Beantwoord

Betekenis Wan lichtje Bbox3

  • 22 January 2016
  • 6 reacties
  • 1835 Bekeken

Badge
Bbox2 omgeruild voor Bbox3.Waar dient het WAN lichtje voor?Tussen haakjes:Snelheid verhoogt van 20 naar 60Mbps,met UTP kabel.Internet comfort.
Maar ik vind mijn profiel nergens terug op de website van mijn modem.Was 30/10
icon

Beste antwoord door Elsa 22 January 2016, 19:52

Bekijk origineel

6 reacties

Het wan lichtje moet je u niet aantrekken is voor geval ze binnen komen met glasvezel ipv met koperdraad
Profiel kan je op de bbox3 inderdaad niet zien als je een bbox3 van sagemcom hebt kan je dit wel als je het bbox3 sagem tool installeert op je laptop of pc.
Dat je snelheid verhoogt is kan doordat je nu kan genieten van de voordelen van Vectoring via de bbox3.
NB: bbox3 sagem tool kan je hier downloaden klik hier
Bron: de ontwerper van het tool is iemand van het https://userbase.be/forum

Je zit voor het ogenblik op een 70/10 lijnprofiel en dit kan zelf nog eventueel verhogen naar 85/(10 of 15 of 20) of zelf 100/(10of 15 of 20)

╚═►Betekenis ledlampjes op bbox3
Badge
@Elsa,
Dank voor je uitgebreide ondersteuning.


het tooltje geeft het resultaat.
Je hebt dus gelukkig een sagemcom want anders zou je die gegevens niet kunnen uitlezen ;-)
Dus inderdaad je staat al op 70/20 nu afwachten tot de DLM je lijn evalueert en je kan eventueel nog verhogen mss zelf tot 100/20.
Badge
@Elsa,
Je schreef:je kan zelf nog eventueel verhogen.Hoe doe ik dat?
Sorry een beetje verkeerd en verwarrend uitgedrukt door mij,
Je kan dat zelf niet doen, het is een volledig automatisch meet/analyse systeem (DLM genoemd) die je lijn (en andere lijnen) monitort gedurende een zekere tijd en dus moet vaststellen of bij een eventuele verhoging van je lijnsnelheid alles stabiel blijft werken en niet alleen bij u maar ook als die verhoging een slechte invloed zou hebben bij klanten die in de zelfde kabelbundel zitten als u omdat die lijnen elkaar beïnvloeden wegens overspraak van de signalen op de ene lijn naar de andere. Zo kan het ook zijn dat je na een verhoging door de DLM na een tijd weer terug gezet wordt naar een lagere snelheid wegens bv onstabiliteit die opgetreden is.
Badge
@Elsa,
Heb je antwoord goed begrepen!Mijnvraag heeft resultaat opgeleverd met dank;

Reageer