BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Mijn ervaring; nPVR-opnames niet proberen te stoppen en wissen. Best gewoon laten doorlopen (het neemt toch geen schijfruimte). Ik heb al een paar keer gehad dat er dan een foutmelding komt en de decoder blokkeert. Ook nog voorgehad dat de TV-gids er door blokkeerde (navigeren niet meer mogelijk), maar een gewone herstart was voldoende. Sedert een paar dagen wis ik niks meer als het nog loopt (rood cirkeltje). Ook de oude series (van maanden geleden, di toen gewist werden nà de laatste aflevering) die steeds weer terug opduiken na een opdate van de TV-gids, wis ik niet meer. Sedertdien geen problemen meer gehad. He systeem gewoon zijn gang laten gaan ook al stoort het je soms dat er zoveel rommel in de lijsten staat. Er komt ooit wel een oplossing voor....
Er zijn blijkbaar, afhankelijk van de regio, al verschillende versies van Charles in omloop. Ik heb hier al gelezen van de versie ...234, waar ik nog steeds op versie ...220 zit, correctie: ik stel zoëven vast dat ik van deze morgen (denk ik) ook op versie ...234 zit. Ik ben benieuwd...
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag een mail van BGC ontvangen met de titel:
3 nieuwe mogelijkheden binnenkort beschikbaar van Belgacom TV (binnen de 4 weken) gevolgd met de ganse uitleg over wat er precies veranderd inclusief de nieuwe Belgacom TV handleiding op pdf formaat...
Houd mijn hart al vast, hopelijk zijn de bugs er tegen dan uit!
mvg
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag (gisteren) een mail van BGC ontvangen met de titel:
3 nieuwe mogelijkheden binnenkort beschikbaar van Belgacom TV (binnen 4 weken) gevolgd met de uiteg over wat er precies veranderd, inclusief de nieuwe Belgacom TV handleiding in pdf formaat...
Houd mijn hart al vast...hopelijk zijn de bugs er tegen dan uit!
mvg
Ik zag zonet dat ik de update mag verwachten binnen 4 dagen , ook de handleiding , en er staat een demo op belgacomtv als ik menu kies .

Heb nog geen charles , ik ben benieuwd wat er zal verbeteren of verslechteren .

Jammer dat ik de soft nu niet kan opslaan .
Sinds woensdag update van belgacom, alles werkte voor de update perfect.

sinds woendag als ik van zender verander valt het beeld weg voor zeker 10a15 sec.....
het is allemaal heel verwarrend en ik begrijp er eerlijk gezegd ook niet veel van want ik heb de nieuwe software Charles ook en ik heb veel van die problemen niet die hier allemaal opgenoemd geweest zijn !! Dus waar ligt het dan wel aan ! eigenlijk onbegrijpelijk dat de ene meer problemen heeft dan de andere.

Daarom dacht ik meer in de richting van dat er mss meer problemen komen als je iets tussen je modem en decoder staan hebt zoals devolo's of ruckussen ! ik weet het niet !

groetjes ,Elsa
Peter, was ik nog vergeten: 'k zou toch nog een factoryreset uitvoer moest ik u zijn, je weet maar nooit dat het helpt en het kan geen kwaad.

Elsa
@ Bernie nee de software opslaan gaat niet en trouwens moest je dit kunnen dan zou er toch na een zekere tijd de nieuwe soft er toch op gepushd worden door BGC !

Hopellijk zal BGC weldra al de bugjes er uit krijgen en zullen we er niet meer over spreken en er eerder van genieten, hoop doet leven hé ;-)

Elsa
@ JDM, Als ze in 4 weken er allemaal uit zijn dan zou ik eerder van een mirakel spreken ;-)

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag een smsje van BGC: binnen 4 dagen is het zover, alsook een demo op TV met trailers van de nieuwe functies...tot hier toe moet ik toegeven dat BGC zich wel de moeite doet om hun klanten via mail, sms, en demo's op TV te verwittigen over de nieuwe update...hopelijk trekken ze de lijn door met de nieuwe software?

