BelgacomTV krijgt nieuwe functies



Toon eerste bericht

166 reacties

heb je de upgrade eigenlijk binnen getrokken? na een factory reset of was hij er gewoon op 19/06?

er is precies nog wat werk aan....... sterkte

mvg
Badge
Ik behoor helaas blijkbaar tot de 6000 proefkonijnen die op 19/6 wakker geworden zijn met 'Charles' op de decoder. Was wel netjes 4 dagen op voorhand aangekondigd met een banner boven het menu van de decoder. "Grote verandering binnen 4 dagen, druk blauw". Ook typisch: 4 dagen aan een stuk stond er 'binnen 4 dagen' (het telde dus niet af 🙂 ) Volgens een blijkbaar goed geïnformeerde insider op adsl-bc.org zou de volgende golf updates pas ten vroegste op 26/6 zijn, en zijn er voorlopig slechts 6000 decoders bij wijze van test bijgewerkt.
Reputatie 2
Badge +1
Traag zappen met de nieuwe software??? Hier gaat het juist opmerkelijk sneller sinds de update enkele dagen geleden! (V4 decoder)
Badge
@axs: Ja, echt, opvallend lang zwart beeld voor de zender echt begint te spelen. Bij de vorige versie van de software had ik al beeld op de nieuw gekozen zender terwijl ik de knop van de afstandsbediening nog ingedrukt hield (ik zie niet in hoe het sneller kan dan dat), nu krijg ik wel nog altijd direct de infobalk van de nieuwe zender, maar blijft het beeld even zwart. Tja, wie weet heeft het met het type VDSL2 verbinding te maken? Ik zit met een 16,5 mbit lijn. Who knows. Feit blijft dat het bij mij trager gaat. Mijn lief, die niet wist dat er een nieuwe versie van de software geïnstalleerd was, zegt na de eerste avond met de nieuwe software tegen mij "er scheelt iets met de decoder, het zappen gaat zo traag". Als jij zegt dat het bij jou sneller gaat, dan geloof ik dat. Waarbij ik het dan op mijn beurt vreemd vind dat het voorheen bij jou dan 'traag' was, want het laatste jaar was er bij het zappen zelfs geen vertraging merkbaar bij mij. Daarom hoop ik dat de belgacom-technici meelezen en onze bevindingen gebruiken om uit te vissen wat er gaande is, zodat het zappen in een volgende versie van de software voor iedereen -weer- snel is.


Trouwens, kan je de problemen die ik sinds de nieuwe software heb met de PVR functies bevestigen: geen opnames te zien in de planning die via TVOveral geprogrammeerd worden, onmogelijk om in de planning te zien of iets in NPVR of PVR opgenomen zal worden, geen mogelijkheid om lopende NPVR opname te stoppen, geen mogelijkheid om NPVR in PVR om te zetten?
Ik denk dat het beter is om een klacht in te dienen via 0800 22 800 omtrent het slecht werken van de nieuwe software aangezien dit via hun database bij de bevoegde dienst terecht komt.

De mensen van de bevoegde dienst zullen zeker niet meelezen op dit forum die hebben al miserie genoeg rond hun hoofd die nog moet opgelost worden.

Via Eva van BGC is ook nog een mogelijkheid , maar ik ben niet zeker of dat dan iedere keer naar de bevoegde dienst doorgestuurd wordt, al zou het zo moeten zijn.

groetjes,

Elsa

PS: Nog een geluk dat je deze niet kunt binnen trekken via een FacR/Start-Dra of anders had ik ook al lang miserie gehad met Charles !!

6000 proefkonijnen? da's wat veel hé... en is er bovendien blijkbaar geen mogelijkheid om feedback tegen, dus ik denk dat proefkonijn hier niet echt van toepassing is, gewoon een geleidelijke uitrol

enfin, 't is wel goed dat de update vooraf aangekondigd wordt....

mvg

enfin, 't is wel goed dat de update vooraf aangekondigd wordt....


Ja als er een mogelijkheid zou bestaan om hem tegen te houden zeker ;-))


Elsa
Badge
Intussen is vannacht versie 220 van Charles bij mij geïnstalleerd (voorheen: 190, en ik zie elders dat sommige mensen versie 204 gekregen hebben). Ik weet niet welke problemen er in deze versie opgelost zijn, want het is nog altijd even teleurstellend: je kan in de lijst met geplande opnames geen '30 dagen' opnames zien die je via TVOveral geprogrammeerd hebt. Is dat nu zo moeilijk om dat te fixen? Het duurt ook nog altijd even lang om de lijst met opgenomen programma's te openen.

