beste draadloze oplossing momenteel????


Reputatie 2
Badge +1

Ben nog eens op zoek naar de beste aansluiting voor toevoeging van digitale TV


Ben in het bezit van een BBOX2 , heb draadloos internet (10m ver goed signaal).


Lees nu dat het systeem PLC niet 100 procent is en wifi bridge beter is.(hiervoor is het aangeraden van een bbox3 te hebben).


Kan ik een BBox3 krijgen ipv een BBOX2 ( bij gebruik van wifi bridge beter denk ik) of word dat geweigerd.??


Een tweede vraag : heb nu een soort klantenkorting op mij internetabonnement, verlies ik dit als ik overschakel naar een pack????


Heb 2 tv's , duw 2 wifi ontvangers nodig (1 per tv) e 1 ingebouwde in de box2 , en 1 per tv


2 decoders nodig (1 inbegrepen in abonnement denk ik)


Vermits systeem Ruckus niet meer bestaat geen keuze betreffende draadloos, vermits PLC storingen geeft??


Is dit allemaal correct ?? Kan ik EVA eventueel eens contacteren ivm de exacte abonnementsprijs??


Dank bij voornbaat






14 reacties

Ben nog eens op zoek naar de beste aansluiting voor toevoeging van digitale TV


Ben in het bezit van een BBOX2 , heb draadloos internet (10m ver goed signaal).


Lees nu dat het systeem PLC niet 100 procent is en wifi bridge beter is.(hiervoor is het aangeraden van een bbox3 te hebben).


Kan je van geen van beiden op voorhand voorspellen dat ze probleemloos zullen werken, als je bv opteert voor PLC's zou je kunnen afspreken in het proximus center dat als het blijkt dat dit systeem niet goed werkt om ze te mogen omruilen voor wifi-bridges


Kan ik een BBox3 krijgen ipv een BBOX2 ( bij gebruik van wifi bridge beter denk ik) of word dat geweigerd.??


De kans is heel groot dat je een bbox3 krijgt als je de oude bbox2 binnen brengt in een Proximus center (bbox2 wordt stilaan uit circulatie genomen)


Een tweede vraag : heb nu een soort klantenkorting op mij internetabonnement, verlies ik dit als ik overschakel naar een pack????


Er is geen enkele reden waarom je deze zou verliezen


Heb 2 tv's , duw 2 wifi ontvangers nodig (1 per tv) e 1 ingebouwde in de box2 , en 1 per tv


Als je met een bbox2 werkt en je wil twee decoders draadlos aansluiten dan heb je ofwel 3 devolo's (PLC's) nodig of 3 wifi bridges nodig.

Als het enigszins mogelijk is werk je natuurlijk best met utp netwerkkabel ipv draadloos


Bij de bbox3 zit er een acess point ingebeouwd waardoor je maar 2 bijkomende wifi-bridges nodig hebt ipv 3 om twee decoders draadloos aan te sluiten


bijkomende info omtrent bbox3 :▬► bbox3-specificaties



Wi-Fi Bridge 2 tv's




De Wi-Fi Bridge is een draadloze oplossing die het digitale tv-signaal van uw modem naar uw decoder stuurt via het wifi-netwerk in uw woning.


Per bijkomende decoder hebt u een bijkomende Wi-Fi Bridge nodig. We raden u aan om de Wi-Fi Bridge te gebruiken met de b-box 3-modem.

Hebt u een modem van het type b-box 2, dan raden we u aan om voor de Devolo-ethernetadapter(s) te kiezen.


Recupel inbegrepen per eenheid



€ 80 (incl. btw) voor duo-versie




2 decoders nodig (1 inbegrepen in abonnement denk ik)


eerste huur decoder zit in het abonnement (8€/mnd) tweede en derde kost 4€/mnd


Vermits systeem Ruckus niet meer bestaat geen keuze betreffende draadloos, vermits PLC storingen geeft??

PLC's werken niet altijd slecht net als dat wifi bridge ook niet altijd goed werkt bv als dde verzwakking door muren te groot is enz....


Is dit allemaal correct ?? Kan ik EVA eventueel eens contacteren ivm de exacte abonnementsprijs??


'Eva van Belgacom' is, sinds de naamverandering naar Proximus , 'Onze medewerkers' geworden:


Je kan een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)
Beste reynkust,
In principe wordt een b-box2 niet zomaar omgeruild naar een b-box3.
Een set van 3 WIFI bridges is dan een optie.
Bij omschakeling naar een pack, gaat u de korting verliezen. U krijgt wel de packvoordelen in de plaats.
Met vriendelijke groeten,
Davy

In principe wordt een b-box2 niet zomaar omgeruild naar een b-box3.



Nochtans volgens veel reacties van mensen die dit gedaan hebben in een PX center zelf zonder dat de bbox2 defect was hebben er ene in ruil gekregen.


Dus in theorie niet, maar de praktijk is blijkbaar wel anders ;-)



Bij omschakeling naar een pack, gaat u de korting verliezen. U krijgt wel de packvoordelen in de plaats.



Eigenllijk dacht ik dat het over Internet korting trouwe klant ging!

