berichten verwijderen uit mailbox

  • 20 October 2011
  • 13 reacties
  • 17864 Bekeken

Mijn mailbox raakt regelmatig vol omdat mijn gelezen berichten niet verwijderd worden uit de inbox. Heeft dit te maken met bepaalde instellingen ?

Hoe kan dit verholpen worden ??

13 reacties

Indien je je berichten niet via WIndows mail uit je inbox kan verwijderen, ga dan via www.skynet.be -vervolgens e-mail Belgacom/Proximus.

Indien dit niet lukt om je berichten te verwijderen, dan moet je echt gaan kijken naar de instellingen van je e-mail programma.
Reputatie 2
Badge +1
In Windows Mail - Extra (Tools) - accounts - properties (eigenschappen) - advanced (geavanceerd) - vinkje weghalen bij ' Een kopie van berichten op de server achterlaten'
Je kan ook berichten verwijderen uit je mailbox via de e-service. Tabblad "Internet" en vervolgens naar "mijn mailboxen" en vervolgens "mails lezen/schrijven. Het is soms interesant om daar gelezen email berichten te verwijderen als je over meer dan 1 PC beschikt om niet telkens dezelfde mails op verschillende PC in je mailbox te ontvangen.
Reputatie 2
Badge +1
Als je dat wil bereiken Greetje, werk je beter met IMAP.

Dan kan je meteen aangeven of je een bericht van de server wil verwijderen.
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt er ook voor kiezen je berichten een beperkte tijd op de server te bewaren. Dan wordt je webmailbox ook regelmatig opgekuist.
Aan Axs,

Sorry hoor, maar graag meer uitleg over IMAP. Ik weet niet hoe ik dit moet doen of beheren. Dank bij voorbaat voor je antwoord.

Aan Sinjoor71,

De instellingen van mailbox verwijderen de berichten (vermoedelijk verwijderde berichten van inbox) na enkele ingestelde dagen. Maar weet ook niet exact wat je bedoelt met regelmatig opkuisen. Is dit wat ik doe bij instelllingen, verwijderen na .... dagen ?

Dank bij voorbaat voor alle informatie, is zeer leerzaam & instructief.

Mvg,

Greetje
Reputatie 7
Badge +1
Greetje, De instellingen die ik in mijn image doorgaf, hebben niks tre maken met de inbox of verwijderde berichten in je mailprogramma op je computer. Deze instellingen bepalen of je er voor opteert een kopie van de reeds op je computer gedownloade berichten (in Outlook Express, Windows Live Mail of Mozilla Thunderbird of nog een ander mailprogramma) op de server van Belgacom te laten staan. Als je dat niet doet, worden de berichten op de server automatisch gewist nadat je ze hebt binnen gehaald. Het voordeel is, dat je ze dan ook nog op andere computers kunt downloaden zolang de ingestelde termijn niet voorbij is. Ik heb nu gekozen voor 7 dagen, maar je kunt ook voor 30 dagen kiezen bv. (het maximum is 100 dagen geloof ik). Je moet er dan wél rekening mee houden dat je mailbox op de server vol kan geraken (max. 1 GB per mailbox), en dan kan je geen mail meer ontvangen.

Op de Belgacomsite http://www.skynet.be/ kan je naar die mailbox gaan kijken als webmail en wijzigingen in de instellingen maken, berichten wissen voor je ze gaat downloaden, aliassen aanmaken en verwijderen, je gebruikt volume checken enz..En je kunt gewoon je berichten daar lezen en beantwoorden, of nieuwe berichten maken en verzenden.

IMAP kunnen anderen hier beter uitleggen. Maar het is bedoeld om je mail op meerdere toestellen, waaronder GSM, smartphone, tablet, andere computers te kunnen binnenhalen, wat in principe met POP3 ook kan als je een kopie, minstens een tijdje, op de server laat staan.
de url is http://webmail.skynet.be of via de eservices.
Beste Franz,


Er zijn inderdaad een paar mogelijkheden om uw probleem te verhelpen. Eerst en vooral moeten we weten welk e-mailprogramma u gebruikt. En op hoeveel pc's uw mailbox geconfigureerd staat?

In uw e-mailprogramma kan u enkele instellingen veranderen. Zoals kopie's op de server achterlaten.

Of u kan uw mails simpelweg via de webmail of e-services verwijderen.


Mvg,

Eva van Belgacom.
IMAP instellingen:
inkomende server: imap.skynet.be poort 143
uitgaande server: relay.skynet.be poort 587

POP = alle binnenkomende mail wordt van de mailserver gehaald en overgezet naar uw computer/smartphone etc
IMAP = mail blijft op de mailserver staan

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Bijkomend voordeel van IMAP zijn dat de bewerkingen van mails gebeuren op de server (dus verwijderen, verplaatsen naar subfolders, verzonden mails ...) en de wijzigingen dus ook voor iedereen zichtbaar zijn.
volle mailbox,en weet niet hoe te verwijderen.
Als het gaat om berichten in je inbox, (Postvak IN) klik je op het rode X (kruis) bovenaan in de balk om deze te verwijderen.

Indien het gaat om berichten in je 'verwijderde items", klik je op de map "verwijderde items" met de rechtermuisklik en klik je op "map verwijderde items leegmaken".

Als het gaat om berichten die je wil verwijderen via webmail moet je daar ook je berichten van Postvak In naar de prullenbak verwijderen via - onderaan de berichten - te klikken op

1. markeer alle berichten

2. verwijder gemarkeerde berichten.


In de prullemand worden ze automatisch na 5 dagen verwijderd. Indien je dit onmiddellijk zelf wil doen ga je te werk zoals hierboven vermeld.


Reageer