Beantwoord

Belgacom lanceert TV Overal !



Toon eerste bericht

113 reacties

Badge
Volgens Belgacom , hebben zij de app ingediend ter goedkeuring bij Apple. Goedkeuring door Apple neemt 2 weken in beslag, dus ik verwacht deze in de app-storen ergens eind volgende week.... let's hope, want ik kijk er ook naar uit !
momenteel werkt het hier niet, app krijgt geen connectie met de server, zal wel algemeen probleem zijn veronderstel ik



mvg
't marcheert terug, we gaan Gilbert nog zien winnen :wink:

mvg
Beste xenne,

Geen resultaat. Nog steeds zelfde foutmelding na wissen cache.
Reputatie 7
Badge +3
Hier ook nog steeds de melding server niet beschikbaar probeer het later opnieuw en dan de chrash van de aplicatie .Op een Samsung Tab
Hier ook nog steeds de melding server niet beschikbaar probeer het later opnieuw en dan gevolgt door een crash van de applicatie .
die fout had ik enkele dagen terug ook vaak.

belgacom servertje al een beetje overbelast 😛 en je weet, bij Belgacom kan het lang..heeel lang duren vooraleer zo dit merken :)
Reputatie 7
Badge +3
Probeer eens met applicatie te verwijderen en dan opnieuw te instaleren.

De applicatie is vanmiddag geupdated

Met de nieuwe is het probleem van chraschen verholpen althans bij mij toch.

Verder zijn er nog steeds meldingen van Server niet bereikbaar enz.. maar geen chrash meer

mvg
Reputatie 7
Badge +3
De applicatie is nu aangeboden aan Apple voor de I-Pad en I-Phone deze zullen binnen een termijn van 2 weken beslissen of ze de applicatie gaan gebruiken.

Voor Windows is er nog geen concreet voorstel.Nog voor Apple of Linux computers.

Men wil eerst de apllicatie op mobiele apparaten lanceren. Werd mij medegedeeld door een Belgacom medewerker vorige week.
Belgacom heeft vrijdag gezegd "Over enkele weken kan men ook tv kijken op een vaste of draagbare pc.", dus er zijn wel degelijk plannen voor tv overal op pc, dat zal gaan via www.tvoveral.be (geen software te installeren)

wat de android versie betreft, da's nog altijd 1.0.1, is sinds de lancering één maal geupdated. maar laatste update was al zaterdag.

ik heb daarnet fkes kunnen kijken maar ondertussen weer dezelfde serverfout. dus niet zo'n positief dagje voor de app.

mvg
Reputatie 5
Badge +2
https:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8a
Toch even op antwoorden en verduidelijken :
"1. het is een TEST fase, de zenders die er nu op staan zijn om te TESTEN, vermoedelijk volgen er later wel meer."
"2. de zenders moeten ook TOESTEMMING geven om hierin opgenomen te worden... als Vlaamse zenders dit niet doen, is Belgacom in fout?"

Het is inderdaad een testfase met een beperkt aantal zenders. Niet alle huidige Belgacom TV-zenders kunnen op TV Overal. Maar er zijn 2 kanten: zenders en Belgacom. Wat met een zender die wil (denk aan de Yelo-zenders van de kabelmonopolist) maar niet mag ? Belgacom heeft nog altijd de touwtjes in handen om te bepalen welke zenders erop mogen. Denk maar aan WDR, CNBC Europe,...: zenders willen, maar mogen niet.

"3. Er zijn voor die 40% van de bevolking ook 17 commerciele zenders méér dan in Vlaanderen... Reden??? In Wallonië bestaan al 10 jaar langer commerciële zenders dan in Vlaanderen...
Is het de fout van Belgacom dat er zo weinig Vlaamse zenders zijn?"

