Belgacom TV

  • 11 February 2011
  • 3 reacties
  • 406 Bekeken

Hallo,

Ik had enkele vragen (Ik heb geen BG Tv, enkel een internet abbonement Internet favorite op dit moment )

1) Is het mogelijk om BC Tv te kijken op 2 toestellen, maar op alle 2 de TV's enkel met de PLC Ethernetadaptor, dus zonder gebruik te maken van netwerkkabel, levert dit geen intern probleem op.

2) Klopt dan de redenering dan dat per TV er een ethernetadaptor nodig is, maar slechts 1 adaptor bij de Modem nodig is

3) Op welke manier wordt de HD Decoder dan geinstalleerd, en geconfigureerd als er geen kabel wordt gebruikt ?

4) Op dit moment heb ik op een van mijn computers internet via het stopkontact, en dit werkt perfect, gaat dit geen probleem opleveren indien ik ook nog 2 Tv's via het electriciteitsnetwerk aansluit op de modem, dus 2 maal TV en 1 maal internet over het electriciteitsnetwerk, en eventueel nog een aansluiting bekabeld internet

Bedankt

Login : fb517415

3 reacties

1) Is mogelijk

2) Klopt

3) Net hetzelfde als bij een bekabelde oplossing. Je verbindt de decoder met de PLC-adapter, i.p.v. met de bbox.

4) Dat zal inderdaad problemen geven. Uw pc zal ofwel met een netwerkkabel, ofwel draadloos verbinding moeten maken met uw router.
Wouter, bedankt, nog 1 vraagje

Dus : 1 à 2 Tv's verbonden met PLC naar de modem is mogelijk, maar tegelijkertijd met Internet ook via het stopkontact is het niet mogelijk.


Mercikes
Inderdaad, ofwel gebruik je PLC voor uw tv's, ofwel voor uw pc's. Beide samen kan niet.

Reageer