Beste in heb een ofice&Go Pro

  • 27 August 2012
  • 27 reacties
  • 138 Bekeken

  • Rising star
  • 13 reacties
Beste,

Ik heb een profesioneel abonement office&Go Pro met B BOX en Router.

Ik werk met draad naar 8 computers alles gaat vlot.

Nu geeft mijn vrouw een tablet en wil ook kunnen werken via wifi.

Ik weet niet of ze via de b box kan surfen draadloos of niet.


mijn gegevens fa876773

Mvg Groeten

27 reacties

tablet of laptop of pc via wifi maakt niet uit dit kan je trouwens gewoon proberen.

Elsa
We hebben het geprobeert maar denk niet dat deze aanstaat we kunnen niet draadloos ontvangen.

Gaat dit niet met dit abonement of moet er iets in de instelingen gebeuren?

Bedankt voor de snele reactie.

Mvg Hmj
Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder

Wireless network service (802.11g)

Wireless network service is currently:Enabled

kijken of daar enabled staat
Beste Elsa


WE surfen naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow en we komen steeds uit op kan de webpagina niet vinden.


Mvg
oei dan heb je waarschijnlijk geen BBOX2 als modem

dan zit je nog op ADSL technologie waarschijnlijk en niet op VDSL2.

of anders is er iets niet normaal met je modem en moet je hem eens heropstarten door 15 tal seconden zonder spanning te zetten en terug volledig op laten starten

Doe mss eerst eens de test =>

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

We hebben een BBox 2 en deze hebben ze aangesloten van belgacom aan een router speedtouch thomson st 608wl

Dit is geinstaleerd de 2 maand dit jaar en alles is met kabels verbonden.

draad zit in de BBox 2 1ste poort naar de router.


Heb de test gedaan en krijg dit te zien



Om de beschikbaarheid van het gevraagde product na te gaan,

hebben wij enkele persoonlijke gegevens nodig. Als u Belgacom-klant bent kunt U verdergaan door uw Belgacom lijnnummer in te vullen. U vindt uw lijnnummer terug op uw factuur. Als u nog geen Belgacom-klant bent, klik dan op de link "Nieuwe klant".


Belgacom klant


[/b] [/b][/b]


Nieuwe klant


klik op belgacom klant en voer je telefoonnummer in

of

je kan ook op Nieuwe klant klikken en dan moet je uw adres invoeren ipv telefoonnummer
In ieder geval is VDSL2 beschikbaar en dit ziet er allemaal ok uit.

Kan je een pc verbinden ipv met je thomson direct op de PC1 of PC2 uitgang van je bbox

dus een stekker van één van de pc die toekomt op de thomsom uittrekken en dan in PC1 of PC2 uitgang van je bbox steken

en dan eens proberen te surfen naar http://192168.1.1
Beste

We hebben nu een pc aangesloten die op de router was.

In de bbox pc2 en we hebben geen verbinding op deze pc.
dus je wilt zeggen dat je niet kunt surfen naar http://192.168.1.1 ?
Ik denk dat ze je bbox niet meer als router laten werken en dat ze de verbinding met internet laten opzetten via uw thomson router

en niet meer via de bbox zoals dit normaal gebeurt zoals bij mij trouwens en daardoor zal ook je wifi waarschijnlijk ook uit staan.

Dat klopt we hebben het al met een laptop ook geprobeerd maar krijgen steeds de webpagina kan niet worden weergegeven.

IK heb nog thans een duurdere lijn voor professionele.

Mvg Hmj
in dit geval best contact opnemen via technische dienst van BGC via 0800 22 800

er bestaat ook een nummer voor prof klanten maar ik herinner het mij niet direct maar ze zullen je daar wel doorschakelen als het moet

groetjes, Elsa

Beste

Heb net gebeld en moet naae experrs@belgacom.be schrijven om dit te vragen om aan te zetten.

Bedankt alvast, ik ga nu schrijven.

Mvg Hmj
Beste Elsa

Bedankt voor de inlichtingen heb gebeld en moet het doorgeven naar expers@belgacom.be

zij kunnen dit activeren.