Wel raar dat je die verliest, hoe meer je neemt (betaalt) hoe minder korting dan ? of zijn de packvoordelen dan even groot of groter dan de internetkorting die hij nu al heeft?
Beste Elsa,
Het gaat over een oudere korting die niet compatibel is met de packs.
Met vriendelijke groeten,
Davy
Beste Davy,


bedankt voor de uitleg, want ik dacht dat het een internetkorting was zoals ik vele anderen ook al krijgen als trouwe klant, maar natuurlijk heeft reynkust nog geen pack en waarschijnlijk bestaat die korting trouwe klant dan ook niet als je geen pack hebt, en daardoor was ik verkeerd met mijn bovenstaande uitleg !


Groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge +1
Dus als trouwe klant verlies ik mijn affinity korting van het bestaande internetabonnement??


En een BBox3 kan als touwe lant ook niet van af.


Welke korting heb ik dan als trouwe klant in een pack telefoon-internet-tv tov een nieuwe klant?? Want die krijgen wel voordlen, aansluiting gratis, koring gedurende 6 maand enz. Als trouwe klant betaal ik dus meer voor mijn internet??


Welke voordelen heb ik als ik online bestel ??? Vind er geen enkele , kan dit, Dus heeft geen zin dan, kan evengoed inwinkel afhalen??


Is dit correct (begin te twijfelen na al de vorige mails ivm kortingen)


dank bij voorbaat




reynkust,


de bbox3 zal geen probleem zijn want in bijna alle Proximus centers zijn de voorraad bbox2's opgebruikt, als het niet lukt in de ene probeer dan gewoon eens in een ander Proximus center.


Niet alle klanten krijgen een trouwheidskorting en ook niet allemaal evenveel korting, hangt van een aantal factoren af, maar deze details zijn mij onbekend en heb ik nog nergens terug gevonden.


Ter info: Wat betreft wat je pack zou kosten kan je ook bellen naar de klantendienst 0800 22 800 of in een Proximus center vragen
Beste reynkust,
Als bestaande klant kan u niet genieten van de kortingen die nieuwe klanten krijgen.
U kan hiervoor zeker in een winkel terecht.
Met vriendelijke groeten,
Davy
Reputatie 2
Badge +1
Dank voor de info.


Bij nazicht van mijn factuur wordt er wel vermeld dat ik een pack heb


nl









Uw Proximus-factuur Pack/Vaste lijn dd 18/05/15 met nummer 6521463579 (kopie van factuur) klantnr 000880227


Is dit een pack (telefoon+internet)??? Zo ja dan krijg ik toch korting op dit pack.


Als ik iets bijvoeg , dan verlies ik mijn korting (tov iemand die geen korting krijgt) Is toch allemaal niet logisch vind ik.


Maar ja, zal best alles op papier vragen en getekend in de winkel (mogen zij die korting toekennnen??) of ligt alles vast???


Kan ik dit eventueel zelf simuleren door op internet de optie TV bij te voegen en het resultaat te bekijken of is dit niet mogelijk (misschien


kan ik het niet meer anuleren?? )


Blijf het raar vinden dat men de korting zou afnemen, als men iets bijneemt, niet klantvriendelijk.






Reputatie 2
Badge +1
Heb effe mijn factuur genomen en stel vast dat ik wanneer ik een pack telefoon+internet neem 1,55 euro meer((52,40 tov 53,95) betaal ,dan wat ik momenteel betaal zonder pack maar met korting. Ik dacht dat ik effectief korting kreeg, enkel op papier blijkbaar(geen 5,54 maar 1,55) Vind dit werkelijk straf . Hoe men mensen gelukkig kan maken met facturen.


Nu moet eerst alles op papier.
Of je moet eerst eens je licht opsteken bij de klantendienst 0800 22 800 en ook bij de promotie dienst 0800 22 800 of je recht hebt op getrouwheid korting en je kan natuurlijk ook nog altijd je licht opsteken in een Proximus center. Meer kan je eigenlijk niet doen.
Reputatie 2
Badge +1
elsa, zal ik zeker doen nu, is NIET normaal (al jaren blijkbaar om de tuin geleid met een snoepje) , dacht dat ik wekelijk goedkoop internet had. Blijkbaar even duur als iemand anders.
Reputatie 7
Badge +6
Mij is ook zoiets overkomen: door een 'kleinigheid' te willen veranderen aan mijn abonnement, verloor ik plots alle vroegere voordelen. Mijn abonnement werd 'te oud', lees te goedkoop bevonden en basta. Na veel vijven en zessen, heb ik toch een serieuze korting gekregen gedurende zes maanden, maar het is zeker niet goedkoper geworden. Ook ik was toen al een 'oude, trouwe' klant. Probeer toch maar een korting uit de brand te slepen.


Wat de omruiling van de bbox 2 naar bbox 3 betreft, dat ging onlangs zonder problemen, maar volgens de technische dienst moet er aan de eerste toch wat gescheeld hebben. Misschien kan de technische dienst jou ook helpen bij het omruilen.


Ik heb PLC's en die zouden voor storingen zorgen. Ik ga eens een wifi bridge proberen, omdat die beter zou zijn met een bbox 3, terwijl PLC's beter zouden zijn bij een bbox 2. Het is echter, zoals Elsa en Sinjoor zeiden afhankelijk van veel factoren of ze foutloos werken.


​In elk geval succes ermee.
Ter info: surf naar ▬► plc stoorbronnen en ook ▬► Wifi Stoorbronnen


Reageer