bepaalde opnames kunnen niet bekeken worden

  • 5 December 2014
  • 14 reacties
  • 259 Bekeken

Het probleem is nogal complex denk ik, maar ik doe mijn best om het uit te leggen smiley


Mijn vrouw neemt nogal veel op, ze is een echte TV-kijkster, maar nu hebben wij al van in't begin (juni 2014) het probleem dat nogal wat opnames niet opstarten wanneer deze bekeken willen worden. De tekst dat het gekozen programma gaat starten komt er wel op maar dan gaat het beeld terug naar de opnamelijst. In de info links van die lijst kan je wel perfect zien hoe lang de opname duurt, met een fotootje er bij, enz ... de opname is dus wél gebeurd.

Wat we ook proberen, het programma start niet terwijl andere programma's dus wél zonder enig probleem starten (maar dus niet allemaal).

Als we nu de decoder terug opstarten (stekker van elektriciteit er uit en terug in) dan is de fout weg, alle programma's starten dan wel. Tot er terug opnames gedaan worden en een paar dagen later de fout weer terug is.


Ik heb al zeker 4 keren contact gehad met de technische dienst, die mij heel vriendelijk een oplossing voorstelden door bijvoorbeeld nieuwe software in te laden en sinds verleden week ook een totaal nieuwe decoder, die we in de Proximus winkel zijn gaan omruilen. Eén keer werd gezegd dat de fout gekend was en at we tot eind september geduld moesten hebben, tegen dan zou de firmware zijn aangepast.


Maar helaas, vandaag zaten we weer met opnames die niet wilden bekeken worden, dus stekker uit de nieuwe decoder, er terug in en hopla alles terug in orde. Oja, ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat het zich vooral voordoet met opnames die op de server zijn opgenomen


Iemand dit ook al eens voorgehad?


Alvast op voorhand heel erg bedankt.



14 reacties

Dat is inderdaad hier al heel veel gemeld geweest , je bent zeker niet alleen.

Proximus (+hun software/hardwware leveranciers) is ook bezig dit gekend probleem in de volgende software update hopelijk opgelost te zien, dus geduld !
Ha, dus toch ... heel erg bedankt voor je reactie. We zullen geduldig zijn knipoog
Dat moet je zeker hebben bij Proximus, en het zeker niet verliezen knipoog


(zo te zien liggen ze in een knoop) :-))


Ik heb ook die problemen; deze zijn bij mij ongeveer 14 dagen voordat alles op de nieuwe proximus uitdraai is geplaatst begonnen. Het zijn telkens de opnames van de server. Na opnieuw opstarten van de decoder is alles weer te bekijken. Een nadeel is dan weer dat alle eerder gewiste opnames van de server terugkomen als de tijd van 30 dagen niet is verstreken, waardoor percentage opnames snel naar nul gaat; dus dan maar weer alle bekeken opnames weer eens wissen. Sterkte met dit probleem en wachten op een oplossing van Proximus.

Een nadeel is dan weer dat alle eerder gewiste opnames van de server terugkomen als de tijd van 30 dagen niet is verstreken, waardoor percentage opnames snel naar nul gaat



Er is hier iets dat ik niet goed begrijp, wat bedoel je met percentage opnames snel naar nul gaat ?


Bedoel je het percentage vrije ruimte voor je opnames op harde schijf, want als het dat is wat je bedoelt zijn dat geen opnames 30 dagen (nPVR opnames in de cloud) maar PVR opnames op harde schijf, maar mss bedoel je toch iets anders en interpreteer ik het verkeerd wat je wil zeggen.


Maar in ieder geval dat terug komen van gewiste nPVR opnames in de lijst van opnames na een reboot van de decoder en zelf na een reboot van de modem is een bekend probleem en zal eerst moeten opgelost worden door Proximus.


Ook het probleem dat nPVR opnames niet altijd afspeelbaar zijn en pas na een reboot van de decoder is ook nog één van die bekende problemen.


Dus problemen genoeg en nog werk genoeg voor Proximus tegen dat alles weer op zijn pootjes zal vallen ;-)
'Bedoel je het percentage vrije ruimte voor je opnames op harde schijf, want als het dat is wat je bedoelt zijn dat geen opnames 30 dagen (nPVR opnames in de cloud) maar PVR opnames op harde schijf, maar mss bedoel je toch iets anders en interpreteer ik het verkeerd wat je wil zeggen.'


Elsa,


Bij mij zakt de percentage vrije ruimte bij beide opnames; zowel nPVR opnames in de cloud als bij de PVR opnames op harde schijf.


Telkens na resetten ben ik een 10 procent kwijt en na verwijderen van de al gewiste opnames heb ik een 5 a 7 procent terug. Als ik de volgende dag kijk dan zit ik weer op normale waarde (zonder een reset wel te verstaan).


Groetjes.
Ok, het gaat hem over 6% , (dat is nog niet zo erg als een café zonder bier;-)

ik dacht dat je bedoelde dat je schijf vol liep hierdoor ,

zo interpreteerde ik dat uit ' waardoor percentage opnames snel naar nul gaat' en dacht dat je opnames meer kom doen !
Elsa,


Ik neem niet veel op in nPVR door die problemen; nu zijn het een 6 tal opnames, maar wat als ik alles opnam in nPVR.


Je zegt wel dat bij nPVR je percentage NIET zakt. Waarom dan bij mij wel?


Grtjs.
Volgens mij kant die niet veel zakken, want ik kan me maar inbeelden dat er ten hoogste een paar gegevens op de harde schijf bijkomen ten gevolge van zaken die eventueel zouden moeten lokaal opgeslagen worden ivm met die nPVR opnames want je mag niet vergeten dat de opnames op servers staan van Proximus. Eigenlijk heb ik dit bij nooit opgemerkt (en ook nooit verwacht) dat het schijfvolume zou gedaald zijn als ik nPVR opnames deed en daarom dat ik wat verwonderd ben door het feit dat jij dit hier aanhaalt.
Volgens mij moet dit iets met die bug te maken hebben, ik heb bvb dit probleem niet dat u en en de topic starten en nog zoveel anderen ondervinden en mss is dit de reden dat je vrije ruimte op de harde schijf afneemt.


Ik heb nog eens daarjuist geprobeerd door een paar nPVR opnames te wissen en dan te rebooten, maar die komen niet terug in de lijst en het % vrije ruimte veranderd ook niet bij mij hierdoor !!
heb dit probleem ook al een hele tijd, geraakt maar niet opgelost en is zeer vervelend. is inderdaad een bug, zeggen ze per mail toen ik hierover een vraag stelde. zou zo snel mogelijk opgelost zijn. maar helaas, nog altijd niet. Vraag me trouwens af wanneer alles eens probleemloos en correct zal werken, als de ene bug er uit is, dan is de andere er al weer. toch niet normaal dat je als klant constant met die zaken wordt geconfronteerd, terwijl je wel elke maand mooi de volle pot mag betalen, misschien eens een bug in mijn betaling voorzien...
Reputatie 1
Badge
Dat probleem is al zo oud als digitaal TV bestaan bij Proximus... en nee een nieuwe decoder of nieuwere versie help niet.


Reputatie 1
Badge
Wat bij mij nieuw is sins kort is dat als ik op vijf TV HD iets opneem ik helemaal naar geen enkele andere zender kan kijken. :-(
Is dit voor vijf TV zowel in nPVR en PVR .


Ik durf het al bijna niet meer vragen !-) heb je al reboot van modem & decoder geprobeerd (eventueel FacR decoder)


Enfin ik geef het toch ter info mee, surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" target="_blank

Reageer