Belgacom tv reageert traag

  • 3 May 2011
  • 8 reacties
  • 1597 Bekeken

deze morgen wou ik een paar opnames bekijken die ik gisteren had geprogrammeerd. Het viel meteen op dat als ik een stukje doorspoelde en dan op "start" duwde, reageerde mijn decoder niet. Ik heb dan nieuwe batterijen in mijn afstandsbediening gestopt, maar nog steeds hetzelfde.

Zou ik mss eens de decoder moeten heropstarten?

8 reacties

Annelies,

Uw decoder herstarten (stekker eventjes uittrekken) kan nooit kwaad. Dus ik zou dit inderdaad eerst eens proberen.
Zoals Bart al zei, de decoder herstarten zou al grote kans moeten geven dat het probleem verholpen is. Moest dit niet het geval zijn, kan het ook een technisch defect zijn in het apparaat, hiervoor kan je dan best even contact nemen met de gratis technische dienst.

Te bereiken via 0800/22.700 7/7 van 7u of 7u30 t.e.m. 22u

Mvg
Badge +1
Wij hebben ook soms problemen bij het door- of terugspoelen van opgenomen programma's sedert de nieuwe interface. Soms blijft het beeld gewoon ter plaatse staan terwijl er toch doorgespoeld wordt en soms reageert de decoder in eerste instantie gewoonweg niet. Dan moeten we eerst een andere bewerking doen vooraleer hij terug reageert...
Beste Annelies,

Het is moeilijk om te achterhalen waar deze storingen van afkomstig zijn via een forum.
Het heropstarten van uw decoder is zeker aangeraden, maar indien dit u niet helpt kan u best contact opnemen met onze technische dienst
op het nummer 0800/22700.

Mvg,


Eva van Belgacom
Ik heb mijn decoder heropgestart en het probleem is verholpen
mooi zo :)
Reputatie 7
Badge +1
@carooke: dat probleem zal je alleen hebben met serveropnames (nPVR) en dan vooral bij HD-opnames. Dan moet er immers het dubbele van SD doorgestreamd worden. Soms blijft bij het doorspoelen het beeld of de klank dan even hangen. Nog eens een (of een paar) keer op de pauze en op de playtoets duwen en het loopt meestal verder. Dat was trouwens ook al zo bij de oude interface. Ik heb de nieuwe ook nog maar anderhalve week, en ik zie in dit opzicht geen groot verschil in de nieuwe, zoals foutlopende programmatie na update TV-gids in de namiddag. Die "bug" mogen ze wel eens grondig aanpakken vind ik, want die is behoorlijk irritant..maar dat heb ik al in verschillende andere posts gemeld. Maar de meeste zaken zijn wel verbeterd in de nieuwe interface. Niet echter de fouten die te maken hebben met de TV-gids en de programmatie.
Badge
Hallo,

ik heb gisteren mijn decoder omgeruild (in verband met het gekend probleem) en ik zou,tot nu toe,moeten zeggen dat, na een test, al die voornoemde problemen opgelost zijn,alles verloopt heelwat sneller en die haperingen bij het afspelen,doorspoelen enzomeer zie ik niet meer.

Hopelijk blijft het zo.

Reageer