Skip to main content
Ik heb vandaag mijn "oude" Bbox (vervangen door Bbox2 wegens upgrade VDSL2) binnen gebracht in het lokale Belgacom Center en intussen navraag gedaan ivm die tv voor 1 euro...

Zo een 22" tv'tje is namelijk wel interessant om in de slaapkamer te hangen, en we zouden BelgacomTV wel eens willen uitproberen naast ons huidige TV-Vlaanderen abonnement, om eens in de praktijk te vergelijken...

Nu vertelde men me daar dat ik geen recht heb op die TV aangezien je voor zowel internet als TV nieuwe klant moet zijn?

Dit vind ik toch niet echt proper naar de vaste klanten toe, ik heb onlangs zelfs nog maar een nieuw contract voor 1 jaar aangegaan voor internet en telefonie, met als compensatie VDSL (wat blijkbaar sowieso gratis is momenteel) en downgrade (wat maar €6,20 kost normaal)...

Moest ik BelgacomTV er bij nemen zou ik sowieso het internet terug op Comfort zetten (sinds kort gedowngrade van Comfort naar Start), om zo te kunnen kiezen voor de pack Classic-telefonie/Internet-Comfort/TV-Comfort.

Had ik die contractverlenging nu niet gedaan (tenslotte maar €6,20 direct voordeel mee gedaan), kon ik het internet-contract opzeggen, om daarna "nieuwe klant" te worden voor zowel Internet als TV, wat nu natuurlijk niet kan...

Ik hoop dat iemand van Belgacom deze bewering van het Belgacom-Center kan tegenspreken...

beste

de gegeven info klopt

om van die actie te genieten moet u eerst en vooral nieuwe Belgacom TV- én internetklant worden voor 31 december 2011

opzeggen en terug klant worden werkt trouwens niet, zie faq op http://www.belgacom-actie-tv.be

Ik ben al klant bij Belgacom. Kan ik al mijn abonnementen opzeggen en vervolgens een nieuw tv- en internetcontract aangaan?

Neen. Er zal een controle uitgevoerd worden om te vermijden dat een klant die zijn abonnementen opgezegd heeft en vervolgens een nieuw contract bij Belgacom aangegaan is, van deze actie kan genieten. Bovendien zal de klant verbrekingskosten moeten betalen.

mvg

Typisch, nieuwe klanten lokken met mooie aanbiedingen, maar vaste klanten blijven in de kou staan...

Ik kan me moeilijk voorstellen dat eender welke provider graag een klantenbestand heeft met veel éénjarige klanten, terwijl er veel zulke klanten zo een TV-toestel (zullen) krijgen:

BelgacomTV is financiëel pas interessant (door het gebrek aan een uitsplitsbaar analoog signaal + de huurprijs van de decoders) als je genoeg hebt met 1 à 2 TV's én ook minstens Belgacom Internet er bij neemt. Dat internet is standaard prehistorisch traag als je er geen VDSL2 bij neemt (momenteel tijdelijk gratis, maar tegen dat nieuwe klanten dit weten waarschijnlijk weer betalend)...

Tegen de tijd dat deze nu nieuwe klanten hun contract is verlopen, zullen ze een bericht krijgen dat ze maar liefst €30,- korting zullen krijgen wanneer ze hun contract met een jaar verlengen, maar ze wel €50,- dienen te betalen (als ze dat nog niet gedaan hebben) om de internetverbinding te krijgen waarvoor ze eigenlijk al een jaar betalen...

Velen zullen op dat moment gewoon opzeggen en bij de concurrentie gaan aankloppen, waar ze ook weer iets van promotie zullen kunnen meepikken. Voor de activatie-/installatie-kosten moet men het alleszins niet laten, voor nieuwe klanten is dit sowieso gratis bij eender welke provider... Ik begin me zo stilaan af te vragen waarom ik dit zelf ook niet gedaan heb!

