BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Staat nu na een reguliere reset terug in het Nederlands, zal waarschijnlijk aut. verdwijnen, nu ik heb op aanraden van BGC (vraagje aan Eva) een factoryReset gedaan om dat euveltje van de zapsnelheid op te lossen, echter zonder resultaat, maar nog eens eigenlijk stoort mij dat niet zo erg, vind het wel vreemd dat BGC sneller zappen aankondigd, en dat dit bij mij absoluut in vergelijking met de vorige software niet het geval is!

groetjes
bedoel je dat met een gewone reset, dus spanning van decoder (schakelaar achteraan) even uit en terug opzetten, je menu's dan in het nedelands staan?

Reputatie 5
Badge +3
Neen, de menu's heb ik via de systeeminstellingen in het Nederlands gezet, de tekst in die overbodige gele balk bleef in het Frans staan na de factReset en dit heb ik kunnen oplossen door een gewone reset uit te voeren? (spanning af, enz...)

mvg
ho capito ik dacht dat je de menu's bedoelde want iemand van het Antwerpse (ik weet al niet meer wie) beweert dat de menu's direct in het NL stonden na de software upgrade.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Niet in je wildste dromen hoor Elsa. Zo snel zal dat niet opgelost geraken. Als ik die Antwerpenaar eens tegenkom in 't stad, zal ik hem eens aan de tand voelen...
De laatste dagen niet al teveel problemen, meer gehad. Geen FacR meer moeten doen uit noodzaak. Ik heb gewoon mijn programmeergedrag aangepast. Niks meer op afstand, max. 3 dagen op voorhand (vroeger tot 10 dagen) en geen gepruts meer met dubbele programma's om nPVR te forceren. Mijn HDD stond nu toch terug op 99%, dus het mag ook al eens in PVR, ik laat het systeem maar doen. Je kunt trouwens in de geprogrammeerde lijst toch checken of het PVR of nPVR is. Je gaat gewoon naar de opties en dan naar verwijderen. Als daar alleen staat "indien schijf vol", dan is het nPVR. Bij PVR staat er als 2e optie ook nog "nooit".
Reputatie 5
Badge +3
@Elsa en sinjoor: het was enkel vandaag na een factReset dat alles in het Frans stond, heb dit dan zelf handmatig via mijn account terug in het Nederlands gezet... de nieuwe software versie 2.234 is gisterenmorgen (de eerste keer) bij mij ook direct in het Nederlands gedownload...dus de dienen van Antwerpen heeft volledig gelijk hé!
groetjes
Die van Antwerpen hebben trouwens altijd gelijk

'k zal morgen ook nog eens FacResetten om te zien wat het geeft .

Groetjes.
He ik zijn dien Antwerpenaar uit Merksem en heb dierekt als de gele balk verscheen op ok geklikt en ?? echt alles is volledig in orde en dierekt in het nederlands en ik heb overlaatst wel eens een stilstaand beeld gehad tijdens het kijken en ik heb toen met de afstandsbediening de decorder af en op gezet en't was in de sacoche.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mijn laatste FacR van een paar dagen geleden was het nochtans nog niet "in de sacoche" medesinjoorke...ik zal het nog een efkens uittesten, het duurt nu toch maar 9 minuten, 'k heb nu even de tijd.
Helaas...nougatbollen! alles in het frans hoor; en via het menu terug ingesteld.
A propos, ik heb nooit een gele balk gehad, want ik heb zelf de eerst Charlesversie met een FacR binnengehaald. Versie ...234 is daarna met een van de vele volgende Factory Resets meegekomen. Maar die start met franstalig menu's is niet het grootte probleem natuurlijk (alleen maar voor vlaams nationalisten).
Bij het laatste Belgacom TV-magazine zat een folder van 12 blz. over de nieuwe interface. Natuurlijk alleen maar loftuigingen en voordelen. De menu's in HD zijn uiteraard wél OK. En de bediening van de TV-gids gaat veel vlotter. Ook de naam van het programma in de display tijdens het afspelen vind ik een fijne verbetering. De V4-decoder, die ik nu sedert 2.5 maanden heb, is in vele toepassingen superieur aan de V3, en zelfs aan de digicorder laatste versie van Telenet. Daar krijg je héél weinig info in de display (alleen zendernummer) en houdt men dus vast aan het systeem van enkel info via het scherm. Ik vraag me wél af hoe ze dat gaan oplossen met al die nog in omloop zijnde V3-decoders...
Ge ziet he nen ouwe ex dokwerker van 63 met alleen maar lager onderwijs aan zijn been, maar ik leer nog altijd bij en zeekers van jonge gasten, want wat die kunnen met al die moderne spullen! Neen daar pas ik voor, maar waarom me nog druk maken om lichtsnelheid? En vergeet niet dat ge nen ouwe vos geen streken meer moet leren!