Tegenover de 'oude' software zie ik nog altijd maar één echte verbetering: de snellere opstarttijd van de decoder. Hoewel dat nu ook niet zo dramatisch was aangezien ik met de vorige versie zo weinig problemen had, dat de decoder zelden of nooit opnieuw opgestart moest worden. En omdat het niet altijd negatief moet zijn: de nieuwe versie lijkt op dat vlak even stabiel: sinds de upgrade geen enkele keer moeten herstarten.

En al de personen die "Aanbevolen voor mij" gebruiken, raise your hands..

volgens belgacom zouden dit er veel moeten zijn, want volgens een studie is dit iets wat mensen willen..
Ik zeg: geen kat gebruikt dat.

Ik zeg: de vraag die de mensen op marktonderzoek kregen is:

"Wil je een "aanbevolen voor mij" of "aanbevolen voor het gezin"" ... iedereen kiest dan uiteraard het eerste, en dan volgens belgacom wil iedereen die mogelijkheid.

Maar alle andere mogelijkheden waar de klanten ECHT om vragen, die komen er niet.Niet moeilijk, want ze luisteren niet naar de klant.
ik heb nog geen update gekregen en op 10 juli.....
Badge
Hallo

Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe versie. Ik ben best tevreden over de snelheid van zapper/navigeren.

Maar op mijn tv, is de tekst zeer klein.

Zoals bij opnames heb je bij sommige een oranje balkje met een percentage in. Maar ik kan niet lezen wat er daar bij staat.

Indien ik de verhouding verzet naar 4/3 (denk ik), kan ik het nog niet lezen, het is wel al iets duidelijker, maar dan is mijn beeld zo vervormd (lange gezichten, lange letters, ..)


Volgens mij als je een breedbeeld (grote tv) heb, zal je dit wel allemaal kunnen lezen denk ik, maar met zo'n ouderwetse tv lukt dit bijna niet.


Ik heb nog niet alle functies getest, binnenkort zal ik nog wel wat dingen posten denk ik.
Iemand met een V3 decoder die de update al binnen heeft?
Waarschijnlijk willen ze eerst testen op de V4 en daar eerst evalueren en bugs proberen uit te halen en dan pas de V3 ( dat is wat ik ervan denk)
Mette, het zal nog niet voor meteen zijn denk ik

Belgacom begint de update met de nieuwste decoders, die vooraan de naam van de zender weergeven. In de komende maanden volgen dan geleidelijk alle andere decoders.

tegen dan zullen misschien de bugs eruit zijn Tong uitsteken

mvg
Xenne, welcome back

Jaja wij zullen wel de bugs eruit halen zenne

Maar met veel plezier gedaan

groetjes, Elsa
afgaande op wat ik al gehoord heb wacht ik met plezier nog enkele maanden....

het valt dan natuurlijk ook nog af te wachten hoe die nieuwe interface het gaat doen op de oudere hardwaren (heb hier ook nog een Mood decoder draaien)

mvg
Ja de mensen die nPVR veel gebruiken zullen minder content zijn maar aangezien ik daar geen of bijna geen gebruik van maak heb ik er ook direct geen last van, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het goed keur , neen zeker niet, jopelijk halen ze vlug deze bug er uit.

Ik ben in ieder geval tevreden met de nieuwe interface, ze moeten hem er bij zeker niet afhalen,
ik heb nog wel wat geduld en laat BGC gewoon de tijd om hun bugs eruit te halen.

