Belgacom TV op de PC en Windows Media Center

  • 1 December 2010
  • 5 reacties
  • 1665 Bekeken

Er werd enige maanden geleden aangekondigd dat vanaf december Belgacom ook via de PC bekeken en opgenomen kan worden. Ik ben hier erg benieuwd naar vooral of dit integreerbaar is binnen windows mediacenter? Dan zou eigenlijk die set-box niet meer hoeven te gebruiken en gewoon mijn home theater PC ten volle kunnen benutten.

5 reacties

Is dat zo? -dat zou interessant zijn want m'n nieuwe Panasonic TV heeft naast DVBT ook een SAT tuner en een Ethernet ingang. Dus via dat laatste moet dat kunnen want ik heb al rechtstreeks m'n Picasa foto's kunnen raadplegen, zonder via het Belgacom bakske te gaan. Dan moet ik dat triestig en lelijk bakske niet meer gebruiken! Kan die naast m'n 2 TVke stan, want ik neem zelden iets op.

Ik hoop dat de dag dat we dat kunnen die ellendige 15' opstarttijd (na uitschakelen netspanning aan bakske) dan voorbij is. Ik erger mij er steeds aan dat m'n TV nadat ik hem aangezet heb steeds op Belgacom springt, simpelweg omdat er zelfs in standby van de box een signaal gegeven wordt naar de scart en/of HDMI output, een functie die ongedaan zou moeten gemaakt worden in hun box software.

Kan je me de link eens geven waar die aankondiging stond Megantonneke?
Meer info is nog niet gekend. Belgacom kennende zal dit wel uitgesteld worden naar volgend jaar.

Dat dit zal lukken op een TV/Blurayspeler/Xbox/... met netwerkconnectie betwijfel ik. Vermoedelijk zal er wel een stukje software dienen geïnstalleerd te worden (browser plugin?).

Afwachten is de boodschap.
Reputatie 2
Badge +1
Wordt idd een specifieke applicatie op je PC/MAC.
Mediacenter zal dus niet ondersteund worden.
Dit werd in verschillende media gemeld bijvoorbeeld:

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1155955/2010/09/10/Belgacom-lanceert-tv-op-computer.dhtml

Dat losse programma hoeft geen probleem te zijn voor media center. Bijvoorbeeld de laatste versie van PowerDVD werkt mooi samen met media center voor het afspelen van Blu-ray disks wat "native" niet door windows media center ondersteund wordt. Dan kan dus een gewone afstandsbediening gebruiken.

Ik heb er een hard hoofd in dat Belgacom hieraan gedacht heeft, maar we zullen eerst nog geduld moeten hebben, denk ik...
Reputatie 2
Badge +1
Zal geencrypteerd zijn ....

Reageer