Dag mateke's en tot ?
Reputatie 5
Badge +3
Zonet bij een opgenomen programma een pauze ingelast (niet via de stoptoets want dan ga je terug naar het begin), had geen probleem met de markering bij het hernemen, als ik hetzelfde programma via de digitale toets verlaat om naar een TV zender te kijken, kan ik eveneens als ik terug naar mijn PVR menu ga het programma hernemen waar het gestopt was...dus voorlopig geen problemen met de opnames.
mvg
Ha dat ga ik ook eens testen J D M !
Merci.
Reputatie 5
Badge +3
Rechtzetting van mijn laatste post:
kan ik eveneens als ik terug naar mijn PVR menu ga het programma hernemen waar het gestopt was...dus voorlopig geen problemen met de opnames.
dit is enkel bij nPVR (server) opnames waarvan de markering correct werkt, bij een harde schijf opname herneemt het programma een heel stuk terug tot bijna het begin! Dus toch een probleempje dat ik voorheen niet had.
mvg
En bij mij Helaas...dikke nougatbollen ! 'k moet hem terug zijn NL leren ;-)

Groetjes, Elsa

PS: van dat hernemen tot bijna in het begin, daar heb ik geen last van bij PVR opnames.
Reputatie 5
Badge +3
Heeft er hier iemand ook ervaring met het hernemen van een PVR opname? Probleem: hervat niet op het punt waar de opname is gestopt door bv op de stop te drukken of de PVR te verlaten om later het terug te herbekijken. Bij de optie herbekijken heeft men nochtans 2 opties: 1/ laatst afgespeeld en 2/ vanaf het begin....als ik de eerste kies start de opname toch vanaf het begin? Raar...bij de server opnames werkt dit perfect!

Hoe op te lossen?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Van problemen met PVR-opnames nog geen last gehad. het is eerder met nPVR dat de markeringspunten (waar je gebleven was bij een vorige kijksessie) vroeger ook al niet onthouden werden als je onder de 15 minuten vanaf het begin zat. Nu is het probleem dat de opnames dikwijls maar na de derde poging beginnen af te spelen (bij de vorige pogingen vlieg je terug in de lijst). Maar dan lukt het wél altijd. nPVR-opnames verliezen soms ook hun markering als je ze terug opstart en ze niet bij de eerste keer afspelen. Dan is het markeringspunt weg en kan je terug vanaf het begin gaan doorspoelen (dus best onthouden of opschrijven hoever je al was). Dat zullen ze dus zéker nog moeten oplossen.
Dag iedereen!

Ik vind blijkbaar geen knop om een nieuw onderwerp te maken, dus post ik even hier mijn probleem.

Ik kan sinds de nieuwste update niets van nPVR bekijken en kan ook geen "Video on demand" bekijken. Alles blijft staan op "Bedankt. (...)".

Dus dacht ik om een Factory Reset te doen met de drie knoppen, maar het gaat niet, noch standby, noch als de decoder aan staat.


Op welke manier kan ik nog een FacReset uitvoeren? Bedankt!
zie ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

zie ook de link hieronder naar het filmpje als je de V3b decoder hebt










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================

♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank



Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.
Je kan ook trachten om alles af te zetten, ook de modem en dan eerst de modem opstarten en daarna de decoder, ik heb hier al veel mee opgelost .
Hallo! Heb de volgende dingen gedaan:

  • decoder afgezet, en weer na een tijdje aangezet,
  • factory reset uitgevoerd
en kan nog steeds geen nPVR-opnames en on demand video's bekijken...
Heb het gevoel dat ik de enige ben?
Je kan mss best eens contact opnemen met de technische helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800.

of je probleem eens via een privé berichr aan Eva van BGC doorspelen.














⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres,
gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Awel k'heb het ook aan mijn been, ik stop met een opgenomen programma en daarna wil ik het terug bekijken van waar ik gestopt ben en het programma begint terug van het begin ?
Inderdaad dit is hier al door verschillende mensen aanghaald geweest, heb je dit ook voor als je al langer dan 15 minuten gekeken hebt, begint hij dan ook terug van in het begin ?

Elsa
Ik ga wat experimenteren en wacht af, intussen volg ik alles op want met zo'n heel bende beginnen mekkeren dat haalt toch niets uit. A big smile !
Reputatie 7
Badge +1
Moeten we nu bang worden Eddy? Een factory Reset van de modem help dikwijls bij verbindingsproblemen met het TV-netwerk. Je moet daarna wél terug je Wifi instellen met paswoord en zo.

Reageer