BelgacomTV on pc

  • 2 April 2011
  • 32 reacties
  • 3187 Bekeken

Beste

vandaag vond ik op de website het nieuwe aanbod van Belgacom TV on PC. Aangezien dit momenteel nog in een testfase zit en gratis is wil ik dit ook graag even uittesten. Daarbij heb ik wel nog enkele vragen:

- De testfase is gratis, stopt de activering automatisch na de testfase of wordt er automatisch overgeschakeld op de betalende functie?

- Kan er gelijktijdig via de decoder als met de pc dan naar BelgacomTV gekeken worden?

Alvast bedankt

32 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Beste, TVonPC loopt al een tijd in de testfase, oorspronkelijk tot 31/03/11, maar wordt al minstens met 2 maanden verlengd. Als je Pc en je lijn capaciteit aan de systeemvereisten voldoen kan je de software downloaden als testversie. Het duurt nog wel een paar dagen voor de b-box2 modem geherconfigureerd is.

Er moet nl. een derde VLAN (VLAN30) met apart IPadres bijkomen op de statuspagina van de configuratiesite van de modem http://192.168.1.1/ en daar loopt het soms wel fout. De modem speelt dan nl. de rol van decoder.

Als je de software installeert zoekt die naar een registratie op de modem. Nà gelukte registratie komt dan een melding registratie gelukt, nog 59 (bv.) dagen full package. Je moet dan de Media Manager openen en daarna het Media Center, waar de opties TV, muziek, video en foto zijn. Je kunt dan in eerste instantie TV kijken en opnemen, en opgenomen programma's bekijken.

Als je de mogelijkheid hebt om 2 HD streams binnen te krijgen is er geen enkel probleem om tegelijkertijd via de decoder en via de PC TV te kijken.

Een bijkomende optie is, om via de decoder op de TV bestanden van je PC (video's, muziek en foto's) te bekijken / beluisteren. De decoder moet dan wel eerst heropgestart worden terwijl de Media Manager geopend is op je PC..en je moet de bestanden die je wilt delen eerst inbrengen/selecteren in de Media Manager..

Voorlopig zijn er nog veel foutmeldingen hier op het forum. Bij mij loopt alles perfect sedert ca. 2 maanden na wat beginproblemen. Soms moet je de modem eens herstarten, of desnoods naar de fabrieksinstellingen terugzetten.
Na een 5-tal keren te hebben geprobeer, steeds dit probleem...
Reputatie 7
Badge +1
Op de help pagina voor dit onderwerp http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14974/kw/TV%20on%20PC staat het volgende:


Ik krijg de foutmelding dat er een connectie via kabel nodig is. Wat kan ik doen?



Uw pc[/i] is via wifi verbonden met de modem. Belgacom TV[/i] On[/i] PC[/i] ondersteunt geen wifi. Maak rechtstreeks een verbinding met de modem met een ethernetkabel of met een PLC-adapter (of Ruckus). Voor een optimale werking, schakelt u de wifi-antenne van uw pc[/i] uit. PLC-adapters kunt u kopen in een Belgacom-verkooppunt of via onze website (www.belgacom.be/tv[/i]).

en


Ik krijg de foutmelding dat de pc[/i] aangesloten moet zijn op het netwerk. Wat kan ik doen?



Overloop onderstaande punten stap voor stap, na elke stap controleert u of de fout opgelost is:

  • of uw pc[/i] goed op de modem is aangesloten en dat uw internetconnectie werkt;
  • Herstart uw modem.
he ik krijg steets de melding error-28. description:the stb has already bee assingned to a subscriber wat ijgelijk wil zegen dat ik hier meer dan 3 decoders heb staan en deze er te veel aan is maar ik heb maar 1 decoder dus snap niet goed waarom het foud loopt ?

groetejs bjorn
@sinjoor71:

-Ik gebruik alleen een ethernetkabel op mijn vaste pc.

-Overloop onderstaande punten............MAAR daar er staan GEEN punten bij die ik zou moeten overlopen en mijn internet werkt perfect.

vg,

Pol
Beste Verkest,

De testfase is sowieso gratis en als het niet meer in testfase is dan zal het programma niet meer werken. Daarna kan je je abonneren op de betalende versie.

Sinjoor71 heeft volgens mij op je andere vraag een correct antwoord gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
heb het daarjuist eens getest en zonder problemen deze keer.2 dagen gewacht zoals ze vermelde.software geinstalleerd,moden herstarte vanzelf .heb juist mijn decoder moeten herstarten( voedingskabel uittrekken en weer insteken).denk wel dat ik het abo ga nemen zo kan mijn madam haar eigen tv zenders bekijken.@ bjorn. heb je de decorder al eens herstart ?? kreeg eerst de melding van error 303 ,maar na herstart decorder was het opgelost .
@yves ik ga dat van het weekend nog maar een proberen nu even geen tijd werken he maar het geen jij zecht heb ik inderdaat allemaal gedaan ze. er

gr bjorn
@ yves,

Ik wacht al 14 dagen.....nog steeds GEEN tv op m'n pc.

PC met kabel verbonden.