Afwachten, ben benieuwd wat dit allemaal zal geven?

mvg
Ik weet niet of deze al gemeld is. Heb even door alle meldingen gelopen maar heb het niet gezien:

Als je de afleveringen van een serie bekijkt, dan zie je gewoon x-maal de naam van de serie en niet de naam van de aflevering. Dat was in de oude versie wel het geval en zeer handig. Ook stond er een datum en tijd bij wat bij afleveringen met telkens dezelfde naam wel handig is (zoals bij nieuwsuitzendingen).

Een datum en tijd kan soms ook helpen om te herinneren wat voor opname het is. De titel zegt dit niet altijd en er is nog een zee van plaats in de lijst met opgenomen programma's. Dat kan er vast nog wel bij. Allé bij mij toch.

De "picture" links van de lijst met opnamen vind ik dan wel een goed idee. Alleen terug spijting dat alles zo klein is. Trouwens voor een VOD kan ik zelfs de prijs niet lezen... niet erg want ik gebruik het toch niet, maar voor Belgacom kan het wel een verschil maken tussen verkopen of niet. Dus mannen, werk maken van die kleine lettertjes ;-)

Zappen, en dan vooral de spraak synchronisatie gaat veel sneller. Da's zeker een pluspunt.

Al bij al heb ik toch het idee dat we hier met een beta versie van de software temaken hebben. Da's OK indien mensen zouden kunnen kiezen om de versie te installeren, maar hier is dat niet het geval. Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om mijn ouders over de brug te halen om digitale (Belgacom) TV te nemen. Net wanneer ze gewoon waren aan de menus voor het programmeren, verandert alles toch wel ingrijpend. En bovendien kunnen ze niet alles lezen en is bepaalde informatie die ze zoeken weg. De opmerkingen over Belgacom waren niet uit de lucht en ook niet fraai. Daar zou Belgacom toch wel wat rekening mee mogen houden.

En bovendien, wanneer men dergelijke upgrade doet, zou ik verwachten dat Belgacom zelf een forum topic opent om alle klachten en bugs te kanalizeren. Of bestaat dat al? Zo niet, dan kunnen ze dit overwegen voor een volgende upgrade. :)


Sinds enkele jaren is het in Nederland bij UPC en Ziggo mogelijk om zenders die in meerdere talen tegelijk worden uitgezonden, als kijker op een andere taal te zetten. Dit gaat bijvoorbeeld bij Cartoon Network, die zowel in het Nederlands als in het Engels uitzend. Ook bij Europese zenders zoals Animal Planet, TCM, Boomerang, ... kan je dan van taal veranderen.

Hier in Vlaanderen is dit niet mogelijk en dit vind ik wel behoorlijk jammer. Nu blijkt dat het zelfs in Spanje het mogelijk is om van taal te switchen indien mogelijk, vind ik dat het hoog tijd wordt dat Vlaanderen hier ook mee start.

Het voordeel aan dit is dat zenders als Animal Planet de ondertitels dan van het scherm kunnen, want die staan soms echt in de weg. Ook zijn bij Cartoon Network sommige programma's (zoals The Scooby-Doo Show uit 1976) een stuk toffer in het Engels. En bij Europese zenders is het misschien leuker voor anderstaligen om tv te kijken in hun eigen taal. Boomerang komt namelijk in Nederland, Vlaanderen, Portugal, Griekenland en een deel van Afrika en het Midden Oosten, dus deze zender wordt in veel talen tegelijk uitgezonden. Hetzelfde geldt voor andere Europese zenders.

Ik hoop dat jullie er eens over nadenken.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Ik word er zo stilaan aan gewoon. Alleen het probleem met de online-programmering die niet doorstroomt naar de decoder vind ik erg hinderlijk. Dat de programma's dan toch opgenomen worden, alhoewel ze op de decoder niet in de lijst van de geprogrammeerde opnames staan, is geen reden om er niet dringend iets aan te doen.
Dat er met het seriesysteem ook soms iets raars** gebeurt, zal ook wel opgelost worden. Ondertussen gewoon waakzaam blijven en op tijd een factory reset doen...het duurt nu toch niet meer zo lang 9 minuten). En bij een herstart heb je al na 2 minuten beeld én volledige functionaliteit. Da's een hele verbetering.
**De afleveringen staan wél in het lijstje van de serie (lijst geprogrammeerde opnames/afleveringen) maar er staat geen cirkeltje bij de afleveringen in de TV-gids. Heb vastgesteld dat ze dan ook niet starten. Enige oplossing: serie compleet wissen en terug programmeren vanuit de TV-gids (opgepast: het aantal afleveringen staat standaard op 10, en niet op alle afleveringen, maar dat was vroeger ook al zo).
Reputatie 1
Badge
Heb hier juist ook versie 234 van Charles binnengekregen (allé : die melding gezien van binnen 4 dagen, en dan een factory reset gedaan).

