Benodigdheden installatie internet + tv

  • 28 May 2012
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

Hallo


Ik overweeg een overstap van Telenet naar Belgacom voor digitale tv + internet (wifi).

Hiervoor zou ik een installateur van Belgacom laten langskomen. Maar voor ik een verbintenis met Belgacom maak, wil ik zeker van zijn dat alles vlot zal verlopen.

Vandaar de volgende vragen:

1) Onze woning is zo'n 7 jaar oud en we zijn nog nooit klant geweest bij Belgacom. Hoe weet ik of de juiste kabels al ons huis binnenkomen? Gaat Belgacom via dezelfde binnenkomende kabel(s) als Telenet?

-> De binnenkomende kabel van Telenet was al gelegd door de aannemer, toen we het huis kochten. Mogen we hieruit afleiden dat dit voor Belgacom ook het geval is?


2) Bij onze meterkast krioelt het van UTP-kabels, die vandaag gebruikt worden voor digitale tv van telenet o.a.. Kan Belgacom dezelfde utp-kabels gebruiken voor digitale tv?

Bedankt


Baptiste

7 reacties

Mss al eens een test doen om te zien wat er voor technologie mogelijk is op jouw adres.

zie hiervoor op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

hieronder een stuk uit zijn blog gekopieerd :

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest (als nieuwe klant kiezen en adres in vullen)?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

---------------------------------------------------------

Het is niet omdat er coax kabel ligt van TN dat daarom ook telefonie kabel aanwezig is in huis.

Zie je nergens een aansluitdoos van Belgacom staan in dit huis ?
anders eens informeren bij de helpdesk op het nummer 0800 22 800 of de vraag stellen aan
Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken

Maar de utp kabels kunnen wel gebruikt worden voor telefonie.













groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating





Dag Elsa



Bedankt voor jouw antwoord.

Volgens de eerste test is er BGC TV aanwezig, maar niet in HD -> mag ik hieruit afleiden dat ik met een oevrstap zou "downgraden"? Ik heb vandaag HD Tv van telenet; zegt m'n factuur alvast...

Ik heb daarom de 2de test gedaan. Voor "Internet Comfort" krijg ik als antwoord: "Beschikbaar" en "ADSL2 + TV". Helaas ben ik een leek in deze materie. Ik leid hieruit af dat: 1) High Defintion TV niet mogelijk is totdat men de straat hier openbreekt, en 2) we tot dan een kabelabonnement zullen nodig hebben, maar dat 3) internet comfort mogelijk is?

Het is alvast zeker dat ik geen BGC aansluitdoos in de garage heb staan. Alles wat er van TV en internet staat, is van Telenet. Belgacom is hier nog nooit binnen geweest. Maar toen telenet hier voor de 1ste maal binnenstapte, waren er al kabels tot in de garage, waarop zij alles konden connecteren.

Er is alvast een goot van de garage tot de "paddestoel" aan de straat.


Bedankt,



Baptiste


Volgens de eerste test is er BGC TV aanwezig, maar niet in HD -> mag ik hieruit afleiden dat ik met een oevrstap zou "downgraden"? Ik heb vandaag HD Tv van telenet; zegt m'n factuur alvast...


dan zal inderdaad volgens de test geen HD mogelijk zijn en alleen in SD.

zie ook op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#streams

daar staat o.a. :

























Maximum aantal streams

  • 1 SD-TV stream = ~3 Mbps @ 576i
  • 1 HD-TV stream = ~6,5 Mbps @ 720p (Als HD-standaard heeft Europa immers gekozen voor 720p)
ADSL
ADSL 3,3Mbit ; 4,6Mbit max 1xSD
ADSL2+ < 6Mbit 1xSD
ADSL2+ > 6Mbit (9 of 12)
v.b.: DLR/ULR=9.021 / 509 kbps
2xSD


Internet is mogelijk maar internetcomfort kan downloadsnelheden verzekeren tot 30 Mbps maar dat is pas in het geval je lijnsnelheid dit toelaar zoals bij VDSL2 maar bij ADSL zoals je uit de tabel hierboven ziet kan je max 12 Mbits/sec halen

uit het resultaat van je test ADSL2 +TV zou kunnen betekenen dat je mss maar 6Mbit/sec haalt.

Als je dit wilt zeker zijn zou je de vraag moeten stellen via helpdesk 0800 22 800

of via privé bericht aan Eva

Een privé bericht naar Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken













groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

blijkbaar kan je nog geen vdsl2 en dus ook geen hd tv krijgen

dat maakt een evt overstap toch wel veel minder interessant, me dunkt.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Zoals het er nu uitziet, kan je, toch zeker voorlopig, beter je TN aanhouden. Zolang er geen glasvezeltechnologie van Belgacom in je straat aanwezig is, kan je max. ADSL2+ halen, wat voor internet + TV helaas huilen met de pet op is....Huilen
een aantal belangrijke vragen !

ligt er een telefoonkabel ?

Je zegt namelijk dat belgacom nog nooit in huis geweest is.

De kans lijkt mij dan vrij groot dat je heel je oprit of tuin gaat moeten opbreken om een telefoonkabeltje te leggen.


Heb je meerdere tv's ?

Voor telenet zijn deze met een coaxkabel aangesloten.

Maar ik neem aan dat voor iedere tv er dan een utp kabel moet steken naar het centraal punt.
Thanks TsX

Ik hoorde van Belgacom echter dat de bekabeling in onze straat allesbehalve ideaal is.

Hierdoor blijf ik bij TN.

Reageer