Belgacom TV via internet

  • 6 December 2010
  • 83 reacties
  • 12181 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hier is TV @PC ondertussen actief. Werkt vlot, enkel HD en radiokanalen zijn blijkbaar niet beschikbaar.

Interface lijkt me ook de nieuwe interface te zijn die we binnenkort op de decoders gaan hebben.
Enig idee of TV@PC aanzien wordt als een extra decoder? Ik heb namelijk momenteel een 20M profiel met 1 decoder en kan dus kijken en opnemen in HD en zou deze functionaliteit niet willen verliezen door de installatie van TV@PC.

Groeten,

Kris.
Reputatie 2
Badge +1
Hier werken in ieder geval op 20Mbit 2HD streams (1 opname, 1 live) en ondertussen bekijken van een andere zender op PC
Ik heb zonet ook de handleiding gelezen op e-services. Daar staat iets in over TV@PC terug deactiveren omwille van meer mogelijkheden met opnemen en kijken tegelijk. Het lijkt me precies ook dat die applicatie gekoppeld is aan een bepaalde PC. Als je wil kijken op een andere PC moet je het precies eerst deactiveren op de eerste PC en dan terug activeren op de tweede.

Misschien nog een andere vraag. Uit de handleiding is het me ook niet duidelijk of je de PC moet verbinden met een TV of PC poort op de modem. Het zou niet werken via Wifi maar er wordt wel gesproken over de PLC adapters, dus op die manier zo je het wel draadloos kunnen maken.

Groeten,

Kris.
Reputatie 7
Badge +1
@David1488


Sinjoor,

Hoeveel tv's heb je aangesloten? En hoeveel zijn er mogelijk?

mvg

David

Ik heb voorlopig maar één decoder nodig, kan 3 TV's aansluiten, want VDSL2 met 30Mbps profiel (met Internet Favorite 25 Mbps), volgens modem test ca. 240 m van ROP. Ben dus een van de gelukkigen en zou met PC on TV geen probleem mogen hebben denk ik.

Volgens de uitleg wordt de modem tot een 2e decoder omgevormd. Uiteindelijk moet alles samen toch van die 30Mbps afgenomen worden.

Reputatie 2
Badge +1
Hier de volgende test gedaan op 20Mbit profiel.

Laptop aangesloten via netwerkkabel achter BBOX2 (op LAN poort!), live HD kijken en HD opnemen terwijl je op laptop kijkt is mogelijk (3 streams in totaal). Internet blijft ook gewoon beschikbaar op laptop.

Laptop aangesloten achter 2de router, idem

Via Wifi werkt het idd niet.
Reputatie 7
Badge +1
Klinkt behoorlijk goed axs. Kan je ook op PC opnemen zoals op decoder en dan ook bekijken op PC, of komt dat dan ook van de server ? (nPVR systeem)

Dit staat op de site


Wat zijn de vereisten om Belgacom TV On PC te kunnen installeren?





Opgelet: Belgacom TV On PC is momenteel enkel verkrijgbaar als testversie. Het is mogelijk dat er zich nog fouten voordoen.





  • U moet Belgacom TV-klant zijn en een decoder in huis hebben. U moet zich ook in een http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl" target="_blank bevinden.
  • U moet een Bbox2-modem hebben. Heb u geen Bbox2-modem, dan dient u uw modem om te ruilen in een http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/unstructuredTextFull.jsp?dcrName=ict_posloc&WT.ac=HomePage_Help_POS_NL_click" target="_blank of via http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/homepage.jsp" target="_blank.
  • Uw modem moet de juiste software hebben. De update gebeurt via e-Services. Dit kan tijdens de testperiode tijdelijk 2 dagen in beslag nemen.
  • Uw modem en pc dienen met elkaar verbonden te zijn via de ethernetkabel of via een PLC-adapter, een draadloze oplossing voor Belgacom TV via het elektriciteitsnet (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_needs" target="_blank).
  • Een computer met onderstaande minimale vereisten:
  • [list]
  • Processor: 3 GHz AMD® Athlon 64 3400+, of 3 GHz Pentium® 4HT of hoger
  • Besturingssysteem: Windows XP3, Windows Vista of Windows 7
  • Beschikbare hardeschijfruimte: 40 MB (exclusief ruimte voor opnames)
  • Geheugen (RAM): 512 MB
  • 32 MB-videokaart
  • Pc-scherm: resolutie 800x600
  • 16bit-audiokaart

[/list]
Je moet dus wel een behoorlijk recente PC of laptop hebben. Zo te zien kan je ook ruimte voorzien om op de harde schijf op te nemen. Heb gelukkig juist een nieuwe gekocht die aan de voorwaarden voldoet (Intel I3 550 - 3,2 GHz processor en 6 Gb RAM - 1 Tb HDD - 1 Gb NVidia Ge-force 315 videokaart (tot 3,8 Gb shared).. Windows 7 Home Premium 64 bits


Reputatie 2
Badge +1
Het kan blijkbaar op de harde schijf van je laptop. Zie geen optie staan om op nPVR een opname te maken.

Pauze TV werkt ook.
Reputatie 7
Badge +1
Ziet er dus goed uit. Vind het een prima optie, maar kijk toch liever HD op mijn grote flatscreen....
Reputatie 2
Badge +1
@David, dan zit je vermoedelijk nog op ADSL/ADSL2+ en geen VDSL2.

Je dient volgens de handleiding in HD gebied te wonen.
ik zit wel degelijk op vdsl 2.

16mbit lijn, internet intense + 2 decoders btv (1hd + 1sd)
David, je hebt reeds 2 decoders operationeel op die lijn, ik vermoed dat daar het probleem zit.

Je zal op een 20Mb profiel moeten zitten om 2 decoders + tv@pc te kunnen gebruiken
Reputatie 7
Badge +1
Die handleiding ziet er behoorlijk ingewikkeld uit. In praktijk zal het allicht wel meevallen...

Begrijp ik het goed ? Kun je dan vanop je decoder bestanden van je PC bekijken, zoals foto's en video's ? en kun je omgekeerd ook de PVR en nPVR opnames van je decoder op je PC bekijken ?
David, je hebt reeds 2 decoders operationeel op die lijn, ik vermoed dat daar het probleem zit.

Je zal op een 20Mb profiel moeten zitten om 2 decoders + tv@pc te kunnen gebruiken

Als dat het geval is, mag Belgacom dat wel in de voorwaarden zetten.

Ik vind hiervan echter niets van terug.

Dat ze dan vermelden als je het max. aantal btv decoders gebruikt, het niet mogelijk is !!
Reputatie 2
Badge
Installatie tamelijk vlot verlopen.

Enkel het resetten van de decoder nam zo'n 35 minuten in beslag.

Werd al ongerust.;)

Op de pc lukt alles maar via de TV krijg ik een infobericht :

"no media servers available".

Wat dit betekent is me een raadsel.
@MarcoPolo: mss firewall op uw pc? Pure gok

"Enkel het resetten van de decoder nam zo'n 35 minuten in beslag."

> hier ook
je moet ook wel de "home media manager" laten draaien en de foto's, liedjes, en filmpjes laten binnennemen.

Bij mij werkte dat daarna volledig (ook voor foto's die op een NAS staan binnen mijn thuisnetwerk).

Ik vind de gebrachte oplossing, inclusief "mediaspeler" functionaliteit toch wel leuk meegenomen.
Jammer dat ze hun klanten niet informeren over vertragingen in hun planning. Daar kan ik nog altijd niet goed bij.
Reputatie 2
Badge
Dat is allemaal binnen genomen in de "home media manager".
Ik krijg het niet in orde.

Het programma is geinstalleerd, maar als ik men telefoonnummer en pincode ingeef krijg ik op de volgende pagina deze foutmelding:

er is een fout opgetreden tijdens het installatieproces. Om de Home Media Manager te voltooien, moet uw computer verbonden zijn met de modem. De applicatie sluit nu automatisch af.

Volgens e-services staat de dienst actief
Ik heb de modem en decoder reeds herstart
Ik heb maar 1 decoder aangesloten en heb vdsl2 (kan tot 3 decoders aansluiten)

Kan iemand mij helpen?
Reputatie 2
Badge
Heb hetzelfde meegemaakt.

Heb het programma volledig verwijderd van de computer en opnieuw geinstalleerd en dan lukte alles.
ook dat lukt bij mij niet :(
Reputatie 2
Badge +1
Hang je rechtstreeks aan de bbox?
ja en wifi is uitgeschakeld zodat het al zeker geen problemen/conflicten kan geven.

heb ook eens geprobeerd door de windows firewall uit te schakelen..
Reputatie 2
Badge +1
en je hebt de nodige update van de modem reeds binnen?
dat weet ik niet. heb de modem al wel een paar keer herstart en ook een keer naar fabrieksinstellingen. maar kan je ergens nakijken of je de juiste firmware al hebt?

Reageer