Hello,
ik ben momenteel in het buitenland (EU). Als ik wil bellen naar een Belgisch nummer of UK nummer krijg ik te horen dat dat nummer niet werkt. Ik heb al verschillende, voor mij gekende, nummers geprobeerd en telkens hoor ik hetzelfde en dan een 'afsluit bip toon'.
Heb ik iets vergeten in te stellen?
Dank u.
Bladzijde 1 / 1
Beste edeschepper,
staat uw roaming aan? En maakt u ook gebruik van de juiste prefix?
staat uw roaming aan? En maakt u ook gebruik van de juiste prefix?
wat bijkomende info omtrent bellen en surfen in het buitenland
Om te kunnen bellen en surfen in het buitenland moeten 'Roaming' en 'Mobiele data' aan staan.
zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html
Op deze FAQ staat alle info keurig uitgelegd.
Zie ook dat je instellingen voor iOS (iPhone) en Android (Samsung, Huawei, LG, Sony,...) juist staan:
zie screenschot hier onderaan "instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"
Het kan zijn dat de roaming voor data (mobiel internet) uit staat op je smartphone,
zie hiervoor naar de instellingen van je smartphone
Kan ook uitstaan op MyProximus of werd geblokkeerd door proximus
en als je deze niet zelf kan deblokkeren via Myproximus (zie screenschot hieronder),
dan best vragen of ze dit willen deblokkeren,
kan je langs een een privébericht aan Het Proximus Team vragen, via deze onderstaande link:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Http://Poximus.be/myproximus
> Mijn Prod > uw-GSM-nr. > configureren > opties > instellingen
En bv. blokkering op GSM via :
Myprox-app > Mijn Prod > Roaming > Data roaming CAP > "NONE"
"instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"
NB: bij sommigen helpt het door :
toestel uit te zetten en de SIM kaart er uit te halen.
plaats ze terug en zet het toestel terug aan.
Om te kunnen bellen en surfen in het buitenland moeten 'Roaming' en 'Mobiele data' aan staan.
zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html
Op deze FAQ staat alle info keurig uitgelegd.
Zie ook dat je instellingen voor iOS (iPhone) en Android (Samsung, Huawei, LG, Sony,...) juist staan:
zie screenschot hier onderaan "instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"
Het kan zijn dat de roaming voor data (mobiel internet) uit staat op je smartphone,
zie hiervoor naar de instellingen van je smartphone
Kan ook uitstaan op MyProximus of werd geblokkeerd door proximus
en als je deze niet zelf kan deblokkeren via Myproximus (zie screenschot hieronder),
dan best vragen of ze dit willen deblokkeren,
kan je langs een een privébericht aan Het Proximus Team vragen, via deze onderstaande link:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Http://Poximus.be/myproximus
> Mijn Prod > uw-GSM-nr. > configureren > opties > instellingen
En bv. blokkering op GSM via :
Myprox-app > Mijn Prod > Roaming > Data roaming CAP > "NONE"
"instellingen voor iOS (iPhone) en Android toestellen"
NB: bij sommigen helpt het door :
toestel uit te zetten en de SIM kaart er uit te halen.
plaats ze terug en zet het toestel terug aan.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.