Als BelgacomTV klant van het eerste uur die onlangs overgeschakeld is van een Belgacom pack naar Scarlet One, voel ik me sindsdien een tweederangsklant. Het stoort me mateloos dat ze in hun communicatie over BelgacomTV altijd spreken over 'alle' BelgacomTV klanten, terwijl de klanten die via Scarlet betalen uitgesloten worden van alle onlangs gelanceerde nieuwigheden. En dan zijn er nog de tweedehands V3 decoders die blijkbaar 'voorbehouden' (sic) zijn voor de Scarlet klanten.
Opnemen op afstand, TV overal: je moet er telkens voor inloggen met de e-services account. Het ironische is dat mijn e-services account nog altijd bestaat én dat ik een actief BelgacomTV abonnement heb (via Scarlet), maar blijkbaar willen of kunnen ze die twee niet aan elkaar koppelen. (ik heb het zowel bij Belgacom als bij Scarlet nagevraagd: "technisch onmogelijk"...)
Voor de mensen die nu denken dat ze moeten schrijven dat ik maar niet naar Scarlet One had moeten overschakelen omdat ik had kunnen weten dat ik dan een minderwaardig product ging krijgen omdat het goedkoper was, heb ik de volgende boodschap: op mijn factuur van Scarlet staat elke maand 'BelgacomTV' apart aangerekend aan 12,5 euro, decoder: 6 euro. Een bedrag dat rechtstreeks doorgestort wordt naar Belgacom, het moederbedrijf. Nergens in de algemene of specifieke voorwaarden van het contract staat dat het BelgacomTV product afwijkt van wat klanten die via Belgacom zelf betalen, krijgen. Trouwens, op het moment dat ik overschakelde waren opnemen op afstand en TVOveral nog niet gelanceerd, op dat moment was er dus nog geen verschil tussen beide aanbieders van BelgacomTV. Scarlet is het low-budget merk van Belgacom, niet omdat de producten minderwaardig zijn, maar omdat de klanten het met wat minder service moeten doen: ze hebben geen eigen verkooppunten (om bvb. een kapotte decoder te gaan omruilen), geen telefonische helpdesk met ruime openingsuren enz.: dat verklaart het prijsverschil.
Dus, Eva en Belgacom communicatiemensen, ik zou het op prijs stellen mochten jullie de communicatie rond BelgacomTV eerlijk houden en er bij voortaan bij vermelden dat alles wat jullie aankondigen enkel beschikbaar is voor de mensen die hun BelgacomTV abonnement via Belgacom afgesloten hebben. Of beter: mochten jullie werk maken van het wegwerken van de discriminatie van de Scarlet klanten met een BelgacomTV abonnement door bvb. e-services voor hen toegankelijk te maken.
beschikbaar voor "ALLE" BelgacomTV klanten: toch niet
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.