Wij zijn momenteel voor televisie klant bij TV-Vlaanderen, maar onze eigen decoder is ondertussen flink verouderd en versleten. Deze actie leek me een ideaal moment om de overstap te maken naar BelgacomTV, maar als ik als vaste klant toch uit de boot val, denk ik dat ik maar een nieuwe decoder zal huren bij TV-Vlaanderen, en volgend jaar de Belgacom Classic telefonie vervang door een goedkoop VOIP-abonnementje...

Isabelle

standaard worden nieuwe klanten op vdsl2 aangesloten, indien het natuurlijk beschikbaar is op de betreffende locatie. 't is eigenlijk de bedoeling dat adsl volledig verdwijnt

wat betreft de aktie... tsja, het is zo'n beetje overal hetzelfde verhaal, nieuwe klanten worden aangetrokken met promo's. en eens men klant is blijft men nogal eens gemakkelijk hangen, nietwaar? in elk geval kan je bij belgacom nog promo krijgen bij verlenging contract, da's dan toch al iets.

verder vind ik het alvast positief dat je correct geinformeerd werd door het belgacom center betreffende deze aktie

mvg

"verder vind ik het alvast positief dat je correct geinformeerd werd door het belgacom center betreffende deze aktie"

Voor mij klopt dit inderdaad, maar ik heb hier net mijn ouders over de vloer gehad die bewezen hebben dat dit zeker niet altijd waar is:

Zij zijn momenteel Telenet klant voor televisie+internet, en hebben sinds kort een Belgacom Classic telefoonlijn.

Ik had een tijdje geleden hen gesproken ivm volledig overstappen naar Belgacom, zodat ze een "Pack" zouden kunnen nemen, maar zagen het niet zitten om al die UTP-kabels te trekken...

Nu moesten ze vandaag om administratieve redenen bij het Belgacom Center zijn, en hebben ze daar eens geïnformeerd naar BelgacomTV en Internet, waar een zekere "Sophie" het Pack Classic/Comfort/Comfort à €52,-/maand heeft aangeraden... MAAR...

- Ze moesten vlug beslissen: tegen morgen terug gaan en vragen naar die Sophie... alsof ze anders iets zouden mislopen!!!

- Ze kregen €149,- aan installatiekosten als voordeel: genoeg voor de technieker een hoop UTP kabels te laten trekken, of een aantal ethernet-over-power adapters te plaatsen... Wel even verzwegen dat die €149,- het bedrag is dat ze normaal zouden betalen puur voor de installatie en activatie van de modem en 1 decoder, en dat de werkuren van de technieker of die powerline-adapters er nog eens bovenop komen!!!

- Ze zouden slechts €52,-/maand betalen ipv nu +- €65,-... En die 2x €6,-/maand voor hun 2 bijkomende toestellen dan? Mijn ouders hebben vermeld dat ze 3 TV-toestellen hebben, maar in het Belgacom Center heeft die "Sophie" handig verzwegen dat je voor die €52,-/mnd maar 1 televisietoestel kunt aansluiten en ze uiteindelijk €64,-/mnd zullen betalen als ze hun 3 TV's willen blijven gebruiken!!!

- Als ze liever een grotere tv zouden hebben, kunnen ze een grotere kopen en betaalt Belgacom €200,- terug... Ook hier weer iets verzwegen: het moet een Samsung Smart LED TV zijn en zelfs met die €200,- korting betaal je daarvoor nog altijd een stuk meer dan voor een gewone Samsung LCD TV van hetzelfde formaat!

Uiteindelijk hadden we berekend dat ze voor een 32" TV die in aanmerking komt voor die €200,- korting, ongeveer €100,- meer zouden betalen dan voor een gewone Samsung 32" LCD TV (€600-€200=€400 versus €300). Daar bovenop komt nog eens de kosten/werk van het trekken van UTP-kabels of ethernet-over-power adapters.

Nadat ik mijn ouders de juiste uitleg heb gegeven was hun conclusie: dat ze die TV steken waar de zon niet schijnt, we laten de boel zoals het is, al die moeite, geld en miserie voor maar één euro per maand uit te sparen...