Het is pas sinds 1982-1983 dat Wallonië als eersten in België commerciele tv (RTL) kregen. Bekijk je het aantal huidige Vlaamse en Waalse zenders, zie je dat Wallonië niet meer heeft maar juist minder dan Vlaanderen. Toch moet je Franse zenders onderscheiden van Waalse zenders. Het is absoluut niet zo dat Vlaanderen weinig zenders kent. Vaak zorgen de exclusiviteitscontracten van Telenet ervoor dat er weinig Vlaamse zenders bij Belgacom kunnen komen. Een kort overzicht :
- Waalse zenders: La Une, La Deux, La Trois, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, AB3, AB4, Canal Z, Arte Belgique, Radio Contact Vision, STAR (bij VOO), MTV FR, Nickelodeon FR en de regionale zenders.
- Vlaamse zenders : Eén, Eén+, Ketnet, Ketnet+, Canvas, Canvas+, vtm, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Vitaliteit, Acht, EXQI Sport-Culture, Life! TV (exclusief Telenet), Stories/MENT (exclusief Telenet), Actua TV (enkel Telenet), anne (exclusief Telenet), Jim, TMF, MTV VL, Nickelodeon VL, Xite (exclusief Telenet), Studio 100 TV (exclusief Telenet), vtmKzoom, vtmKzoom + (exclusief Telenet), Disney Channel VL, Kanaal Z, Njam! (exclusief Telenet), Discovery Channel VL, regionale zenders,....

Is het dus de fout van Belgacom ? Nee, vanwege exclusiviteitscontracten Telenet. Ja, want Belgacom kan zelf initiatief nemen en met nieuwe zenders onderhandelen zonder Telenet ermee te laten wegkomen.

En hoeveel Waalse commerciele zenders waren er toen vtm (1989) startte ? 1: RTL-TVI. Pas gelijktijdig met de lancering van VT4 en Ka 2 (2BE nu) kwam er 1 zender erbij: Club RTL. Wallonië was eerder gestart, maar had geen 100'en commerciele zenders meer toen vtm startte (laat staan erna).

"In Wallonie vind je bijv. zelfs zenders die alleen over paardrijden, jacht, vissen enzovoort gaan."

Voor alle duidelijkheid: dat zijn Franse themazenders en geen Waalse zenders. Eigenlijk buitenlandse zenders dus.

"In Vlaanderen hebben we daar maar echt op grote schaal kennis mee leren maken via Njam."

Njam is exclusief via Telenet en is de zoveelste Vlaamse themazender (zie hierboven). Op grote schaal is het niet: Njam is niet bij belgacom of TV Vlaanderen. Blijkbaar zijn wel de reclamecampagens (affiches, spots,...) wel gelukt.

"4. te weinig buitenlandse zenders??? Vooral met die zenders moet men juist oppassen, omdat daar speciale afspraken vaak voor zijn. Ik zou ook niets liever hebben dat de zenders uit mijn packs op TV Overal zitten, maar het moet ook programmeerbaar zijn zonder dat plots klanten die die packs niet hebben er gratis opkunnen"

Een testfase is een testfase. Bij de definitieve versie zou er veel buitenlandse zenders erbij moeten komen. Toch is dat nog altijd geen reden voor Belgacom om amper buitenlandse zenders erop te zetten: hoe meer, hoe beter.

"De Nederlnadse zenders hangen vaak zelf al tientallen jaren achter decoders aan, behalve dan N1, N2 en N3... Het zijn die zenders die een voorstel gekregen hebben van belgacom, maar als die zender weigeren of een niet-betaalbaar (voor de klanten dan) tegenvoorstel doen, houdt het daar dan ook op voor Belgacom."

De NPO (NL 1-2-3 HD) wil wél, maar zolang Belgacom niet afkomt of wilt onderhandelen komen die ook niet bij Belgacom TV of TV Overal. Idem voor WDR en CNBC Europe: de wil van de zenders is er, alleen de wil van Belgacom is er niet. En zolang er geen onderhandelingen/initiatieven zijn, kunnen er ook geen tegenvoorstellen zijn. En ja er zijn amper Vlaamse HD-zenders. Dat komt ook omdat de zenders zelf geen interesse hebben in HD of onvoldoende HD-content hebben om een HD-versie te starten. Indien alle Vlaamse zenders een HD-versie zouden starten, zijn er veel meer dan Waalse HD-zenders (inclusief alle ontbrekende Waalse zenders).

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Het Belgacom TV-aanbod voor thuis is gekend: tot 180 zenders, gratis Belgisch voetbal, tv-gids, opnamefunctie (PVR), een catalogus op aanvraag (1300 films). Daar komt nu een nieuwe dimensie bij met het aanbod 'TV Overal': waar ook een Belgacom TV-klant zich bevindt, tv kijken kan voortaan op een tv, een tablet of een smartphone (via Wifi thuis of onderweg via Wifi en bovendien ook via 3G op het Belgisch grondgebied). Over enkele weken kan men ook tv kijken op een vaste of draagbare pc.

bron :http://tv-visie.be/nieuws/belgie/1juli2011/nu-ook-op-computer-tv-kijken-met-tv-overal-van-belgacom-tv_44900/



Reputatie 7
Badge +3
Net binnen gekregen op mijn Tablet

Indien u problemen heeft met TV Overal gelieve dit melden aan de ontwikkelaars via mail

mobile.applications@belgacom.be of mobileapplications.belgacom@gmail.com

Gelieve een duidelijke omschrijving van het probleem te verzenden

mvg,
Serverproblemen lijken opgelost, laat ons hopen dat ze veroorzaakt werden door verbeteringdwerken.



