Belgacom TV via internet

  • 6 December 2010
  • 83 reacties
  • 12181 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Michael, bij information (nadat je inlogt):








Runtime Code Version 60R109-60A040

Het moet die versie zijn.
Indien je dit niet hebt, kan je ook manueel upgraden (op eigen risico)
aaa.. thx!!

daar zit het probleem..

ik heb:








Runtime Code Version 60R109-60A022

Weet je waar ik de 60a040 update kan downloaden om het handmatig te upgraden?
http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_60A040.img.secure.bin" target="_blank

Is op eigen risico eh ! :)

(bij mij werkt de manuele firmware upgrade)
Het is gelukt! thx allemaal
bij mij lukte alles, tot ik home media player opstarte,


op tv klikken, en toen kreeg ik fout = 2008

op mijn scherm, en kan ik geen tv zien op mijn pc, voor de rest lukt het wel, vb. muziek, ...


wat zou deze foutmelding kunnen betekenen ?
Hier blijft die zegen dat ik verbonden moet zijn met de kabel terwijl de modem feitelijk naast m'n pc staat en alleen deze verbonden is met de kabel zelfs belgacom tv is maar met de kabel verbonden. (draadloze gedeelte in de modem is zelfs uitgeschakels nu).

Als het maar zo werkt weet ik zo al dat dat ik met de proefperiode al genoeg gezien heb om zekers dat spel verder niet meer te nemen.

Runtime Code Version 60R109-60A040

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

VDSL line status SHOWTIME

Downstream line rate 20048 kbps

Upstream line rate 2040 kbps

Downstream Training Margin 19.5 dB

DHCP Server Enabled
Reputatie 2
Badge
Installatie tamelijk vlot verlopen.

Enkel het resetten van de decoder nam zo'n 35 minuten in beslag.

Werd al ongerust.Knipogen

Op de pc lukt alles maar via de TV krijg ik een infobericht :

"no media servers available".

Gebeld naar de helpdesk met eigenaardige oplossingen !!!!!

Mijnnheer als je tv wilt kijken op TV en pc moet je 2 decoders hebben?????????????????????????

Dan deed de juffrouw navraag bij een expert :

met welke kabel ben je verbonden? = met ethernetkabel..

ha meneer dat kan niet, je moet een HDMI kabel aansluiten???????????????????

Wat moet ik mij allemaal daarbij voorstellen.

Weet wel is een nieuw product, maar toch...
niet anders dan miserie hier.

Als ik tv op pc wil kreeg ik eerst Error 2008. Nu krijg ik geen error 2008 meer, maar Error 200c...filter cannot be found..
Is wel altijd iet. (voordeel van zo'n software zal ik maar zeggen)

no media server available heb ik ook reeds meerder malen gehad, maar na een herstart werkte dit dan weer. (dubbel dubbel check firewall)
Muziek/Filmkes op tv kijken via de media manager is gewoon onmogelijk hier. Muziek gaat wel, maar scherm "flashed" constant, en elke 2 seconden enorme haperingen.
Tijdens het staren van de applicatie op de pc, hangt de decoder soms zelfs enkele minuten, wat voor mij ONAANVAARDBAAR IS.
Pico, uw probleem met "dat ik verbonden moet zijn met de kabel terwijl de modem feitelijk naast m'n pc staat en alleen deze verbonden is met de kabel " heb ik ook gehad op een pc. reden hiervan heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar kijk eens in welke mode uw modem staat.
Staat die in bridge/full routed mode?
Heb je ook uw decoder herstart?
Ik heb het geactiveerd en proberen installeren maar zonder succes Wenkbrauw ophalen

Mijn lijn is perfect, heb bekabeld contact met bbox2, heb alle updates binnen en gereset mar het werkt niet.

Ik kom tot het punt waar ik het lijnnummer en pincode moet ingeven en dan krijg ik foutcode 51 "duplicate serial nr". Het lijnnummer klopt en is bevestigd door de helpdesk maar hij wil het niet aanvaarden. Decoder aan of uit maakt niets uit.

Al 2 keer met helpdesk gebeld maar ze geven zelf toe dat ze er amper van gehoord hebben en zitten met dezelfde handleiding als wij te klooien.

Je zou haast medelijden krijgen met die mensen. Ondertussen heeft telenet zijn pcdienst ook gelanceerd, hopelijk voor hun klanten met meer succes.
Ja zie Dizzy,ik had gewaarschuwd voor zo'n software , maar niemand wou luisteren.
ivm uw duplicatie serial nr, heb je uw software toevallig opnieuw geinstalleerd?
Reputatie 2
Badge
Eindelijk, nà 4 keer een reset van de decoder is het gelukt.

Kan nu alles afspelen wat er op de pc staat op de tv.