Ik heb een 32" TV, en eigenlijk vind ik dat die "kleine" letters nog behoorlijk meevallen.

Nu : ik heb het nog maar 5 minuten gebruikt. De enige "bug" die ik ben tegengekomen is dat het ding na de update inderdaad in het frans staat. Maar dat is uiteraard snel opgelost.

Als het daarbij blijft, ben ik blij 😉.


Zou Belgacom nergens geen lijst vrijgeven met de wijzigingen in die versies ? Kan ook voor de gebruikers interessant zijn...
Reputatie 5
Badge +3
Gisteren ook de gele balk 4 dagen op mijn TV verschenen, ik doe bewust geen factReset, laat het systeem gewoon zijn gang gaan, dat de update nog altijd sinds 19 juni in het frans aankomt vind ik niet kunnen, niet iedereen leest hier het forum, niet iedereen is vertrouwd met menu's en allerhande instellingen...BGC graag meer duidelijkheid a.u.b.
mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het systeem zou idd. de taal van de klant moeten onthouden...kan toch niet zo moeilijk zijn, want dat was bij de vorige systemen toch ook zo?
Problemen duiken maar op bij intensief gebruik van bv. "online" programmeren, en bij gebruik van series. Bij upgrade naar Charles best alle series van voor Charles wissen en compleet terug ingeven. Je loopt het risico dat afleveringen wél in de serielijst staan, maar in de TV-gids NIET met een cirkeltje komen, en dus niet worden opgenomen...
Een lijst met wijzigingen op hun site zetten dat hebben ze tot nu toe nog nooit gedaan zelfs met de vroeger software upgrades ook niet.

Elsa
Reputatie 1
Badge
En omdat ze het vroeger nooit deden, is het niet nodig ? Wat vreemde logica 😉.

Ik heb de firmware van mijn TV ook nog geupdate : maar ik doe dat enkel als daar tenminste nuttige zaken inzitten. Bij mijn Loewe zaten er zaken bij die de beeldkwaliteit verbeteren en bv. zorgen voor een lager verbruik : op dat moment doe je dat dan. Zijn die zaken niet nuttig, dan begin je er niet aan. Ook bij Philips bv. kan je gewoon de update-history van hun firmwares op de site terugvinden.

Voor die Belgacom TV is het inderdaad minder belangrijk, omdat die updates automatisch binnenkomen, en je dus toch geen keuze hebt. Maar toch zou ik dat nuttige info vinden. Dan weet je als klant tenminste welke bugs opgelost zijn.

Communicatie naar de klant toe zou voor een telecombedrijf als Belgacom een makkie moeten zijn, maar dat is het blijkbaar niet. Nu : de concurrentie is op dat vlak in hetzelfde bedje ziek.

De decoders van Telenet vertonen ook de nodige fouten. En het aantal keer dat mijn zus haar satellietontvanger vroeger moest resetten was ook niet te tellen. Nu zit ze bij Belgacom, en ze is het dus al redelijk gewoon...