Mvg,
mededeling Belgacom:

Door het grote succes van de TV Overal-applicatie die gratis kan getest worden, zijn er de afgelopen dagen problemen opgetreden bij de log-in procedure.
Ook zijn niet alle Op aanvraag-films steeds beschikbaar.
Wij doen onze uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen. Wij houden u op de hoogte en blijven rekenen op uw waardevolle feedback over het gebruik van TV Overal.

ik moet zeggen dat het na de serverproblemen van gisteren hier vandaag terug perfect werkte, vermoedelijk was de server gisteren down voor het tunen & bugvrij maken

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Ik bewonder je positieve instelling Xenne....er lopen er hier andere rond !;)
dank u sinjoor71 😉 tsja, ik heb het geluk van het juiste toestel te hebben zeker. de applicatie werkt hier perfect (behalve gisteren dan), dus ik ben een tevreden man, echt wel handig die app. 't android platform is wellicht het moeilijkste platform omdat er zo'n diversiteit is aan toestellen met specifieke resoluties, processoren etc. ik hoop dat weldra iedereen kan genieten, zeker ook van de apple & pc versie

mvg

van't weekend niet thuis geweest, ik heb toch maar 2 tourritten exclusief gevolgd op tv overal via mobiel internet, zal wel wat volume verbruikt hebben, maar dat zijn zorgen voor iemand anders ;)

om maar te zeggen dat je mij niet zal horen klagen over TV Overal, maar je moet voorlopig nog wat geluk hebben het juiste toestel in bezit te hebben, hopelijk wordt er verder aan gewerkt

mvg
the usual story bij Belgacom he.."je moet maar geluk hebben".

Je moet maar geluk hebben om zo'n toestel te hebben..

Je moet maar geluk hebben om windows te draaien...

Je moet maar geluk hebben dat je 30Mb kan halen...

Je moet maar geluk hebben dat je 50Mb kan halen...

Je moet maar geluk hebben dat je 20Mb kan halen...

Je moet maar geluk hebben dat je 16Mb kan halen...

Je moet maar geluk hebben dat je 12Mb kan halen...

etc etc

:)
Reputatie 7
Badge +1
Ja Bart, dat is zoals met de rest van het leven, dat heb je ook niet altijd in de hand....;)
@https:///people/f1601624dd, Zou het mogelijk kunnen liggen dat ik de Sensation ROM heb? Want zoals Michiel al melde:

geplaatst jul. 2 door https:///people/5faba16b39Start User



Even getest en de app werkte niet met de Sensation, SGS2 of Motorola Xoom. kan het probleem liggen in de dual cores?

kan iemand met een LG 2x Speed even testen?




Dus ik wacht nog even op bevestiging.

Mvg T
tsja, maar zoals gewoonlijk zullen we hier vooral de mensen horen waar het niet werk, zeker?

mvg
@Xenne

Bij deze mijn excuses, mijn bedoeling was om het gewoon even te melden.

Mvg T
beste

is geen probleem hoor, het was maar een algemene opmerking.

't is uiteraard logisch dat mensen komen posten bij problemen, en dat moet natuurlijk kunnen.

ik heb iets positief gepost, dus we kunnen weer een tijdje voort ;)

dus ik hoop dat uw vraag gauw beantwoord geraakt

mvg
IK heb een lg P990 (optimus 2x speed) en dit werkt perfect. Ik heb eveneens de voorgenoemde problemen met de server ook gekend. Maar heb nu toch geen problemen meer. Heb zelfs is een filmke bekeken op het toestel via wifi verbindig 🙂 Werkte goed.

Als ik een kabel heb gevonden om aan te sluiten op de tv ga ik is uittesten om een film te bekijken uit de (beperkte) vod catalogus. Nu doe ik het niet want is wat onhandig om een volledige film te bekijken op een smartphone.

Handige functie vind ik is de mogelijkheid om te programmeren via de tv gids => niet meer inloggen via de pc en e-services.

Greetz

Reageer