Belgacomfon Hotspot

  • 20 November 2011
  • 14 reacties
  • 2033 Bekeken

Sinds gisteren is de hotspot hier actief, maar valt na een zekere tijd weer uit !
Als service status krijg ik : " hotspot is down : heartbeat triggered offine "

Heeft iemand anders ook dit fenomeen ?


mvg.

14 reacties

Details ken ik niet maar naar het schijnt moet je eerst een brief krijgen van bgc met verdere uitleg (hoe je fon kunt uitzetten bvb enz...) en zolang je die niet gekregen hebt zal je deze melding krijgen omdat ze pas de fon actief zetten na ontvangst van de brief.

PS: Na ongeveer tien minuten krijg je "heartbeat triggered offline "
ik heb brief noch mail ontvangen, hier werkt de hotspot perfect.... verklaring voor jouw fenomeen heb ik niet, maar vermoedelijk moet er nog iets gebeuren langs belgacom kant, 't is zeker geen alleenstaand geval

mvg
Dit is juist het probleem dat de ene een bief krijgt alvoor de heartbeat online staat en bij anderen dan komt het zonder mail of brief actief!

'k heb de indruk dat er een onderscheid is tussen mensen die eerst via e-service geregistreerd hebben en da anderen die niet eerst via e-service geactiveerd hebben, de ene krijgt de optie fon + heartbeat online en de andere dan de optie fon +heartbeat offline en pas na brief op heartbeat online!!!
da's een verkeerde veronderstelling ricy

ik was wellicht één van de eerste om een fon account aan te maken, sinds zaterdag heb ik de hotspot, deze was meteen actief en geen problemen met hartbeat

m'n zus heeft echter nog geen fon account aangemaakt en bij haar stond de hotspot er eerder dan bij mij, en ook deze werkt perfect

mvg
Badge
idem hier... Hotspot staat actief, werkt goed, geen brief ontvangen
Ondertussen staat mijn hotspot vanaf deze namiddag op actief.

Werkt perfect, geen brief of mail ontvangen.

Download snelheid is wat naar de lage kant : 0.96 Mbps

Groeten

Reputatie 3
Badge +2
Hier in Lovendegem ook goed werkende fon (zonder brief of mail)
Badge
het rare is wel dat geen van de bgchotspots momenteel verschijnt op de kaarten op de site van FON
de mijne staat er anders al tussen, en die van m'n zus ook...

mvg
Badge +1
Ik heb in de e-services de fon geactiveeerd, maar vind nog nergens iets terug (in de homepagina van ons netwerk noch op de kaart van aanwezige hotspots). Ik denk dat ik gewoon moet wachten nu.
Badge
de mijne is er ondertussen ook in verschenen...
Alleen klopt het adres niet... ze zetten mij op nr 1 in de straat terwijl het nr5 is..
Maar als je inzoemt op de map met satelietfoto's staat de aansluiting duidelijk wel op nr5


maar dat is mieren**ken... maar soit.
adres staat er volgens mij nooit exact bij, fon weet dit ook niet...

ze kunnen volgens mij enkel benadering geven van het huisnummer, bv kerkstraat 34-42



mvg
De eerste dag dat Belgacom de hotspots is beginnen te activeren heb ik op de link

http://corp.fon.com/be/fontsopts een prachtige wereldkaart bekomen waarop men kon kieizen per land. Voor Belgiê verscheen er een kaart met alle bboxen weergegeven, ook was er een lengende met verschillende indicaties, winkels, café's, restaurents enz...

Devolgende dag is die kaart verdwenen en deze link wordt nu doorgeschakeld naar http://maps.fon.com.

Deze kaart is moeilijk te gebruiken en voor België vindt men praktisch weinig spots terug, In de praktijk bijna niet te gebruiken.

Mijn vraag is nu, bestaat er een kans de eertse versie van kaarten terug te bekomen ?? Misschien iets voor Eva ?


mvg.
denk dat je eerder bij Fon zal moeten zijn met die vraag. tenslotte gaat het hier over aparte bedrijven die een partnership aangegaan zijn.

mvg

Reageer