Beantwoord

beltoon verlengen lukt niet

  • 24 December 2015
  • 25 reacties
  • 11575 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Heden een nieuwe smartphone aangeschaft en wil de beltoon verlengen naar 30 seconden.
Ik doe dit normaal via **61*+324751515116**30#
maar krijg volgende bericht : ongeldige MMI-code.
Hoe kan ik de beltoon verlengen of wat moet ik eventueel aanpassen op de smartphone (Samsung Galaxy S5 neo)
icon

Beste antwoord door Elsa 26 December 2015, 19:55

Bekijk origineel

25 reacties

Beltoon verlengen tot het maximum van 30 sec
Voor Proximus enkel bij abonnementen en niet prepaid kaarten
Proximus: **61*+32475151516**30#

Is er ooit eens op het oud forum gepost geweest.
Reputatie 2
Badge
Is abonnement en probleem blijft :
**61*+32475151516**30# of **61*0032475151516**30#
steeds ongeldige MMI-code
Hierbij de volledige melding die verschijnt op het toestel :
Oproepen doorschakelen
verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code bij géén antwoord voor alle basisservices
Hier zelfde probleem alsook geen enkele code die vermeld is op hun help pagina's werkt bij proximus wat voicemail betreft
Reputatie 2
Badge
Paar dagen terug ben ik overgestapt van Mobistar naar Proximus.
"lion51" ook overgestapt?
Heb ergens gelezen dat dit de oorzaak kon zijn....
Inderdaad ben ik ook tegengekomen al googelen, waar de vraag gesteld wordt ben je misschien onlangs overgestapt van gsm operator.
Ook ergens iets tegengekomen dacht ik van direct na de code een komma toe te voegen, ging over android toestellen dacht ik !
Reputatie 2
Badge
maar hoe voeg je die komma toe????
heb me al zot gezocht voor die komma....op het klavier van de telefoon....
ja het is maar iets dat ik gelezen heb op het internet en je toch wou meegeven,
ook kan je dit voor hebben met dual sim toestellen en dan moest je de andere sim eerst uitzetten via het toestel en dan de code opnieuw vormen en zou het dan wel lukken, blijkbaar verschillende gevallen die de reden kunnen zijn van die foutmelding!
Reputatie 2
Badge
heb al diverse oplossingen geprobeerd maar tot nu zonder resultaat.
Staan véél raadgevingen op internet, maar blijkbaar géén die betrekking hebben op verlenging beltoon.
blijven drukken op [* P] toets tot de comma tevoorschijn komt zo gaat het op mijn samsung
Reputatie 2
Badge
met komma eveneens mislukt...
nu weet ik het niet meer...
En ik ook niet meer 😉
en bellen naar helpdesk 0800 22 800 gaat waarschijnlijk niet op een feestdag denk ik toch,
maar er komen hier wel nog andere die beter kunnen googelen 😉 of die het al voorgehad hebben en u zullen kunnen verder helpen.
Hier nog een andere variant, het kan maar eens werken ;-)
**61*+32475151516*11*30#
Op de site van TN staat :
Hieronder de instellingen die u zelf kan uitvoeren op uw GSM of Smartphone.
Toets de code van uw Provider in, ook de sterretjes en het hekje achteraan juist zoals u een telefoon nummer zou intoetsen.
Daarna druk je op verzenden of op de groene knop van je GSM / Smartphone drukken.
PROXIMUS: **61*+32475151516*11*30# of **61*+32475151516**30#
MOBISTAR: **61*5555**30#
BASE: **61*+32486191933**30# of **61*+32486191933**30#
TELENET: **61*5555**30#



Opgelet:
Deze nummers gelden alleen voor wie een abonnement heeft bij zijn provider.
Bij prepaid kaarten werken deze codes niet altijd en kan je de beltijd niet aanpassen.

PS:
Het getal 30 voor het hekje is de maximale insteltijd van de beltijd in seconden.
Geldige waarden zijn 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden.
Reputatie 2
Badge
Op een bepaalde Engelstalige site werd er aangeraden om smartphone paar keer aan en uit te zetten.
Dit tot 5x na elkaar....
en Eureka....code werd nu plots wel aanvaard.
Dus probleem van de baan.
Toch iedereen bedankt voor de aangeboden tips.

En uiteindelijk met welke code.
Op den duur is je smartphone naar de vaantjes van altijd maar op en af te zetten 🙂
Reputatie 2
Badge
Ik heb gewerkt met de 11 erin....
Is bijna Nieuwjaar, krijg dan misschien een nieuwe van de dochter...:)
Die leest hier ook mee....:D
Dat zal ze nu toevallig juist niet gelezen hebben 🙂
NB: ◄►De code moet eindigen op 15,
de 16 is als je dit doet vanuit het buitenland.
Dus de juiste manier en vanaf de eerste poging succesvol
**61*0032475151515**30#

PS: deze informatie zou toch moeten op de PX site staan !
Reputatie 2
Badge
Dat is ook eigenaardig.
In het verleden bij diverse mensen de beltoon verlengd en steeds met de 16 achteraan.
En nog nooit problemen gehad tot op heden, natuurlijk bij mij wel.
Heb evenmin nergens iets gevonden over die 15, zou dat anders zeker geprobeerd hebben.
Ik begrijp er eerlijk gezegd ook niks meer van dit zouden ze op de helpdesk gezegd hebben, ik geloof op den duur dat je beter zou de cijfers van de code invullen die je op deze manier krijgt

:)

Edit: zou hier normaal staan op Proximus site maar de pagina kan niet geopend worden
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-ena-oproepbeheer/voicemail/rinkeltijd-aanpassen-voicemail-te-snel.html
Nee hier is een nieuw nummer van Proximus zelf op een een toestel dat bij hen verkocht wordt Samsung S5 Neo maar als je naar helpdesk belt wat mijn probleem betreft zijnde enkel voicemail bij onbereikbaarheid dan horen ze het donderen in Keulen en willen echt niet luisteren. Nochtans staan die codes op hun supportpagina's en bij mijn vroeger nummer van proximus was dit wel zo maar ze hadden het manueel ingesteld via hun computer . Dit was nog ten tijde dat EVA hier bestond
Ze staan er nog op hun supportpagina blijkbaar, maar deze link (zie mijn post hier juist boven) geeft een broncode tekst weer of een verkeerde pagina weer !!

Reputatie 7
Badge +6
Tja, ik zal de verwarring nog maar wat groter maken zeker: ik heb eergisteren mijn beltoon met succes verlengd via het nummer eindigend op 16. Dus tenzij Brussel in het buitenland ligt, ..... :?
Beide proberen en er zal wel ene lukken zeker 😉
Reputatie 6
Badge +2
Tja, ik zal de verwarring nog maar wat groter maken zeker: ik heb eergisteren mijn beltoon met succes verlengd via het nummer eindigend op 16. Dus tenzij Brussel in het buitenland ligt, ..... :?

Moest het afhangen van Vlaams Belang en NVA dan zou Brussel en Wallonië buitenland zijn. 😃

Reageer