Belgacom on PC (ervaring)

  • 4 March 2011
  • 2 reacties
  • 815 Bekeken

Allen

Heb Belgacom on Pc uitgeprobeerd. Mijn antwoord: NIET DOEN!

1. Installatie gelukt met VLAN30 erbij en kon inderdaad TV kijken on PC. Vond ik best leuk.

2. Belgacom TV: Plots had mijn huidige decorder geen HD meer. Opnemen werkt wel maar kon niet kijken (zwart beeld). On Demand werkte ook niet meer. Zelfs betalend. Woef!!!! Grrrr!!!

3. Gebeld naar de 080022700. Vele uren aan de lijn. Services was zeer goed en zochten samen naar een oplossing hoe het kwam. Lijn terug geactiveerd. Terug geen oplossing gevonden. Kabels vervangen, scart kabel geprobeerd, decorder zelfs vervangen maar het probleem bleef. Geen HD, opnemen en on demand niet.

4. Heb gevraagd of ze mijn Belgacom on PC wilde verwijderen. Hebben ze ook gedaan. Decorder viel regelmatig uit. Nieuwe decorder gekregen. Probleem bleef.

5. Bijna einde hoor: Vandaag nieuw decorder geinstalleerd met nieuwe activatie. Modem volledig reset (achteraan het kleine knopje 5 sec inhouden) en daarna terug modeminstelling invoeren (fa........@skynet en wachtwoord erbij.

6. VLAN30 was weg op de modem en nu terug Belgacom TV geprobeerd. En jawel, alles terug normaal: heb weer HD, On Demand ook en terug opnemen.

7. Mijn raad: Wacht met Belgacom TV on PC tot het perfect werkt. Wacht desnoods een paar maanden en lees hier het forum voor verdere problemen.

8. Gelukkig kan ik mijn plan wat trekken, maar denk aan al die mensen die daar niks van afkennen die in grote problemen zitten.

Zo zie je maar.

JD



2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bij mij liep het in het begin allemaal gesmeerd. Optie TVonPC activeren, een paar dagen wachten tot er op het configuratiescherm van de modem een VLAN30 stond, de software downloaden en installeren,, decoder herstarten, en alles werkte. TV op PC, en muziek, foto’s en video’s op TV bekijken/beluisteren via de handige diensten van de decoder. Dan na enige tijd foutmeldingen op PC, software proberen te herstellen met reparatieoptie. Lukte niet want reparatie stopte op 2/7 en gaf foutmelding. Dan software compleet verwijderd en proberen opnieuw te installeren. Mislukt ! en als bijkomend(?) gevolg dat de hele TV-functie uitviel. Decoder kreeg geen verbinding meer met het TV-netwerk. Hert wads al nà 21.00 uur ’s avonds. Kon de technische helpdesk bereiken rond 21,20 uur. Hun oplossing was de decoder te resetten, maar dat lukte niet omdat er geen verbinding was met het netwerk. Helpdesk war om 22.00 uur weg. Maar ’s anderendaags kreeg ik op het forum een tip van Björn, die mij aanraadde de modem eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (op de configuratiesite van de modem onder advanced settings/maintenance/restore to factory settings).

Heb dat toen gedaan, en zowel de VLAN20 voor de TV als de VLAN30 voor de PC stonden er terug bij de status (die waren compleet weg). Heb dan decoder heropgestart, en dat duurde ditmaal wél een half uur of zo. Gevolg: de TV werkte weer ! Ook de reparatieoptie voor de software op TV werkte nu en liep door. Home Media Manager en Center konden terug opgestart worden, en ook TVonPC werkte terug, zowel kijken als opnemen. Afgeschrikt door de vele foutmeldingen op het forum en mijn eigen negatieve ervaringen, heb ik een aantal dagen de TVonPC functie niet meer gebruikt,en had zelfs de Media Manager uit de opstartmap gehaald. Maar ik kon toch niet laten het toch nog terug te proberen, en sedert een paar weken werkt alles terug prima. Op TV 2 HD-streams, en op PC TV kijken en opnemen. Heb zelfs de indruk dat het de laatste week allemaal wat vlotter gaat. Heb al wat sport en een paar filmen op PC opgenomen, en dat lukt allemaal perfect. Hoop dat het zo blijft.

IK kan alleen aanraden van er niet te veel mee te prutsen, zoals software op meerdere PC's of laptops ter installeren. De registratieprocedure, die bij elke opstart van de Media Manager gebeurt, loopt dan grondig fout, want er wordt duidelijk een unieke identiteit aan die eerste PC toegekend..

Afwachten hoe de definitieve versie eruit zal zien.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb momenteel geen problemen.

Volgens mij moet je wel opletten om alles ok te laten verlopen

Enkele bedenkingen van mij :

- veranderingen aan netwerkinstellingen op PC --> controleer steeds voor en na, misschien moet je de decoder resetten.

- het is voldoende dat het icoontje Home Media Manager actief is op de PC

- denk eraan om de PC niet in standby te laten gaan als je PC on TV wenst te gebruiken.

- de PC met TV on PC is nu rechtstreeks op de SAGEM (=BBOX1) router aangesloten via bekabelde DLINK werkt TV on PC blijkbaar niet.
gelukkig had ik op mijn beide computers nog een 2e netwerkaart zodat ik een lokaal netwerkje kan maken via de 2e kaart om de USB-printer op beide computers tegelijkertijd kunnen gebruiken.
ik zou nog altijd willen weten hoe dit zonder deze truuc op te lossen?

Reageer