Beantwoord

Bellen op zee

  • 19 February 2016
  • 10 reacties
  • 1832 Bekeken

Ik heb een smart+15 abonnement bij proximus. Wij vertrekken op cruise naar de Middellandse Zee. Wat wordt mij aangerekend als ik vandaar bel met dit abonnement. Gr. Jean
icon

Beste antwoord door Marleen 19 February 2016, 15:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik denk de gebruikelijke Roaming tarieven.

kijk anders eens naar dit: https://www.proximus.be/nl/id_cl_ratesabroad/grote-bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobile/tarieven-in-het-buitenland.html
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou eens op de Proximus site gaan kijken naar een Daily Travel Passport. Daarin krijgt u voor een zacht prijsje per dag een aantal belminuten, sms enz. Je kan dat onmiddellijk activeren, zonder bijkomende kosten.
Kijk voor je vertrekt zeker eens op de Proximus site bij Mobile: Mobile Opties, daar vind je alle informatie over bellen en surfen vanuit het buitenland: zo voorkom je zeker onaangename verassingen en hoge rekeningen.

PS: TT geeft hierboven een link voor bedrijven, voor pariculieren gelden iets andere prijzen
.
PPS: Voor bellen vanop zee gelden toch andere regels: zie voor bellen en internetten op een cruise: shorebee.com/nl/internet-en-telefoon-tijdens-een-cruise. Als het bellen gebeurt via een satellietverbinding kan dat heel duur uitvallen.
Staat op de site van je cruisereis/schip niks over telefoneren?

MVG
Reputatie 7
Badge +6
Oei, foutje:een e teveel waardoor link niet zal werken en kan het niet meer verbeteren: shorebee.com/nl/internet-en-telefoon-tijdens-een-cruise.
Sorry.
Kan een medewerker dat eventueel verbeteren in het originele bericht hierboven? Dank u.

('t is al gebeurd ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Toppie! 🆒
Jean, eventueel ook eens kijken op:www.proximus.be/nl/id_catr_mos/particulieren/producten/mobile/opties-en-diensten.
Daar vind je o.a.de standaardtarieven per land en een sectie: Bellen, smsen etc. vanuit het buitenland.
MVG
Reputatie 7
Badge +3
Jean, let op, sommige cruisebedrijven blokkeren roaming. Wij hebben een paar jaar geleden een cruise gemaakt en toen kon je daar alleen bellen met een prepaid kaart van hun maatschappij. Informeer je dus vooraf goed, voor je eventueel kosten maakt.
Reputatie 7
Badge +6
Vandaar dat ik hem ook aanraad te gaan kijken wat daarover op de cruise site staat. Als dat bellen via een satellietverbinding gaat is dat prijzig zeker?
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet of dat via satelliet ging, maar prijzig was het in ieder geval. Maar niet iedere cruisemaatschappij doet dat hoor. Dus checken voor je vertrekt. Costa doet het, MCS niet.
Bedankt voor alle info. Zal eens navragen bij de reisbegeider. We varen met MCS. Ik weet dat internet betalend is. En anders maar wachten tot we aan wal zijn. Gr. Jean
Reputatie 7
Badge +6
Dat zal het beste zijn, Jean.
Geniet van je reis!
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor alle info. Zal eens navragen bij de reisbegeider. We varen met MCS. Ik weet dat internet betalend is. En anders maar wachten tot we aan wal zijn. Gr. Jean
Ach, je bent toch ook niet onmisbaar tijdens je reis, hé. Soms zijn we te fel gebonden aan het feit dat je "bereikbaar" moet zijn. Geniet van je reis, Jean en laat het vaste land even voor wat het is. Een cruise is een leuke ervaring waar je tenvolle van moet genieten. Have fun en geniet van je cruise.

Reageer