Ze hebben dan toch al één tevreden Charles gebruiker

Groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
De tekst van de samenvattingen komt nu "schermbreed", maar het lettertype is zelfs op een 37' scherm wat te klein. Over het algemeen is het lettertype nu wat te klein, ook in de TV-gids, zeker voor oudere mensen. Waarschijnlijk wilden ze meer programma's in één scherm krijgen. Ook het contrast van de letters op de blauwe achtergrond (een oud zeer) is nog steeds ondermaats. Je went eraan, maar het kan beter.
Voor de rest zal het wel wennen zijn denk ik. Ondertussen vastgesteld, dat markeringen, ook in PVR-opnames, verloren gaan. Je moet dan telkens terug gaan zoeken waar je gebleven was. Vooral als je het een paar dagen geleden is dat je ernaar gekeken hebt is dat erg vervelend.
Het terug-en vooruitspoelen tg. 2x is dan weer soms erg handig om het juiste punt van het programmabegin te vinden.
Het weergeven van de programmanaam in de display tijdens het kijken, zowel live als naar opgenomen, is zeker een verbetering, al is de weergave soms nutteloos als er enkel aflevering2 of zo opkomt en niet de naam van het programma...
De belangrijkste 'bug" blijft natuurlijk het gebrek aan communicatie tussen het "online" programmeren en de lijst van geprogrammeerde opnames op de decoder (omgekeerd werkt het wél). De programma's worden wél opgenomen, maar je heb geen controle via de decoder. Als je ze vanop de decoder plant in nPVR, komen ze wél in de lijst, en merkwaardg genoeg ook in het overzicht van de op afstand geplande opnames in de online TV-gids. Ik ben voorlopige zelfs volledig gestopt met het online programmeren, wat vroeger een dagelijkse bezigheid was, telkens een dag verder (duurde maar een paar minuten). Op de decoder kan het ook, maar je moet dan dikwijls niet nodige ermee samenvallende programma's mee programmeren en daarna wissen. So be it, ik was dat vroeger ook al gewoon.
Voor de rest is het even wennen, maar ik blijf toch overwegend positief. Afwachten geblazen hoe het met V3-decoders loopt.
Ik heb zo de indruk dat men de doorspoelfunctie aan het afbouwen is....

Afgaande op andere posts op dit forum een goede zaak voor de reclamemakers?

Ik hoop dat de geruchten over het eventueel betalend maken van de opnamefunctie,

en het afbouwen van andere functies niet waar zijn.

Ik denk dat we als BGC klant reeds genoeg betalen voor hetgeen aangeboden wordt.

De vorige tariefverhoging voor het huren van de decoder ligt me nogal op de maag.

Overstappen naar andere provider vind ik geen optie maar op den duur 'moet' je betalen om

een reclameblok te zien of over te slaan??

Een film bekijken op sommige kanalen is niet prettig meer : om de 20 minuten reclamespots.....

Als gewone klant ben je bijna verplicht om een filmkanaal bij te huren om een film 'ongestoord' te kunnen bekijken.

We zullen zien,

en hopen.....

Groetjes,


Artie


Badge
Opnames die op de server van Belgacom staan, diegene die je maar 30 dagen kan herbekijken, die staan wel in mijn opnamelijst, maar ik kan ze niet bekijken. "Bedankt, uw programma zal zodadelijk starten" komte er te staan.

Wat kan hier aan gedaan worden?
probeer factoryreset van de decoder mss lukt het dan

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

daar staat :










Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)
⚠ (werkt niet meer met Dec. SW-versie Charles)
• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================




Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.

Badge
Hoe doe je die Factory Reset als je de Charles update al hebt?
zoals ik hierboven al gepost heb op dezzelfde manier

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact
of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker
en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken


2) Direct als je de spanning terug opzet
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Badge
Nog een bug's die ik gevonden heb.

  • NPVR opnames die bezig zijn, kan je niet stoppen via de decoder.
  • Soms moet je een paar keer proberen om een opname te kunnen starten (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)
  • Ik heb ook al gehad dat ik enkel aan de snelheid 2x kan doorspoelen (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)
Wanneer gaat belgacom daar iets aan doen????

NPVR opnames die bezig zijn, kan je niet stoppen via de decoder.


Heb ik ook geprobeerd en na enkele malen herhalen van eerst stoppen en dan wissen lukt het wel dus inderdaad een probleem.


Soms moet je een paar keer proberen om een opname te kunnen starten (na reset/ factory reset is het nog niet opgelost)

Ik heb ook al gehad dat ik enkel aan de snelheid 2x kan doorspoelen


Dit probleem heb ik niet.


Wanneer gaat belgacom daar iets aan doen????


Ik denk dat ze continue bezig zijn aan bijwerken want ik zit al aan versie Charlers......234

groetjes, Elsa

Reageer