Vraag

Betalen voor internet in EU?!

  • 17 September 2017
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Ik verblijf momenteel in Kos voor een vakantie. Ik heb wifi in het hotel en gebruik heel af en toe mijn mobiel internet. Maar aangezien Kos tot de EU behoort, zouden hiervoor toch geen extra kosten aangerekend mogen worden?? Gisteren kreeg ik plots een sms dat ik mijn abbonement met 10 euro overschreden had. Toen ik daarna mijnproximus bekeek, zag ik dat ik 60 euro in het rood zou staan? Wat is dit voor een service? Ik ben in de EU en ik zou moeten betalen voor mobiel internet? Bovendien sturen jullie altijd te laat als iemand het abbonement overschrijdt! Gisterenmiddag kreeg ik immers te horen dat ik zogezegd de avond voordien te veel verbruikt zou hebben. Wat kan ik er dan nog aan doen als het echt zo zou zijn? Heb al van veel proximusklanten gehoord dat zij een dag later op de hoogte gebracht worden, dan is het kalf toch al verdronken! Ik kom in België altijd toe met mijn abbonement, dus heb hier nog nooit mee te maken gehad, maar snap nu waar zij altijd over klagen.
Ik hoop hier snel een oplossing voor geboden te krijgen, zodat ik zonder zorgen mijn vakantie kan verderzetten!

5 reacties

Meer info op proximus site roaming FAQ
en ook op het roamingtool
Zoals ik al zei verblijf ik in Kos, dit is binnen de EU dus geen roamingkosten?!
Reputatie 6
Badge +3
Kos ligt vlakbij Turkije waar antennes bijna op het strand staan. Hierdoor wordt je met een turkse operator verbonden.
Opgelet met welk netwerk je kiest in Kos.
Net werken kan mss wel hier terugvinden http://maps.mobileworldlive.com/
TIP: best altijd het netwerk manueel kiezen, zeker als je ergens aan een grens zit!

Reageer