BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

sinjoor72 , gelukt, merci maat !
@ sinjoor je kan dan je programma achteraf wissen al de nPVR opname gebeurd is en bvb een programma kiezen van eender welke zender dat overlapt en dat kort is bvb nieuws of iets dergelijks, ik zeg maar iets.

groetjes, Elsa

Ja alleen als je de tekst met je muis highlight kan je hem lezen. Best Kop3 nemen.


Gewoon alles selecteren en kleur zwart kiezen bvb zoals ik hier alles in het groen gekozen heb als voorbeeld.

groetjes, Elsa


Beste vrienden ik heb alles in't nederlands gekregen en vond de verwittiging en de gele balk voldoende om te begrijpen wat, hoe, en wanneer alles geinstaleerd was ! Ik woon in 2170 Merksem, misschien op andere plaatsen de fout in't frans ? Ik ben benieuwd waar, jullie niet ? Groeten aan allen !


heb je de nieuwe software Charles binnen gekregen zonder de taal te moeten veranderen naar het Nederlands ! Welke versie van Charles heb jij dan wel !?

groetjes, Elsa
I dondt now ? Maar het is allemaal vlot gegaan behalve enkele dagen voordien dat er een beeld bleef stilstaan en of ik bv op canvas drukte en het nieuws v de v r t niet verscheen maar van rtbf, ik denk dat ze toen al voorbereidend werk aan't doen waren ?
Groeten , Eddy
Moest je eens veel goesting hebben, kan je de software versie eens aflezen als volgt:

Decoder software versie opvragen:
• druk op <MENU> van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]

groetjes, Elsa
Decoder software : SW VERSIE CHARLES 1_2.7.2.234
: HW VERSIE : IPTV. CISEO.SAISB 6030
GROETEN Eddy.
Ok bedankt Eddy,

't is dezelfde software versie Charles....234 zoals ik heb, maar ik moet wel na een Factoryreset van de decoder de taal terug op Nederlands zetten.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Versie ...234 heeft daar vlgs mij niks aan verbeterd.
Verdere bug: het rode cirkeltje tijdens de opname verdwijnt zowel in de infobalk als in de TV-gids als de opname na middernacht doorloopt. Alleen inde lijst v. opgenomen programma's kan je het rode cirkeltje nog zien staan.
OK Elsa, ik begrijp wat je bedoelt, je kunt dat achteraf ook wissen natuurlijk, maar tot voor kort was dat niet nodig. Wat ook raar is, ik had een opname online ingegeven, en had dat per ongeluk nog eens gedaan vanop de decoder (viel samen met een geplande PVR-opname). Dat programma is wél 2 keer in nPVR opgenomen, omdat de decoder (of het systeem) blijkbaar niet of héél weinig communiceert met de online TV-gids. Ik vermeld het maar ter info, misschien lezen de ontwikkelaars mee.
Inderdaad de charles-versie zal daar niks mee te zien hebben maar ik wou toch zeker spelen en daarom heb ik het aan Eddy gevraagd.

Ik heb toch geprobeerd om een FacR te doen maar het is nog altijd "pour les flamant la meme chose"!

Het zal een database zijn; die bij hen op de servers bijgehouden wordt; die gekoppeld is aan je lijnnummer die moet uitgelezen worden volgens mij en daar zal iets verkeerd staan waarschijnlijk FR ipv VL .

Sinjoor ik denk dat je eerst van zin was om te schrijven "misschien lezen de on......... mee en dat je er dan maar vlug ontwikkelaars van gemaakt hebt


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ontwikkelaars leven dikwijls in hun eigen "biosfeer" denk ik...Knipogen maar de aanpassingen gebeuren toch maar "mondjesmaat" vind ik, vakantieperiode of niet. Het grootste probleem blijft het "boegbeeld" op afstand programmeren...waarbij je momenteel geen info-doorstroming hebt naar de decoder. Voor de rest vind ik wel een oplossing, al moet je dan wél op je "qui vive" zijn om niks mis te lopen. Zelfs het kleinste detail meld ik hier maar, al zal het veel mensen soms nog niet opgevallen zijn. Ook met de serieopnames loopt vanalles fout: de info die in de lijst van geprogrammeerde opnames staat stroomt som niet door naar de TV-gids/infobalk. Voor alles wat in die lijst staat, zou er in de TV-gids/infobalk bij dat programma een cirkeltje moeten staan. Dat is dikwijls niet het geval, en blijkbaar wordt het dan ook niet altijd opgenomen. Dat vind ik dan nog de ergste fout. Ik blijf hier maar op die nagel kloppen hé, tot vervelens toe.
Wat bedoel je nu dat het echt on....(ontwikkelaars) moeten zijn om al je berichten nog te lezen !!

