Belgacom TV on PC


Hey,

Ik vroeg me af waar ik in godsnaam TV on PC kan activeren voor 3.5 euro per maand ? Deze optie zie ik nergens en ik wil geen tweede decoder.

Thanks !

16 reacties

TV on PC is gestorven, en zal 'binnenkort' vervangen worden door 'TV Overal' met 4 nederlandstalige zenders, en 10 franstalige zenders...

Maar normaal gezien zal uw tv on pc toch nog moeten blijven verderwerken op dit moment, zonder kost.
Gaat dit evenveel kosten als tv on pc ?
het is nog niet bekend gemaakt hoeveel TV Overal gaat kosten Matthias.

dus dat is nog even (bang) afwachten tot bij de commerciele lancering in oktober

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bovendien was TVonPC nog gratis tot einde augustus....
tsja, de commerciele release van TVonPC was al meermaals uitgesteld wegens dat ze het niet op punt kregen, en uiteindelijk is het afgevoerd

Nu is TV Overal nog gratis tot eind september, en de commerciele release is gepland voor 1 oktober. de kinderziekten zullen er wel uit zijn tegen dan vermoed ik

mvg
ik denk dat dit dezelfde prijs zal zijn. Dus zo'n 3.x euro per maand, als je belgacom tv klant bent
Reputatie 7
Badge +1
Is altijd goedkoper dan een extra decoder huren. Als de kwaliteit in de buurt van TV komt natuurlijk.
decoder huren => 60 zenders, opnemen + afspelen + alle films huren.
En je 'betaald' uw internet traffiek..


Dus maar normaal dat die tv overal goedkoper is :)
Reputatie 7
Badge +1
Met TVonPC kon (kan) ik alle SD-zenders van het standaardaanbod + die van mijn boeketten bekijken. De HD-zenders kreeg je wél ook in SD. HD-kwaliteit werd ooit aangekondigd maar kwam er nooit door. Ook werd de streaming niet op het internetvolume aangerekend want via een aparte VLAN. Benieuwd wat het wordt met TV Overal....Het aanbod zal voor mij toch minstens even goed moeten zijn en eigenlijk verwacht ik iets veel beters. En een 20' PC-scherm is nog altijd iets anders als een smartphone of een 7 of 10' tablet en eist wél iets meer van de resolutie.
tsja de verschillen ....

met tvonpc kon je op pc naar alle zenders kijken, maar dan moest je wel met kabel verbonden zijn.
met tv overal kan je overal naar een beperkt aantal zenders kijken
de kwaliteit van tv overal zal niet super zijn (met een verbruik van 1GB per uur via vaste lijn kan dat niet), maar wel overal toegankelijk wat ik persoonlijk belangrijker vind dan de beeldkwaliteit
de pc versie van tv overal zou misschien wel eens meer zenders kunnen leveren dan de mobiele versie denk ik, uitzendrechten liggen veel compliceerder op mobiel gebied. alhoewel, aangezien je enkel een e-services account nodig zal hebben voor in te loggen op de tvoveral site kun je eigenlijk ook overal tv kijken. 't is niet zoals bij telenet waar je moeten inloggen op de eigen wifi
trafiek pcontv werd niet aangerekend, dat van tv overal wel

tvonpc heeft me vanaf dag 1 niet geinteresseerd, tv overal wél

de prijsbepaling laat ik aan belgacom over, ik zal dan wel m'n conclusies trekken

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Xenne, ik denk wel dat ze nu eerder op jouw spoor zitten dan op het mijne m.a.w. op zoveel mogelijk toestellen en draadloze systemen toegankelijk zijn. Wat ook logisch is als je de marktevolutie ziet naar steeds meer draadloze toestanden en overal connecteerbare toestellen. Facebook en Twitter hebben dat natuurlijk dan nog een boost gegeven. Als je het systeem zoals ik gebruikt in de plaats van een 2e TV zonder decoder, ben je zeker geen prioritaire klant. Je kunt immers voor een paar Euros meer dan een 2e decoder huren. Ik maak me daar geen illusies over. Over een eventuele mogelijke schade voor de gezondheid van die exploderende markt van draadloze verbindingen is men het nog niet eens, maar de draadloze netwerken zitten nu al overal praktisch de klok rond. Op school, op het werk, op straat en onderweg, thuis en zelfs op vakantie. Het zal me benieuwen wat daar nog allemaal van komt, al ben ik de laatste om aan "doomdenken" te gaan doen.. het is immers allemaal héél leuk. Momenteel beperkt ik mij in het "wireless" domein tot GSM gebruik en een modem/decoder verbinding met Ruckus draadloze adapters en zeer tot mijn tevredenheid trouwens. En niet te vergeten een klokradio in de slaapkamer met een antenne; radiosignalen en later TV via antenne waren de eerste draadloze verbindingen ooit denk ik, dus nieuw is het niet écht.

Mijn Wifi staat voorlopig nog af, maar ik ben niet à priori tegen als ik iets zinnigs en bruikbaars kan aanschaffen. Ik sta wél heel kritisch tegenover "hypes" die ik enkel volg als ik er écht iets in zie, niet omdat het "boomt" op de markt. Echte hebbedingen die je maar tijdelijk gebruikt en dan in de schuif legt probeer ik te vermijden. 😉 Ik zal dan wel een vervelende en te mijden consument zijn voor marketing strategen denk ik....
Reputatie 2
Badge +1
Wat betreft de kwaliteit van TV overal maak ik me geen zorgen in de toekomst... blijkbaar is het een adapted stream, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte/device.
Vermoed dus dat men voor de PC applicatie een voldoende hoge bandbreedte/kwaliteit zal aanbieden.
hypes.. is nu net iets wat ze verandert hebben.
Hun belachelijke "Belgacom tv on pc" oplossing was crap, en was nu net gebaseerd op de Windows hypes. (iets wat 'veel' gebruikt wordt, maar onwerkbaar is als je echt een pc wil gebruiken voor wat het dient)
Met alle gevolgen vandien, werkte enkel in bepaalde situaties, bepaalde crappy windows versies,enkel met netwerk kabel, niet met alle firewalls, met een nieuwe bbox2 firmware.. maw: geen kat die dit ooit ging kopen.

nu hebben ze een oplossing wat door meerdere systemen ondersteund wordt..zijnde pc, mac, ios, android, linux en zels symbian. Dus nu hebben ze WEL de mogelijkheid om dit op meerdere platformen te zetten, mits een kleine aanpassing.
Reputatie 7
Badge +1
axs: bedankt voor de info.

bart: ja ik weet dat je geen Windowsfan bent. Maar als er iets hype is geweest de laatste jaren, dan zal het wel Apple zijn met hun Iphone en hun Ipad. en de rest is een kwestie van smaak en en voorkeur. En waarschijnlijk hebben ze nog steeds de beste smartphone en de beste tab, en zijn ze daar zeker voorlopers geweest. Maar toch overtuigt mij dat niet om zoiets duurs te kopen. Ik werk al 20 jaar met PC met al zijn ups en downs, en heb alle toepassingen van Office met succes gebruikt "voor wat het dient". Ik gebruik nu ook al enkele jaren Mozilla Firefox als browser, omdat die handiger is (was), maar de nieuwste versie van Internet Explorer is ook wel goed en Windows 7 64bits héél stabiel, dat was vroeger wel eens anders. Het is ook logisch dat het meest verspreide besturingssysteem het meeste slachtoffer is van virussen en hackers. Dit gezegd zijnde wil ik hiermee niet zeggen dat ik een fervente Microsoftfan ben.

Wat de TVonPC betreft kan ik je geen ongelijk geven. Dat was een complete miskleun en ze hebben hiermee eigenlijk een half jaar tijd verloren en een hoop gebruikers/testers op de zenuwen gewerkt. De nieuwe versie zal zeker een veel breder gebruik toelaten en speelt veel beter in op de nieuwe ontwikkelingen.. Lets' hope it works properly
tja het is al een eeuwige discussie, dit of dat is beter dan dat en eigenlijk hangt het louter af van wat je eigenlijk zelf vereist en wat je wilt uitgeven.

Ik had vroeger een schoonzoon die altijd lachte met mij omdat ik met een PC werkte en hij met een Apple en al wat hij er dan mee deed was hem gebruiken voor mails en excel !!! De mijne crashte af en toe omdat ik ook van alles in het systeem uitprobeerde.

zoals sinjoor zegt het systeem W7 is veel stabieler nu en tot nu toe tot mijn verwondering nog geen enkele keer gecrasht of een systeemrestore moeten doen.(nu maar hout vast houden dat het spel straks niet crasht ;))

Reputatie 7
Badge +1
Ricy, met W7 ook nog geen systeemcrash gehad. Conflicten worden meestal ook automatisch opgelost. Alleen met het 64bits systeem problemen gehad met aangepaste drivers voor mijn scanner. Een goed apparaat gooi ik niet graag weg. Heb dan ergens op het internet een twaindriver gevonden die hem terug aan de praat kreeg. Ik kan hem nu echter enkel gebruiken vanuit een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop Elements, want de toepassing van Canon werkt niet meer onder 64bits en Canon deed niet de moeite om aangepaste drivers ter beschikking te stellen. Voor mijn HP printer waren er toen wél 64bits drivers en software, maar bepaalde functies zoals checken van inktpatroonniveau waren niet meer voorhanden...Op mijn vraag aan zowel Canon als HP kwam nooit reactie. Maar alles werkt terug, ook de software voor mijn digitale Canon Ixus65 kon ik upgraden (maar niet van de scanner dus). Was trouwens hetzelfde toen ik van Windows ME naar Windows XP overging. Ik heb toen zelfs mijn scanner moeten wegdoen wegens gebrek aan drivers onder XP, blijkbaar een ziekte bij Canon. Mijn nieuwe apparatuur zal dus niet meer van Canon zijn.....;)Tong uitsteken

Mijn nieuwe digitale camera is dus van Sony

Reageer