Belgacom maakt het wel heel bont in eerste factuur na Bestellen van een Pack...

  • 25 June 2013
  • 1 reactie
  • 326 Bekeken


Ik heb dus op 13 mei een bestelling geplaast voor het pack internet overal comfort + vaste telefonie + digitale tv … plus de 7” tablet aan 1€


De toegepast tarieven in mijn eerste factuur komen totaal niet overeen en liggen veel hoger dan de tarieven die geadverteerd werden bij de promo.


Wat ik besteld had:

* maandtarief 59.96

* er was een promo waardoor ik de eerste 4 maand 2,5€ korting zou krijgen wat dus op 57,46€ / maand komt . Ook was er een promo waardoor ik mijn tweede decoder kon huren aan 4€/maand extra ipv 8€.

* Tevens werd vermeld dat ik een onbeperkt downloadvolume zou genieten voor internet en elke maand 250mb volume op de mobiele sim-kaart.


* 57,46€ + 4€ extra decoder zou deze deal mij dus 61,46€/maand kosten


Wat ik dus op mijn eerste factuur kreeg...

· Telefonie 19,99€/maand


· Internet comfort 35,95€/maand


· Volume pack unlimited 7,5€/maand: werd niet besteld en ook niet nodig gezien op de site duidelijk vermeld stond dat het download onbeperkt zou zijn en zonder meerprijs.


· TV Comfort 13,50€/maand


· Extra decoder gefactureerd aan 8€/maand i.p.v. 4€/maand ?!


19,99+35,95+7,5+13,5+8 = 84,94€/ maand voor een pack dat mij volgens de eastern promo 61,46€/maand zou kosten ??!!


Dan was ik beter bij scarlet gebleven. Facturatieblunder of eerder bedrieglijke en misleidende reclame?!?


Volgende item: afrekening van de “Eenmalige kosten”

Bij de afrekening van de Devolo PLC adapters werd een Duo kit aan 79,95€ + single kit aan 50€ aangerekend i.p.v. de “kit Ethernetadapters voor 2 tv’s” bestaande uit drie adapters aan 99€. 100€ voor een setje van 3 PLC adapters is al meer dan grof geld genoeg imo zonder dat er nog eens op deze manier 30€ extra gerekend wordt.


Totaalbedrag van de factuur 341,63€ ?!!


Gelieve tarieven toe te passen die vooropgesteld en beloofd werden a.u.b.


Verder is de diverse briefwisseling die in de bus valt na de bestelling van producten + facturatie en admnistratie...

Kan het eigenlijk nog een grotere onoverzichtelijke rompslomp en wanorde worden dan dit??

Duidelijkheid en logica zijn ver te zoeken.


Benieuwd of dit ooit allemaal zal rechtgezet worden en binnen welke termijn of dat ik alles zal moeten retourneren en gans het boeltje opzeggen?


Mvg,


Een niet zo tevreden klant.

1 reactie

Dag Dieter,

Ik vraag de bevoegde dienst om dit dossier met voorrang te behandelen.
Graag nog even geduld, men contacteert u zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer