belgacom tv valt uit als telefoon gaat

  • 13 November 2010
  • 10 reacties
  • 1871 Bekeken

telkens de telefoon gaat en we nemen op valt internet en tv uit na een halve minuut is alles weer ok als we de telefoon weer inhaken weer het zelfde probleem

10 reacties

splitter verkeerd aangesloten? Als je adsl hebt moet elk telefoon toestel op een splitter zitten
Reputatie 2
Badge +1
Zoals Bart al aangeeft, vermoedelijk een defecte of verkeerd aangesloten splitter.
ok bedankt voor de reactie ga het eens nakijken ik hou u op de hoogte
Beste,

Als BelgacomTv of internet wegvalt op het moment dat de telefoon gaat is dat vaak het gevolg van een defecte splitter zoals Bart en Mansho al aanhaalden.

Op elk wandcontact dient een splitter geplaatst te zijn, en als dit het geval is er mogelijk een splitter defect. U kan die best vervangen. Zo'n splitter kan u kopen in een Belgacom Teleboetiek.

Vriendelijke groet,

Eva
Reputatie 6
Badge +3
Op elk wandcontact dient een splitter geplaatst te zijn, en als dit het geval is er mogelijk een splitter defect. U kan die best vervangen. Zo'n splitter kan u kopen in een Belgacom Teleboetiek.


Eva: hier is de informatie niet volledig:

Op iedere plaats een splitter is alleen in het geval van ADSL, wie op VDSL is aangesloten die mag slechts één enkele splitter hebben. Deze splitter moet aan het begin van de installatie staan zodat DSL en telefonie gescheiden worden. Meteen als de kabel binnenkomt.
Het wijst inderdaad wel op een probleem bij de splitters of op een foutieve installatie van een splitter.

Nota: voor VDSL moet het de nieuwe VDSL splitter zijn, de oude ADSL splitters zijn niet geschikt.

Nota bis: ook voor ADSL is het beter het signaal telefonie en DSL onmiddellijk bij binnenkomen kabel af te scheiden, dit heeft een stabielere connectie. Storingen worden immers minder snel opgevangen in de kabel.

Hallo Allen

Bij mij is dit ook een probleem. Wij hebben boven ook een telefoon die we gebruiken. Wanneer deze opgenomen wordt boven dan gaat de tv beneden uit. Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe we dit kunnen oplossen, want als men naar de technische dienst wordt doorverbonden dan hangt men een half uur aan de lijn en nadien is het liedje afgelopen en kan men niet meer verder.

Bedankt!
Jaimie, ben je aangesloten op ADSL(2+) of VDSL2?

ADSL = bbox1 of niet-Belgacom modem en niet-HD decoder (Tilgin)
VDSL = bbox2 en HD-decoder
Dag Wouter

Wij hebben VDSL = BBOX2 En HD decoder.

Groeten

Jaimie
Graag had ik op dit onderwerp teruggekomen

Heb namelijk hetzelfde probleem

Graag had ik geweten wat Eva bedoeld met het in begin scheiden van de kabels.

Doet deze splitter dit?

Waarschijnlijk wel aan de naam splitter te horen maar ik vraag me juist af of de 6 polige aansluitdoos correct is verbonden (slechts 2 draadjes op het zwartje blokje, links onderaan op de printplaat daar er een kabel binnenkomt in huis met 6 draadjes)

Die kabel die van het straat binnenkomt in de garage komt eerst in een soort "aftakdoos" aangesloten op grijze klemmen. Van hieruit vertrekken 4 draadjes naar de 6 polige aansluitdoos, waarvan er dus maar 2 aangesloten zijn.

ter info: bbox 2 aansluiting met abbo intense

p.s.: tussen de 6 polige aansluitdoos en de dsl splitter zit wel een een stekker met 2 telefoonuitgangen


Alvast bedankt

Bart
• Hier op mijn blog kan je de aansluiting zien vdsl2 splitter beschrijving
ook vind je de aansluithandleiding hier => install-fixed-line-ntp2007
ook nog => vdslsplitter aansluiting

Mvg

Reageer