK HOOP DAT DIT ZAL GEPUBLCEERD WORDEN ZODAT IEDEREEN WEET WELKE PRAKTIJKEN MEN BIJ PROXIMUS TOEPAST EN MAG VERWACHTEN.

IN DE HOOP DAT ER EEN BETERE SERVICE NAAR COMMUNICATIE KOMT

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
2 dingen:

- het kan idd zijn dat sommige 0800 nummers NIET bereikbaar zijn vanuit het buitenland. Heeft vooral te maken met facturatie.

- afgaand op je posting hierboven vraag ik me af wie eigenlijk onprofessioneel is!?
Beste,

Het nr. 003228199788 is het correcte nr. om vanuit het buitenland de klantendienst te bereiken. Er zijn echter tijdelijke problemen om via het buitenland de klantendienst te bereiken.

Ik heb de bevoegde dienst de problemen gemeld met het verzoek dringend het nodige te doen.

De 0800 nrs kunt u enkel via het binnenland gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Eva
We hebben allemaal BASTA gezien met Mobistar - maar dat had ook Belgacom kunnen zijn.

Je moet alsmaar bellen naar Support - alhoewel Belgacom Internet verkoopt.

INTERNET FAVORITE volgens www.speedtest.net

PING: 697 ms

Download: 0.36 Mbps

Upload: 0.06 Mbps

Dus veel te traag !
Normaal zou je met je GSM 6000 moeten bellen bij proximus....maar ik heb daar geen goede ervaring mee....BASTA had hier beter dit nummer gebruikt voor hun uitzending.

In ieder geval als je 6000 belt en je krijgt iemand aan de lijn moet die je helpt moet je die tip hier maar doorgeven.
Ik zou je adviseren een klacht in te vullen op hun websiteformulier en deze ook door te geven in bijlage naar de ombudsman voor telecommunicatie.
Deze zal mss overspoeld worden door klachten maar mss komt er dan beweging in de klantendienst van BELGACOM/PROXIMUS.
Tenslotte verkopen ze hoogtechnologische producten..wat niet kan gezegd worden van hun keuzemenu's van hun klantendienstnummer.

Dat dit een topic van 6 maanden geleden is toont aan dat belgacom/proximus niks leert uit hun gefrustreerde klanten. Mijn ervaring samen met nog 3 andere mensen momenteel is dat je als klant vele malen de klantendienst moet bellen om steeds een andere uitleg te moeten aanhoren. Online klachtenformulieren worden nooit schriftelijke (email) beantwoordt maar steeds met dezelfde melding dat je moet bellen naar 080022500.
Mijn klachten kwamen pas boven water na een brief van de ombudsman....ga hier nu niet de heilige uithangen en doen alsof jullie alles met de grootste spoed tot in de puntjes oplossen.
Zaterdag was ik met nog iemand samen in de belgacom winkel. De bediende daar heeft beide dossiers bekeken alsook geluisterd naar ons...als belgacommedewerker bood hij oprecht zijn excuses aan voor de allom gekende miserie met online bestellingen en de klantendienst.
Doe jullie werk goed en luister naar de klant zodat je zijn probleem perfect kan inschatten....doe dan het nodige om het probleem opgelost te krijgen en biedt desnoods tijdelijk een alternatief of compensatie aan. Geef nieuwe klanten waar het misloopt de kans zonder problemen en moeite hun product kosteloos te op te zeggen zodat ze zich niet in het zak gezet voelen...
Dit alles zou een pak gefrustreerde reacties schelen.
Reputatie 2
Badge +1
@Jan: blijkbaar is je antwoord naar mij gericht. Even verduidelijken dat ik niks met BGC of Proximus te maken heb.

Prettige feesten!
@AXS mijn reacties hier zijn naar belgacom gericht....dat klanten deze lezen is mss mooi meegenomen maar het is in de eerste plaats de bedoeling dat belgacom hieruit leert.

Mijn recente ervaring leert dat bellen met de klantendienst zinloos is en je enkel verhaal hebt als je aangetekend schrijft.

Bij de klantendienst van telenet ontvang ik onmiddellijk na het gesprek via e-mail bevestiging van wat ze aan de telefoon beweren...

Bij belgacom heb ik meerdere malen klantendienst horen beloftes maken en naderhand weet men van niks....bij wie kan je zoiets aanklagen vraag ik me dan af?

Reageer