...en als ze maar zo een uitleg kunnen geven pakken we volgend jaar een pack met alles in van Telenet en vliegt Belgacom weer buiten!

(Waardoor ze uiteindelijk maar €59,-/mnd zouden betalen en dus €6,-/mnd besparen)

Mijn conclusie: Het Belgacom Center kan wel degelijk juiste informatie geven als het gaat over waar de vaste klant géén recht op heeft, maar ze zijn niet te verlegen om vanalles te verzwijgen of zelfs ronduit te liegen om nieuwe klanten te lokken!!!

Ik begin zo stilaan fameus te beklagen dat ik het contract voor telefonie en internet heb verlengd!

beste Candisa

effe erbij vermelden: €149 = full installatieprijs, nu gratis, is met werkuren en bedrading inbegrepen, eventuele extra PLC of powerline adapter zijn wel betalend en kosten €75 voor set. Ook activatiekost normaal €50 is momenteel gratis. De noodzakelijke modem kostprijs 99,99€ ontvangt men gratis in bruikleen. Pack maandprijs is inderdaad €52 voor tf-lijn + int-comf + tv comf en één decoder inbegrepen. Tweede en of derde decoder kosten €6 stuk/maand of bij aankoop €99 stuk. De huidige kabelaansluiting €13,50 maand kan men opzeggen. Voor dig tv Belgacom met 3 decoders plus internet en tf-lijn is dit €64 of een tweetal euro minder dan vandaag met de analoge tv. De korting van €200 is op led tv's vanaf 32" en combineerbaar met de Samsung korting tot €150 . Alle voorwaarden en beschikbare tv toestellen op http://www.belgacom_actie_tv.be

muisje

Ok, bedrading en werkuren inbegrepen, maar ik denk niet dat men:

- het eerste toegangspunt in de kelder zal overbruggen en die 6P-aansluitdoos plaatsen op de plaats van de 5P-aansluitdoos in de eetkamer (eerste aftakking van de lijn, de rest is van daaruit afgetakt). Dit om de modem in de eetkamer te kunnen hangen ipv in de kelder, en

- de nodige boringen zal doen en kabelgootjes monteren om de UTP-kabels voor de decoders op een propere manier bij de televisies in eetkamer, salon en veranda te leggen.

Eigenlijk allemaal relatief simpele werken, maar er kruipt wel wat tijd in, en als je dan die kabelgootjes er nog eens bij telt, dan denk ik niet dat Belgacom dit zal willen doen voor €149,-?

U zegt trouwens dat een tweede of derde decoder bij aankoop maar €99,- kost? Op de Belgacom website staat dat de aankoopprijs van zo een decoder €199,- is???

Isabelle

als u een tweede of derde tv-toestel wilt aansluiten, raden wij dit type decoder aan:

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/t_hbs_tv_hard_dechd_s.page?

dat is een V3 decoder, echter geen nieuwe maar een refurbished apparaat

een nieuwe decoder kost idd €199, ze spreken hier nog steeds van harde schijf van 160GB wat overeenkomt met een V3. een V4 heeft harde schijf van 320GB

mvg

Net even gekeken, het toestel dat voor €6,-/mnd te huren valt als tweede of derde toestel is blijkbaar ook zo een hernieuwde V3.

Als je BelgacomTV neemt, is de éérste decoder, waarvan de huur inbegrepen zit in het abonnement dan wél een nieuw type toestel, of krijg je dit alleen maar als je er voor kiest om €199,- neer te tellen en te kopen ipv te huren?

Zijn er behalve de harde schijf trouwens nog verschillend tussen de V3 en het nieuwere type?

Isabelle

V4 vs V3

• snellere processor
  • dubbel zoveel RAM (512MB)
  • dubbel zoveel harde schijf (320GB)
  • modernere display
  • volledig andere design (maar kwestie van smaak)
  • echter maar 1 scartuitgang

denk wel dat als je €199 betaalt je een V4 krijgt, maar info op de site klopt dus niet

mvg

Reageer