Vraag

Beloofde snelheid wordt niet gehaald

  • 12 June 2017
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Op de website van proximus https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input wordt een minimum snelheid van 3.9Mbs, wat volgens de site ook ineens de maximu snelheid zou zijn.
In werkelijkheid krijgen we amper 3.0Mbs door, zowel via wifi als via kabel. ook reeds met verschillende toestellen getest.
Toen ik onlangs belde naar de klantendienst kreeg als antwoord dat het niet beter kon dan 3.3Mbs, dat was het maximum waarop de lijn geconfigureerd kon worden.
dus ik begrijp niet goed waarom er door verkoop hoge snelheden beloofd worden tot 100Mbs, als je dan de kleine letters leest, zou het slechts 3.9Mbs zijn en als je dan naar de werkelijkheid kijkt, wordt de lijn slechts op 3.3Mbs geprogrammeerd.
Kan er iemand deze verschillen verklaren aub?
De operator wou ook geen technieker ter plaatse sturen om de lijn uit te testen en de fout te zoeken.


3 reacties

Je zit nog een adsl lijn dus zeg maar een lange lijn tot aan de prox centrale, die hoge snelheden zoals 100 Mbps zijn alleen mogelijk op VDSL en daar worden de snelheden ook nog in zones verdeeld en is het alleen 100Mbps als je in de kortste vdsl zone 1 valt.
Als je dan uw snelheid test bijvoorbeeld op speedtest.net dan kan dit inderdaad wel nog iets lager uitvallen dan de deze 3,9 Mbps.
Je kan best aan Proximus eens vragen of er in de nabije toekomst VDSL mogelijk wordt voot u.
beste Martin,
bedankt voor uw antwoord, maar 1 ding klopt niet aan jouw interpretatie: proximus zegt zelf dat ze de lijn slechts op 3.3Mbs programmeert, terwijl ze op hun site wel aangeven dat de lijn een minimum van 3.9Mbs zou moeten halen.
Vdsl is niet beschikbaar, dus is spijtig genoeg geen oplossing (al blijven ze ook wel reclame sturen voor proximus tv, terwijl het niet mogelijk is)
Dan zou je inderdaad eens aan proximus medewerkers de uitleg moeten vragen waarom je lijn op 3,3 geprogrammeert wordt niettegenstaande hun internetsnelheidstest min. 3,9 aangeeft.
Het zal wel iets met stabiliteit te maken hebben, maar waarom de internetsnelheidstest database dan niet aangepast wordt of niet correct is weet ik ook niet.

Het Proximus Team contacteren kan via PB -> https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer