belgacom tv is niets waard

  • 11 January 2012
  • 14 reacties
  • 1130 Bekeken

ik heb belgacom tv vaaf 15-11-2011 tot op heden niets dan problemen mee gehad heb ook vastelijn internet en gsm als mijn tv broblemen niet opgelost geraken zal ik genoodzaakt zijn om alle abonnementen op te zegen en de overstap naar tellenet te doen ben al jaren lang klant bij belgacom en nu houden jullie mij zo voor de gek heb al decorder geruil maar niets helpt en al meer aan de hulp tel gehangen en naar belgacom center geweest dan mij lief is heeft al veel geld gekost aan veplaatsings kosten wat is u antwoord en oplossing mvg gilbert

14 reacties

Wat voor problemen heb je juist?
Spijtig moet ik je dan melden dat ik niet bij deze behoor waar iedereen last van heeft !

Kan je via de technische helpdesk dan niet vragen of er een technieker wilt langs komen als je zoveel problemen hebt.

Werk je via devolo's tussen modem en decoder, want die kunnen soms voor wat problemen zorgen.

mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Bel eens met 0800 22 700 voor een lijnmeting.
De problemen die je aanhaalt zijn NIET normaal en zeker niet voor iedereen...

Verder gebeuren er GEEN updates terwijl je TV aan het kijken bent...
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben ook al 2,5 jaar TV-klant, en hoor ook niet tot de kategorie van de klagers. Problemen heb je zo nu en dan wel eens, maar als je wekelijks je decoder eens heropstart, en maandelijks je decoder een factory reset geeft, heb je nog zelden (of nooit) problemen. Dat heet, als je lijn in orde is, je een behoorlijk VDSL2-profiel hebt, en, ingeval van geen rechtstreekse kabelverbinding tussen modem en decoder, je geen problemen hebt met je devolo's (stroomnetadapters) of met je Ruckusadapters (draadloos). Ik kan bijna alles opnemen met PVR en/of nPVR in HD op één decoder, waar ik vroeger 3 opnameapparaten nodig had. Updates van de decoder tijdens het kijken heb ik nog nooit gehad. Bij Telenet zijn er ook regelmatig updates, mar je kunt die daar vanuit het menu starten. Ik heb daarom geen kritiek op Telenet digital TV, dat ook behoorlijk goed werkt (heb dat bij mijn kozijn laten installeren). Elk systeem heeft zijn specifieke eigenschappen. Ik ben nu gewoon aan het Belgacom systeem, waar ik bijna blindelings kan mee omgaan nu. Kinderziekten zijn er nu toch grotendeels uit hoor. Maar een VDSL2 lijn is nog altijd niet gegarandeerd natuurlijk. Daar zeg je niks over trouwens.
Badge
Beste,

Ik mag mij ook niet bij de klagers rekenen, TV heb ik nog maar sedert 21-11-11 en 1 klein probleempje gehad met PLC adapters zelf opgelost.

We hebben nu twee decoders V3B en V4, en alles gaat goed. en ook vdsl 2. Via dit forum beetje de raadgevingen op gevolgd.

t'ja als ze eens de kabel aftrekken in de straat dat heb ik 2 maal kort na één gehad, maar telkens na twee dagen opgelost.

Ik ken ook zo een beetje de belangrijkste dingen die je zelf kan proberen of desnoods oplossen.

Maar iemand die zo voortdurend problemen heeft dat is zeker niet prettig maar er moet toch een oplossing zijn denk ik?

Misschien blijven bellen en aandringen, ik weet het anders ook niet. Maar ik heb vrienden die klagen over de concurentie ook.

Die al terug gekomen zijn en zo hoor je vanalles.

Ik wens toch iedereen het beste, niet gaan bestaat niet zeggen ze hier soms bij ons.

Mvg,

Een collega die in Gent woont moet toch ook af en toe zijn digicoder van TN resetten dus zoals je ziet 't is zeker niet alleen bij BGC !
hier ook altijd problemen met de decoder... het is trouwens de derde dag dat we geen tv kunnen kijken blijft opkome error-1 systeem tijdelijk onbeschikbaar... heb echt geen zin meer om weeral eens te bellen want dan krijg je steeds hetzelfde te horen trek alles uit en wacht even... resultaat probleem blijft... moet je daarvoor 3uur aan de lijn hangen?? heb al een nieuwe bbox gaan halen en de decoder is ook al de tweede op nog geen jaar tijd...heb er echt geen zin meer in!! en vind dat er wel eens iets mag gebeuren van compensatie van al de dagen dat we al geen tv hebben kunnen kijken!!!
Ook al problemen van in april 2012 - beeld dat regelmatig gestoord is dat vooral bij het zien in HD - al van alles moeten doen na telefonisch kontakt met de helpdesk - nieuwe dacoorder - plc's reeds herstard - bij de laatste telefoon moest ik de opnieuw naar de winkel gaan en nieuwe plc's sturingen gaan halen; Zo houden ze de mensen aan het lijntje en wten ze bij belgacom zelf niet wat er aan de hand is. Volgens mij krijgen de abonnes niet genoeg Mgb's binnen waardoor het signaal te zwak word. Zijn nog mensen in mijn buurt die problemen hebben.
Heb je al een factory reset gedaan van de bbox zie hier op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

Als dit niet helpt doe dan ook eens een factoryreset van de decoder
=> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

Hoe is de modem verbonden met je decoder via

  1. vaste kabel (netwerkkabel)?
  2. Draadloos wireless Ruckus ?
  3. homeplug Devolo via stroomnet ?
Als je niet via vaste kabel werkt zou je een tijd moeten kunnen testen door je modem te verbinden met een netwerkkabel en zie of de problemen dan uitblijven

Ik probeer maar te helpen hé !

mvg

Badge
@ricy,

Je doet het prima, zeker weten!Knipogen

Mvg
Dank je Peter voor het compliment dat me weer wat moed geeft om verder te doen, want eerlijk gezegd af en toe komt het bij mij op om er mee te stoppen ik steek dit niet onder stoelen of banken.

Nogmaals bedankt

mvg

PS: maar nu ga ik toch even een frisse neus halen en een wandeling doen.
Badge
Niet Stoppen AUB!

Denk aan de vele geholpen mensen, en die nog willen geholpen worden.

Ik ben er ook 1 van.

Mvg,
Ben het wel beu om zelf van alles te moeten doen om belgacom tv in prima staat te moeten laten werken. Waarom kan Belgacom zelf niet eens een goede oplossing uitdokteren voor haar klanten?
Ok Peter 'k zal mijn best doen Knipogen

mvg

Reageer