Belgacom TV activering

  • 28 December 2010
  • 10 reacties
  • 737 Bekeken

Beste(n)

Deze voormiddag ben ik langsgegaan in een belgacom center (aangezien veranderen van abonnement niet mogelijk was via internet).

De verkoper vertelde me dat ik moest wachten op een brief van Belgacom eer ik belgacom tv zou kunnen installeren. Nu bekijk ik hier de doos en staat hierop dat ik als ik al internet had ik dat wel kan 😛 begrijpen wie begrijpen kan ...

Eveneens voor de activatiekost moet ik 50 euro betalen terwijl als ik dit via internet had kunnen regelen dit gratis had geweest. De verkoper zei dat dit nog al gebeurd was en dat ik gewoon de klantendienst diende te bellen en dit te vermelden, dat ik mijn 50 euro zou terugkrijgen.

Iemand die hierover enige uitleg kan verschaffen?

Alvast bedankt!


Groeten,


Stijn

10 reacties

Badge
beste

duurtijd Belgacom tv activering kan bij een DIY installatie een vijftal werkdagen in beslag nemen.Enkel de VDSL2 modem dient u dadelijk te installeren ( ook zo aangegeven op de verpakking).via Belgacomshop is activeringskost €50. U kan hierover steeds de klantendienst op hun nummer 080022800 contacteren.

groeten-muisje
Hallo Muisje,

Alvast bedankt voor de uitleg!

Zonet heb ik de modem geinstalleerd (via de bijgevoegde cd rom in het pakket) op mijn desktop. Als ik nu probeer (met dezelfde cd rom) het internet op mijn laptop in orde te krijgen moet ik de modem resetten en dan loopt het mis ... Door het resetten is de beveiliging weg, zijn de instellingen (login en paswoord voor toegang tot internet) weg, ...

Zolang de beveiliging op het netwerk zit krijg ik het netwerk zelfs niet op mijn laptop te zien. Zodra ik de beveiliging verwijder krijg ik perfecte ontvangst van het netwerk.

Iemand enige uitleg? (heb ondertussen het internet op mijn desktop terug geinstalleerd zodat het daar ten minste al terug werkt) maar natuurlijk niets op mijn laptop.


Alvast bedankt! Groeten,

Stijn
Als ik de laptop via de netwerkkabel aansluit heb ik direct verbinding!

Dat nog even ter info ;-)
Die cd rom is niet nodig om verbinding te kunnen maken. Waarschijnlijk moet je op uw laptop het juiste beveiligingstype kiezen (WEP/WPA/WPA2) en het juiste wachtwoord ingeven.

Hoe je dit precies moet doen hangt af van uw Windows versie.
Hallo Wouter,

Het probleem is als ik het netwerk zoek (als die beveiligd is) dat mijn laptop het netwerk zelfs niet ziet. Als ik de beveiliging erafhaal dan ziet hij het netwerk wel.

Is daar enige verklaring voor?


Mvg,

Stijn
Eva?
Als je uw netwerk "niet ziet" in de lijst is SSID broadcast waarschijnlijk gedesactiveerd.

In het menu Wireless van uw bbox moet je een vinkje zetten bij SSID broadcast.
Hallo Wouter,

Deze staan aangevinkt! op de desktop ziet hij het netwerk wel en geen enkel probleem om daar draadloos op internet te raken. Op de laptop ziet hij simpelweg het netwerk niet. Als ik de beveiliging eraf haal ziet hij het netwerk wel ...
Reputatie 2
Badge +1
vermoedelijk zal je laptop dat soort beveiliging niet ondersteunen? Probeer eens WEP?
Hallo,


Het is WEP beveiliging.

Mvg,

Stijn

Reageer