Al 5 x de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd

Al 50 x terug opgestart (home media mager, home media center) lijnnummer, code....

Ik vraag mij af of dit wel werkt ?

Is er iemand die reeds tv op z'n pc heeft ?

vg,

Pol

Beste pol55,

TV on PC zit nog in testfase maar het product kan wel degelijk werken.

Kan u even uw login via privé bericht opsturen. Zodat wij alle nodige zaken kunnen nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 7
Badge +1
Pol, bij mij werkt dat al 2 maanden. Heb 30Mbps profiel en dus 2 HD-streams, maar gebruik maar één decoder/TV en dus de modem als 2e decoder/TV.
Reputatie 2
Badge
@pol55: Grebruikte je vroeger de ethernet kabel op pc voor je met TV op PC begon?
@ sinjoor : Ik heb een 16Mbps profiel en dus maar 1 HD-stream. Volgens de td van bc zou ik dat via de klantendienst kunnen upgraden naar 20....maar de klantendienst wist daar niets van.

@ bav : ja, mijn desktop pc is altijd met een ethernet kabel verbonden.

@ eva : mijn login prive verstuurd.

vg,

Pol
Reputatie 7
Badge +1
Pol, met een 16Mbps profiel kan je volgens mij nooit TVonPC geactiveerd krijgen. In de oorspronkelijke voorwaarden stond dat je in een zone van 2 x HD streams en tot 3 TV's moest zitten. Ik zit in zo'n zone met 30Mbps profiel en bij mij werkt het, zelfs met 2 HD-streams actief (kijken én tegelijk opnemen op harde schijf).
Reputatie 2
Badge
@pol55: op een 20 profiel is het mogelijk 1HD op disk te nemem, 1 SD te bekijken, TV op PC, alles tegelijk.
@ bav,

Dat hebben ze mij idd ook verteld bij de td van bc.....maar hoe geraak ik aan 20 ;)

vg,

Pol
Aan Sinjoor71: in je antwoord spreek je van een derde VLAN30: mijn vraag is hoe wordt die op de modem geïnstalleerd? deze staat er nl bij mij ook niet bij!

vg
Reputatie 7
Badge +1
In principe moet je eerst de software downloaden. Dan word je geregistreerd en krijgt de modem binnen de 2 dagen een update. Je moet dat dan checken op de configuratiesitre van de b-box2 in het status-scherm. Als het niet direct lukt na een paar dagen, kan je de modem eens resetten naar de factory default, ofwel manueel met het knopje onderaan op de modem, ofwel via de configuratiesite onder "advanced settings/maintenance". Je moet nadien wél je wireless terug instellen (terug afzetten of beveiliging instellen).
ik ben reeds enkele dagen geregistreerd op TVonPC, heb de sw gedownload maar installatie media manager faalt omdat modem zogezegd nt gevonden wordt; heb reeds modem reset, ook naar fabrieksinstellingen, op status scherm zie ik enkel VLAN10 & VLAN20 geen VLAN30; deze namiddag vertelde de technische dienst v belgacom dat dit ok is; heb win firewall reeds afgezet zonder succes; wat kan ik nog meer proberen? met dank.
Reputatie 7
Badge +1
Lijkt me een raar antwoord van de technische dienst. Zonder VLAN30 met apart IPadres werkt TVonPC niet volgens mij.

Bij de aanbevelingen staat ook : Voor een optimale werking, schakelt u de wifi-antenne van uw pc uit.

Maar ik weet niet of dat écht een rol speelt. Lijncapaciteit is doorslaggevend denk ik.

ik heb het home media center proberen te installeren maar krijg het bericht fout tijdens autoconfiguratieproces errror -64;quid?Ik heb al terug geinstalleerd maar het lukt niet
Reputatie 6
Badge +3
rds schreef:




ik ben reeds enkele dagen geregistreerd op TVonPC, heb de sw gedownload maar installatie media manager faalt omdat modem zogezegd nt gevonden wordt; heb reeds modem reset, ook naar fabrieksinstellingen, op status scherm zie ik enkel VLAN10 & VLAN20 geen VLAN30; deze namiddag vertelde de technische dienst v belgacom dat dit ok is; heb win firewall reeds afgezet zonder succes; wat kan ik nog meer proberen? met dank.

Dat is niet ok (de afwezigheid van VLAN30), merk op dat het enkele dagen kan duren vooraleer de updates voor de modem doorgestuurd worden.

Vlan 10 = internet, Vlan20 = VOIP, VLAN30 = Belgacom TV

Volgende moet je hebben: Runtime Code Version 60R109-60A040












runtime is ok; nog steeds geen vlan30; maar wel belgacomTV via decoder op mijn TV; kan Belgacom TVonPC echter nog steeds niet installeren; what next?

rds
Ik vond de software ook niet direct, maar moest gewoon popups toelaten van "admit.belgacom.be" en dan kon je de software downloaden.
Reputatie 7
Badge +1
De testfase werd gisteren met 90 dagen verlengd. Nu dus tot einde augustus. Inschrijven voor betalende versie hoeft dus nog niet direct.

Reageer