Maar als het een troost mag zijn ik heb ze in ieder geval allemaal gelezen.

groetjes, Elsa
Het enige probleem dat ik ondervind dat is als een zender ECHT te vroeg of te laat het geprogrameerde programma begint ( meer dan 5m vroeger start en meer dan 20m uitloopt dan is de film of iets anders niet volledig opgenomen .
Ja dat is inderdaad zo, je kan ook best af en toe eens je decoder resetten om de inwendige klok ervan weer te laten juist lopen.

Reputatie 5
Badge +3
Mijn eerste indruk van de nieuwe software is bevredigend, alhoewel vind ik dat de zapsnelheid van het beeld iets is vertraagt, eerst krijg ik de infobalk, dan effkens een zwart scherm en pas daarna het beeld van de zender, ook de menus laden iets trager op, al bij al vind ik dit niet zo storend, is even wennen en zal met de tijd wel opgelost geraken zeker...( bugs)

Is er hier nog iemand met die zapvertraging, en hoe los je dit op?

mvg
Badge
@JDM: eindelijk nog iemand die mijn ervaring bevestigt: ik merk niks van het aangekondigde 'sneller' zappen, integendeel, ik ervaar identiek hetzelfde als jij: eerst infobalk, terwijl het beeld zwart blijft, en dan pas beeld. Samen duurt dat merkelijk langer dan vroeger. Het is ook variabel: de ene keer staat dat zwarte beeld er langer dan de andere. Vooral als je echt zapt (gewoon met channel-up alle kanalen overlopen), valt het enorm op dat het bij momenten echt traag is. Twee maanden geleden (ik was bij de eersten om met 'Charles' kennis te maken) heb ik het fenomeen dat jij beschrijft hier al eens gemeld:

http://community.belgacom.be/posts/f05b9c9c12?commentId=71736#71736

Het werd eerlijk gezegd op ongeloof onthaald (zie bvb. http://community.belgacom.be/comment/72058), maar het kan natuurlijk zijn dat wij als enigen de luxe van snel zappen hadden met de oude software...

In ieder geval, het went wel: intussen let ik er -bijna- niet meer op. Een oplossing heb ik niet en Belgacom blijkbaar ook niet: we zijn 3 versie van 'Charles' verder en het is nog altijd exact hetzelfde.

Ik heb het hier ook al aangehaald dat het ook zeer verwonderlijk is dat er bepaalde bugs bij de één optreedt en bij de andere weer niet en vandaar dat er ook mensen zullen zijn die met ongeloof reageren.

Ik reageer niet met ongeloof maar eerder vraag ik mij af wat de reden kan zijn dat ik bvb met mijn decoder V4 en ookl met Softw Charles dit niet heb bij het zappen.

Maar ja wie gaat daar nu een antwoord opgeven ! Eva mss als ze het wilt vragen aan de bevoegde diensten maar ik denk dat die een antwoord zal krijgen in de aard van

"zegt dat we er aan werken " !!

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
@Steven: het is inderdaad variabel, dus als je vlug zapt duurt het ietsje langer, bij de vorige software had ik onmiddellijk beeld, wat mij wel opvalt is dat de zendernaam op de display van de V4 decorder bij het indrukken van een ander zender wel rapper verandert dan voorheen, blijkbaar kan het video signaal via de hdmi kabel naar de TV niet volgen? Weet het niet zeker hoor...ik denk na, zal wel een bug zijn waar BGC mee bezig is. Ik ga zeker niet bellen want dan krijg ik inderdaad het antwoord wat Elsa hierboven sugereerd.
Algemeen moet ik stellen dat het beeld bij de menus veel scherper is, van het te klein lettertype heb ik geen last, alles is normaal in HD leesbaar, wat betreft de eventuele conflicten met de opnames kan ik op dit ogenblik nog geen ervaring meedelen.
mvg

Ik moet wel toegeven dat het iets langer duurt dan vroeger als je zapt maar het verschil is bij mij toch miniem hoor
en was me eigenlijk nog niet opgevallen en het valt bij mij alleen op bij snel zappen van de ene zender naar de andere.

'k zal blijkbaar niet bij de professionele zappers behoren zeker !