Nu hopelijk komt het in orde bedankt.

Mvg Hmj
bedankt voor de feedback en succes,

Elsa
Elsa

ZE hebben het activeerd langs de router maar werkt niet zo goed.

Belgacom is vlug aan dit werk begonnen maar via de router vald het singaal wel meer uit dan dat het gaat.

We houden je op de hoogte als er beterschap is.

Nog een mooie avond.

Mvg Hmj
Reputatie 1
Badge
Zitten er daar veel draadloze netwerken in de buurt ? Anders kan je eens via inSSider (http://www.metageek.net/products/inssider/) hoe ze verspreid zitten (werkt natuurlijk wel enkel op een PC met Wifi netwerkkaart of laptop). Het juiste kanaal kiezen waarop je je router laat uitzenden is in het huidige drukke wifi-landschap steeds vaker noodzakelijk.

Soms kan je al veel verbetering hebben door een beter kanaal te kiezen op de draadloze router (maar dan moet je wel aan de instellingen ervan kunnen...).

Ok bedankt om mij op de hoogte te houden zo leert een mens altijd bij hé.

Ik zou het toch melden dat het signaal uitvalt want tenslotte als hun systeem niet goed werkt

moeten ze het desnoods ter plaatse komen om in orde te zetten

en zeker met een professioneel abonnement, dat is toch hetgeen ik er van denk !

Je bedoelt dat het wifi signaal regelmatig uitvalt dan of bedoel je iets anders, anders moet je eens dicht met je laptop bij de bbox2 gaan staan om te zien of het dan beter is want het eou ook kunnen als er te veel muren (obstakels) tussen zitten dat je wifi ontvangst slecht is.

Het kan ook zijn dat er naburige kanalen je eigen wifi kanaal storen.

Kan je ondertussen je modem al bereiken via http://192.168.1.1 of is dit nog niet mogelijk want als je daar niet aan kunt kan je ook geen ander wifi kanaal instellen op je bbox.

Elsa
In ieder geval ik geef je yoch maar de info mee in geval je er iets zou kunnen mee aanvangen

dit staat trouwens op ricy's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange


Verander BBOX2 van Wifi kanaal

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER

Elsa
Ik heb hier het voorbeeld gegeven voor de bbox2 en ben niet vertrouwd met die thomsom router en nu valt mijn euro

ze zullen de wifi van je thomson gebruiken denk ik ipv die van de bbox2 en

de bbox2 dient alleen voor VDSL2 modem dus om het VDSL2 signaal te moduleren en demoduleren dat over over je bgc koperdraden passeert.
Elsa

De wifi staat inderdaad aan in de thomsom router.

De verbinding staat op het scherm maar als we inloggen met het paswoord gaat de verbinding terug offline.

Mijn vrouw zit om een meter van die router en gaat niet.

Normaal moeten ze binnen de 6 uur alles gemaakt hebben dag en nacht helaas gaat het niet zo.

IK ben al van 1999 bij belgacom met internet maar we vinden dat ze steeds minder kwaliteit aanbeiden.

We hebben het al meer dan een uur doorgegeven maar doen er terug niets aan vind ik echt jammer.

Al onze laptops en computers staan met draad in verbinding daar geen last mee, maar met die draadloos lukt het niet.

Ik hoop morgen op een aanpak van de kant van belgacom, ik betaal bijna 90 euro per maand.

Goede avond en bedankt voor de hulp.

Beste HMJ,


aangezien je een professioneel abonnement hebt, neem je best contact met de professionele support op 0800/22100.


Mvg

Eva
Eva,

wat is het verschil dan tussen 0800 22 500 en 0800 22 100.

Alvast bedankt voor je komend antwoord.

groetjes, Elsa
Beste Eva

Bedank voor deze nummer door te geven, ze hebben mij onmiddelijk te woord gestaan en hebben het wifi singnaal op een ander kanaal geplaatst en nu heb ik beter singaal.


Groetjes Hmj

Reageer