Skip to main content
Belgische iOS-gebruikers die klant bij Proximus zijn, wordt afgeraden de (publieke) beta van iOS 11.2 te installeren. Door een fout in de netwerkconfiguratie wordt mobiele data gebruiken onmogelijk. Telefoon­gesprekken komen sporadisch door.



Proximus-klanten krijgen door een nog onbekende oorzaak de netwerk­configuratie voor VTR, een provider uit Chili. Het probleem werd in onze community ontdekt en de provider zegt op de hoogte te zijn.



Downgrade naar iOS 11.1 enige oplossing

Een woordvoerder van Proximus zegt tegen OMT dat het probleem bekend is, maar dat de provider er zelf niets aan kan doen. De woordvoerder kon niet op details ingaan, maar zei dat Apple voor een oplossing moeten zorgen. Een downgrade naar iOS 11.1 is op dit moment de enige remedie.



Bron: OMT -> https://www.onemorething.nl/2017/11/beta-ios-11-2-proximus/
Dat is inderdaad ook de reden dat er al meer problemen gemeld worden met iOS systemen.

https://www.google.be/search?q=iOS+11.2+probleem
Downgrade is niet noodzakelijk. Als tijdelijke oplossing kun je via de Apple Configurator 2 een profiel aanmaken met de apn van proximus. Mobiel internet gefixt en gesprekken komen erdoor. Carrier blijft wel VTR, maar werkt perfect als tijdelijke oplossing.
inderdaad. Apple Configurator 2, een data APN aanmaken en opladen naar je toestel. APN internet.proximus.be.
Bedankt voor de tip, werkt perfect!!

Grt

Vic
Hoe komen jullie al aan OIS 11.2. Heb nu pas een update voor OIS 11.1.1. Zijn hier problemen mee met de mobiele verbindingen PX.
beta.apple.com
Sinds gisteren is de laatste beta beschikbaar 11.2 beta3 en deze lost het apn-probleem op!
Is dit probleem al volledig opgelost?

Ik zit nu op besturingssysteem 11.2, maar heb geen 4G.
Hey embauwen, yes, dit probleem was een tijdelijk probleem wat reeds is opgelost. Heb je wel 3G? Zie je bijvoorbeeld linksboven de melding staan van je mobiel internet 3G of 4G staan (vergeet niet wifi even uit te schakelen)?

Controleer ook via Instellingen -> mobiel netwerk ->opties mobiele data -> schakel 4G in of hier de 4G actief staat. Uiteraard moet ook je mobiele data actief staan. Probeer ook even een herstart van je toestel.



Nog steeds proberen? Controleer even de APN instelling op je toestel via deze pagina.



Wat? Nog altijd geen internet? Ok, stuur ons even je mobiel nummer waar het over gaat en we kijken dit voor je na! Je kan dit via privébericht sturen naar Het Proximus Team.
Een ding snap ik niet mensen gaan op Beta IOS 11.2 terwijl de up to date software IOS 11.1.2. Dat is toch gewoon om problemen vragen. Je kan toch beter wachten tot officiële versie daarvan uitkomt. Ik wil niet zeggen dat dit altijd probleemloos is maar veel problemen zijn dan toch al opgelost.

Reageer