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
In feite zijn wij allemaal gratis testers. Uiteindelijk zullen ze er de belangrijkste "bugs" wel (moeten) uithalen. Met persoonlijke voorkeuren zullen ze niet altijd rekening (kunnen) houden. Ik kan maar alleen opsommen wat er volgens mij misloopt (soms kleinigheden, maar toch). Met de channel up/down toets gaat het zappen behoorlijk snel. Met de cijfertoetsen wat trager. Via de TV-gids of de infotoets valt het nogal mee, maar je moet rond via het menu. Een toets om naar "previous channel" te gaan zou handig zijn, maar dat heeft niks met Charles te maken.
ik moet ook zeggen dat ik de nieuwe versie slechter vind dan de heel oude , het is de eerste charles die ik krijg , de letters zijn te klein en onleesbaar , of moet ik noodgedwongen een grote tv kopen ,

het is duidelijk gemaakt door jonge mensen met goede ogen en een mega beeldscherm , ik begrijp niet als er zoveel mankementen worden gemeld dat men iemand die tevreden is met zijn software , dat men die dan ook opzadeld met de mankementen , dit is klachten van klanten zoeken volgens mij .

Dat wij testers zijn dat heb ik al bebrepen intussen , maar normaal word je betaald voor een test en moet je niet betalen ervoor , ik kan perfect telenet en belgacom vergelijken en ik moet zeggen dat de aanpak van belgacom onbegrijpelijk is , zowel bij de gewone tv als de tv overal app , de updates maken alles slechter , begrijpe wie begrijpe kan .

Of voor mij mogen ze blijven kleine letters gebruiken als ze een grote hd cadeau doen , maar daar zal ik wel van kunnen dromen .

Blijkbaar als een klant tevreden is maken ze hem ontevreden , of zijn er mollen bij belgacom die dit met opzet doen ?
Zeg de olimpische spelen zijn voorbij, seckontje hier, seckontje daar alleen zijn voor mij de letterjes iets te klein maar ze zijn wel beter dan voordien allee 7,8 op 10 , en tracht alles eens af te zetten en terug op te starten en wie weet ? En begin niet over 'Telefret' met zijn lichtsnelheid daar moest ik ook vele keren de digibox opstarten of gaan omwisselen omdat hij het niet goed deed of stuk was en daar was het geen lichtsnelheid want er waren nog vele wachtenden voor mij met de digibox in hun handen, er zal altijd wel iets zijn maar de apparaten van Belgacom zijn van hoge kwaliteit en daar kunnen de anderen niet aan tippen.
Reputatie 7
Badge +1
Vanaf 37' flatscreenschermen (de standaard en meest verkochte zullen nu wel 40' zijn denk ik) is het allemaal wel leesbaar, ook voor oudere mensen Bernie (ik ben daar eigenlijk ook bij). Maar die hebben dikwijls nog beeldbuisschermen, en daar is het écht niet meer voor gemaakt denk ik. Ik heb een paar weken geleden nog een 40' Samsung full HD LED-TV gekocht (495€) voor mijn schoonmoeder van 94, en die is daarover in de wolken. Maar dat heeft niks met de nieuwe Charles-interface te maken. Ze kijkt voorlopig nog analoog. Op Telenet dig. TV moest ze nog een maand wachten.
Ik ben voorlopig gestopt met alles nog verder uit te zoeken, want ik verwacht niet dat er voor september/october nog iets zal veranderen. Ik zal nu en dan nog eens proberen online te programmeren om te zien of het nu wél in de lijst van geprogrammeerde opnames op de decoder komt. Want dat vind ik de voornaamste "bug". De rest is dikwijls van"cosmetische" aard of zijn hoogstens een beetje storend: bv. nPVR-opnames waarvan de weergave maar bij de 3e poging start. Uiteindelijk starten ze dan toch (heb nog nooit voorgehad dat ze totaal niet starten).
Reputatie 5
Badge +3
Sinds de nieuwe update wanneer ik op menu druk verschijnt er telkens een gele balk met de melding dat de installatie is voltooid en via OK de info kan opvragen,

kan deze gele balk manueel gedeactiveerd worden, of verdwijnt die na een paar dagen vanzelf? Na een facReset staat die balk nu in het frans, al de rest heb ik in het nederlands kunnen instellen via mijn acount.

mvg

Bij mij is die vanzelf verdwenen, maar het zou kunnen dat je er vlugger van af raakt door eens voor OK te kiezen, dat heb ik toch zo gedaan.

Elsa

Reageer