Bellens/voetbal

  • 31 July 2011
  • 4 reacties
  • 1380 Bekeken

Nu dat Bellens in verdenking wordt gesteld (heeft het gedaan hoor) heeft hij bij

een persconferentie op een zeer arrogante manier gezegd dat hij er geen

probleem mee heeft dat de 'boterham' van het voetbal naar Telenet is gegaan.

Wij bij Belgacom moeten tevreden zijn met de 'kruimels' ook al is het gratis

zo gezegd.

Toch heb ik een frustrerend dat er iets ontbreekt.

Leuke match op tv vanavond, oeps!! niet op BTV.. Je voelt u daar zo machteloos

van op den duur.

Maar ja, wij zijn maar klanten die blijkbaar niet zo belangri!jk zijn.

Ik betaal liever iets meer voor een betere service, dan een flauwe onaangename

service. Dit telt niet alleen voor het voetbal, maar ook het aanbod.

Bellens en co jullie zijn blij met de cijfers, Maar de kijkers van BTV hebben jullie misbruikt om

het te halen, Dat is geen goede manier van werken. Jullie hebben (bewust) niet tot het uitterste

gegaan, dat gevoel heb ik, en misschien niet de enige.

Waar blijven die er iets zouden aan doen? De meesten van hebben misschien (gratis) tv,

dat ze dan niet (durven) reageren.

Dit moest ik even kwijt.

4 reacties

Persoonlijk ben ik het met Belgacom mee eens dat men niet tegen eender welke prijs de voetbal rechten willen aanschaffen! Oké het is een feit dat er heel wat voetballiefhebbers zijn; maar om hier eender welke prijs voor te betalen vind ik ook niet kunnen. Laten we eerlijk zijn; 166 miljoen euro voor Belgische voetbal is wat mij betreft overdreven. Wat gaan die rechten binnen 6 jaar kosten? 200 Miljoen???

Nu persoonlijk hoop ik dat Belgacom werk zou maken om hun TV aanbod verder uitbreiden. men heeft nu immers wat meer middelen en de tijd/druk dat de voetbal in beslag nam is nu ook verminderd.
Reputatie 6
Badge +3
@ranger:

Het is een goede zaak voor de klanten én aandeelhouders van dat belgacom dat Belgacom niet tot het oneindige heeft geboden. Het zal vooral Telenet financieel pijn doen en dat voor de weinige klanten die het met voetbal kan winnen.

Er staan duidelijke cijfers in het recentste kwartaal verslag van Belgacom


Van het totale Belgacom TV-klantenbestand eind mei 2011
hadden ongeveer 70.000 abonnees een voetbalabonnement („All Foot‟ of „My Club‟). In zes weken tijd, sinds de aankondiging van de uitzendrechten voor het voetbal zijn ca. 2500 van onze voetbalklanten opgestapt voor tv. Met het nieuwe voetbalseizoen voor de deur moeten de churncijfers van de komende maanden een beter beeld geven van de werkelijke impact.
[/quote]

In het tweede kwartaal van 2011 haalde CBU dankzij het aanhoudende succes van de gebundelde
aanbiedingen, en vooral het pack 'tv met vaste lijn', 59.000 nieuwe tv-klanten binnen
[/quote]

Maximum 70.000 klanten zouden eventueel zich verplaatsen omwille van het voetbal maar in Q2 heeft belgacom dus 59.000 klanten gewonnen. In een goede 3 maanden zal een eventueel verlies al volledig goed gemaakt zijn. Daar tegenover staat dan en minder uitgave van 50.000 mio Euro oftewel bijna 700 Euro per jaar per voetbalklant.
Tijd om de resterende niet-voetbal klanten te verwennen !

In de toekomst kunnen belgacom en telenet een deal sluiten: samen een bod doen voor de 25% van de huidige prijs, dat zal hen leren de monopolisten en geldwolven van de voetbalbond.
pure Belgacom onzin , goochelen met cijferkes.

Maximum 70.000 klanten is volledig maar ook VOLLEDIG fout.
Belgacom had 70.000 allfoot/my club klanten, maar er zijn ook een heel groot aantal klanten die Belgacom tv namen voor de gratis wedstrijd op Zondag. Die moeten daar dus OOK bijgerekend worden.

Dus zeggen dat ze maximum 70.000 klanten kunnen verliezen is onzin.

En 2500 op 6 weken is veel, zijn er maar liefst 416 PER DAG. En dit zijn ECHTE klanten, niet 'decoders'

Grootste aantal annulaties zullen uiteraard ook deze maand en volgende maand beginnen. Er zullen deze maand & volgende maand ook meer jaar contracten vervallen, en mensen komen terug uit vakantie.


Verder duid die 59.000 op het aantal decoders, er zijn 'slechts' 45.000 nieuwe klanten bijgekomen van April tot en met Juni, wat +/- 500 per dag is.
In totaal heeft Belgacom 925.000 Belgacom TV klanten, waarvan uiteraard ook een hele hoop zijn die het eigenlijk niet gebruiken maar wel een pack met tv hebben omdat dit goedkoper is.

Je zal pas volgend jaar kunnen zeggen wat de echte impact is, als telenet alles zal aanbieden..Maar dan zal monsieur Belgacom wel weer eens met cijfertjes goochelen.

Belgacom = Bellens = P.S. = fraudeurs... dus je moet niet veel geloven over wat er in het persbericht staat. Je moet naar de echte cijfers kijken, welke al naar boven opgewardeerd worden.
waar rook is, is vuur,

als nog maar de helft waar is van de 'politieke invloeden' en 'fraude' moet ik toch kwijt dat dit me erg tegen de borst stuit, blijkbaar

heeft de de betreffende politieke partij nog steeds de oude gewoontes, op naar volgende verkiezingen, misschien moet de regeringsvorming er nog moeilijker uitzien om beter te slagen,

Reageer