Ze heeft trouwens enkele dagen geleden met die charles ook een foutje opgemerkt : ze programmeert 2 opnames, ze wist er terug eentje (omdat ze zich bedacht heeft), en de opname die daarna gebeurt is die, die ze gewist heeft, en niet de 2e. Het was wel zo dat beide opnames ongeveer voor hetzelfde ogenblik waren, en dat de gewiste opname iets vroeger begon... Maar dat zou dus geen rol mogen spelen.
Ik hoop dat Belgacom nu ook nog iets doet aan de prijs van de vaste telefonie, dan word 'telefret ' nog duurder en ben je je centen kwijt op lichtsnelheid, nu ben ik echt tevreden met de nieuwe interface, snelheid en al het nieuwe, ik kom van 'telefret ' en bespaar reeds op de kabel, hun reclame is niet juist want ze vermelden de kabel nooit in hun pack maar wel verdoken apart, daarom alleen al blijf ik bij Belgacom en ik ben tot nu echt tevreden en hoop dat dit zo blijft .
Reputatie 7
Badge +1
.Vaste telefonie zou idd. goedkoper kunnen, en al zeker zouden de zgn. slimme diensten inclusief mogen zijn. In een pack gecombineerd zouden de vaste kosten naar 10€ of minder mogen gaan, met een bijkomende formule voor mensen die weinig bellen (lagere fix, hogere prijs p.min.). Nu wegen die vaste kosten te zwaar door voor deze categorie v. mensen, zelfs als ze enkel de daluren gebruiken. Bv. Kosten 105 belminuten #19,65/105 = 0,1871 p. min., in een Mobile Comfort15 maar 0,1429 p.min. (in een oud pack slechts 5.40€/105 = 0,0514 p.min.
Reputatie 7
Badge +1
.Vaste telefonie zou idd. goedkoper kunnen, en al zeker zouden de zgn. slimme diensten inclusief mogen zijn. In een pack gecombineerd zouden de vaste kosten naar 10€ of minder mogen gaan, met een bijkomende formule voor mensen die weinig bellen (lagere fix, hogere prijs p.min.). Nu wegen die vaste kosten te zwaar door voor deze categorie v. mensen, zelfs als ze enkel de daluren gebruiken. Bv. kosten 105 (daluur)belminuten 19,65€/105 = 0,1871 p. min., in een Mobile Comfort15 maar 0,1429 p.min. (in een oud pack zelfs slechts 5.40€/105 = 0,0514 p.min.) Als de mankementen uit de nieuwe interface voor TV (Charles) opgelost zijn, zal het zéker een verbetering zijn in combinatie met de V4-decoder. Snellere opstart, veel snellere factory reset. Met de nPVR-mogelijkheden kan Telenet nooit concurreren.

En omdat ze het vroeger nooit deden, is het niet nodig ? Wat vreemde logica 😉.


Ik heb nog eens gelezen wat ik gepost hebt maar ik vind nergens terug dat ik geschreven heb dat ik het niet nodig vind !

van rare logica gesproken


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Nog iets nieuws, zojuist vastgesteld: op je decoder nPVR "pushen" door een gelijktijdig programma dat je niet wilt in te geven voor opname, zodat hetgeen je wilt opnemen in nPVR zou opgenomen worden, en dan daarna dat eerste programma terug wissen uit de programmalijst, werk niet meer. Blijkbaar wordt het gewilde nPVR-programma dan mee gewist uit de lijst (het cirkeltje verdwijnt ook in de TV-gids). Is dat bedoeld als sabotage of beperking van het nPVR-systeem? zodat je enkel nog nPVR kunt gebruiken als het écht samenvalt met een PVR geplande opname (die je dus niet mag wissen op voorhand...). Is het daarom dat op afstand geplande opnames NIET in de lijst van geprogrammeerde opnames komt op de decoder? Dat zou heel de onlineplanning (die altijd in nPVR komt)op de helling zetten...Ik stel maar de vraag....
Bij Telenet komen trouwens alle online geprogrammeerde opnames op de harde schijf (max. 2 samenvallende).
Beste vrienden ik heb alles in't nederlands gekregen en vond de verwittiging en de gele balk voldoende om te begrijpen wat, hoe, en wanneer alles geinstaleerd was ! Ik woon in 2170 Merksem, misschien op andere plaatsen de fout in't frans ? Ik ben benieuwd waar, jullie niet ? Groeten aan allen !

Sorry v d tekstkleur ??
Reputatie 7
Badge +1
Ja alleen als je de tekst met je muis highlight kan je hem lezen. Best Kop3 nemen.

Reageer