Maar inderdaad met de helpdesk valt men van de ene verrassing in de andere.

Blijkbaar geen of te weinig opleiding gehad en de gebruiker maar verder zoeken en aanmodderen.
Heb al opnieuw geinstalleerd of toch geprobeerd. Zal de rest van het weekend dan maar resetten en hopen zeker.

De bbox heeft de laatste update maar van de decoder weet ik het nummer van de laatste update niet.
Reputatie 7
Badge +1
Zoëven software gedownloaded, en op PC werkte het onmiddellijk. Dan decoder terug opgestart en na 20 minuten ging het daar ook. Na inbrengen van foto-en videobestanden in de media manager kon ik alles op TV bekijken. Maar nog een vraagje, kan je niks van de op de decoder opgenomen programma's (PVR en nPVR) op PC bekijken ? dus enkel richting PC ==> decoder/TV en niks andersom ?
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkte het ook meteen... zonder iets speciaals te moeten doen, dus toch wel 'plug and pray'?
Programma's die zijn opgenomen op de decoder kan je idd niet bekijken via de software.
Jullie hebben toch ook de decoder herstart en niet alleen de modem?
Reputatie 7
Badge +1
Niet bepaald. Om te kijken en opnemen op PC was dat niet nodig. De modem heb ik NIET moeten herstarten. De decoder herstarten moest wél om foto's, video's en muziek op je TV te kunnen bekijken en/of beluisteren, dus om de link te leggen met je PC . Ik vraag me wél af waarom we niet de opnames, gemaakt met het Home Media Center kunnen bekijken met TV....die staan toch ook op de PC net als de video's en foto's ??? De link andersom zou ook nog moeten kunnen vind ik, dus kijken naar PVR en nPVR opgenomen programma's van de decoder. Uiteraard kan dan niet simultaan kijken op decoder en afspelen van decoder op PC, da's misschien de reden.

En oh ja, de max. resolutie van de interface is maar 720 x 576 (instellingen in de Media Manager). Mijn scherm kan 1360 x 768 aan....men heeft ergens voor de middenweg gekozen.
720x576 is PAL dus zo eigenaardig is dat niet ;-)
Je moet inloggen als admin op de bbox2, dan krijg je een extra menu te zien waaronder een firmware upgrade staat.

Als je hier klikt log je automatisch in als admin.

Let wel op: manueel updaten is op eigen risico!
Reputatie 7
Badge +1
Heb ook vastgesteld dat de interface een leuke muziekafspeler voorziet als je muziek van je PC op TV afspeelt via Handige diensten. Via de audio(cinch)uitgang van de decoder kun je die dan ook via de audioinstallatie in prima kwaliteit beluisteren (loopt bij mij allemaal via Ruckus draadloze ethernetadapters).

Toch blij ik vragende partij om ook de met PC met het Media Center opgenomen TV-programma's met de decoder (handige diensten) te kunnen bekijken op TV....als het dan toch met muziek, video's en foto's kan...

Neem aan dat er nog evolutie in deze testversie zit.
>Neem aan dat er nog evolutie in deze testversie zit.

kan is opnieuw klein. dit is een aangekocht (frans) product (Sesam tv).
Dus het hangt af van dit extern bedrijf als er nieuwe dingen bijkomen.
Bedank voor uitleg, maar mijn vraag is nu, kan ik de oude firmware terug zetten met dat hier als het niet goed is?
Reputatie 2
Badge +1
@Bart en Sinjoor:

ik heb even de moeite gedaan om een kijkje te nemen op de website van sesamtv.
Wat Sinjoor vraagt is 1 van de mogelijkheden die het pakket reeds toelaat, maar wat BGC blijkbaar (nog) niet vrijgeeft.
Ook streaming via http en een flash applicatie zijn beschikbaar. Aan OSX ondersteuning wordt blijkbaar gewerkt.
@axs: ik weet zelf niet als dit al werkt, omdat ik het niet werkende kan krijgen 🙂 Daarop antwoordde ik dan ook niet:)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb deze nacht een test gedaan. Opname ingepland, PC afgezet, gaan slapen, deze morgen stond de opname beschikbaar. Dus duidelijk op de Belgacomserver. Is dus een gelijkaardig procédé als nPVR. Bij afspelen wordt het gestreamd, er staat niks op de harde schijf van de PC. Echter tot zover zonder tijdslimiet (daar staat toch niks over). Maar ook dan zou het op de decoder kunnen beschikbaar gestelde worden denk ik. Maar waarom komt er niks op de HDD van de PC ? in de gebruiksaanwijzing staat:

Opnames worden opgeslagen in een specifieke folder:
<Install directory>\DVRStorage\

Bij mij blijft die folder leeg....dus voorlopig nPVR volgens mij

.

Reageer