Beantwoord

Belgacom lanceert TV Overal !



Toon eerste bericht

113 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Net binnen gekregen op mijn Tablet

Indien u problemen heeft met TV Overal gelieve dit melden aan de ontwikkelaars via mail

mobile.applications@belgacom.be of mobileapplications.belgacom@gmail.com

Gelieve een duidelijke omschrijving van het probleem te verzenden

mvg,
Reputatie 7
Badge +3
Het Belgacom TV-aanbod voor thuis is gekend: tot 180 zenders, gratis Belgisch voetbal, tv-gids, opnamefunctie (PVR), een catalogus op aanvraag (1300 films). Daar komt nu een nieuwe dimensie bij met het aanbod 'TV Overal': waar ook een Belgacom TV-klant zich bevindt, tv kijken kan voortaan op een tv, een tablet of een smartphone (via Wifi thuis of onderweg via Wifi en bovendien ook via 3G op het Belgisch grondgebied). Over enkele weken kan men ook tv kijken op een vaste of draagbare pc.

bron :http://tv-visie.be/nieuws/belgie/1juli2011/nu-ook-op-computer-tv-kijken-met-tv-overal-van-belgacom-tv_44900/



Reputatie 5
Badge +2
https:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8a
Toch even op antwoorden en verduidelijken :
"1. het is een TEST fase, de zenders die er nu op staan zijn om te TESTEN, vermoedelijk volgen er later wel meer."
"2. de zenders moeten ook TOESTEMMING geven om hierin opgenomen te worden... als Vlaamse zenders dit niet doen, is Belgacom in fout?"

Het is inderdaad een testfase met een beperkt aantal zenders. Niet alle huidige Belgacom TV-zenders kunnen op TV Overal. Maar er zijn 2 kanten: zenders en Belgacom. Wat met een zender die wil (denk aan de Yelo-zenders van de kabelmonopolist) maar niet mag ? Belgacom heeft nog altijd de touwtjes in handen om te bepalen welke zenders erop mogen. Denk maar aan WDR, CNBC Europe,...: zenders willen, maar mogen niet.

"3. Er zijn voor die 40% van de bevolking ook 17 commerciele zenders méér dan in Vlaanderen... Reden??? In Wallonië bestaan al 10 jaar langer commerciële zenders dan in Vlaanderen...
Is het de fout van Belgacom dat er zo weinig Vlaamse zenders zijn?"

Het is pas sinds 1982-1983 dat Wallonië als eersten in België commerciele tv (RTL) kregen. Bekijk je het aantal huidige Vlaamse en Waalse zenders, zie je dat Wallonië niet meer heeft maar juist minder dan Vlaanderen. Toch moet je Franse zenders onderscheiden van Waalse zenders. Het is absoluut niet zo dat Vlaanderen weinig zenders kent. Vaak zorgen de exclusiviteitscontracten van Telenet ervoor dat er weinig Vlaamse zenders bij Belgacom kunnen komen. Een kort overzicht :
- Waalse zenders: La Une, La Deux, La Trois, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, AB3, AB4, Canal Z, Arte Belgique, Radio Contact Vision, STAR (bij VOO), MTV FR, Nickelodeon FR en de regionale zenders.
- Vlaamse zenders : Eén, Eén+, Ketnet, Ketnet+, Canvas, Canvas+, vtm, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Vitaliteit, Acht, EXQI Sport-Culture, Life! TV (exclusief Telenet), Stories/MENT (exclusief Telenet), Actua TV (enkel Telenet), anne (exclusief Telenet), Jim, TMF, MTV VL, Nickelodeon VL, Xite (exclusief Telenet), Studio 100 TV (exclusief Telenet), vtmKzoom, vtmKzoom + (exclusief Telenet), Disney Channel VL, Kanaal Z, Njam! (exclusief Telenet), Discovery Channel VL, regionale zenders,....

Is het dus de fout van Belgacom ? Nee, vanwege exclusiviteitscontracten Telenet. Ja, want Belgacom kan zelf initiatief nemen en met nieuwe zenders onderhandelen zonder Telenet ermee te laten wegkomen.

En hoeveel Waalse commerciele zenders waren er toen vtm (1989) startte ? 1: RTL-TVI. Pas gelijktijdig met de lancering van VT4 en Ka 2 (2BE nu) kwam er 1 zender erbij: Club RTL. Wallonië was eerder gestart, maar had geen 100'en commerciele zenders meer toen vtm startte (laat staan erna).

"In Wallonie vind je bijv. zelfs zenders die alleen over paardrijden, jacht, vissen enzovoort gaan."

Voor alle duidelijkheid: dat zijn Franse themazenders en geen Waalse zenders. Eigenlijk buitenlandse zenders dus.

"In Vlaanderen hebben we daar maar echt op grote schaal kennis mee leren maken via Njam."

Njam is exclusief via Telenet en is de zoveelste Vlaamse themazender (zie hierboven). Op grote schaal is het niet: Njam is niet bij belgacom of TV Vlaanderen. Blijkbaar zijn wel de reclamecampagens (affiches, spots,...) wel gelukt.

"4. te weinig buitenlandse zenders??? Vooral met die zenders moet men juist oppassen, omdat daar speciale afspraken vaak voor zijn. Ik zou ook niets liever hebben dat de zenders uit mijn packs op TV Overal zitten, maar het moet ook programmeerbaar zijn zonder dat plots klanten die die packs niet hebben er gratis opkunnen"

Een testfase is een testfase. Bij de definitieve versie zou er veel buitenlandse zenders erbij moeten komen. Toch is dat nog altijd geen reden voor Belgacom om amper buitenlandse zenders erop te zetten: hoe meer, hoe beter.

"De Nederlnadse zenders hangen vaak zelf al tientallen jaren achter decoders aan, behalve dan N1, N2 en N3... Het zijn die zenders die een voorstel gekregen hebben van belgacom, maar als die zender weigeren of een niet-betaalbaar (voor de klanten dan) tegenvoorstel doen, houdt het daar dan ook op voor Belgacom."

De NPO (NL 1-2-3 HD) wil wél, maar zolang Belgacom niet afkomt of wilt onderhandelen komen die ook niet bij Belgacom TV of TV Overal. Idem voor WDR en CNBC Europe: de wil van de zenders is er, alleen de wil van Belgacom is er niet. En zolang er geen onderhandelingen/initiatieven zijn, kunnen er ook geen tegenvoorstellen zijn. En ja er zijn amper Vlaamse HD-zenders. Dat komt ook omdat de zenders zelf geen interesse hebben in HD of onvoldoende HD-content hebben om een HD-versie te starten. Indien alle Vlaamse zenders een HD-versie zouden starten, zijn er veel meer dan Waalse HD-zenders (inclusief alle ontbrekende Waalse zenders).

Mvg
Belgacom heeft vrijdag gezegd "Over enkele weken kan men ook tv kijken op een vaste of draagbare pc.", dus er zijn wel degelijk plannen voor tv overal op pc, dat zal gaan via www.tvoveral.be (geen software te installeren)

wat de android versie betreft, da's nog altijd 1.0.1, is sinds de lancering één maal geupdated. maar laatste update was al zaterdag.

ik heb daarnet fkes kunnen kijken maar ondertussen weer dezelfde serverfout. dus niet zo'n positief dagje voor de app.

mvg
Reputatie 7
Badge +3
De applicatie is nu aangeboden aan Apple voor de I-Pad en I-Phone deze zullen binnen een termijn van 2 weken beslissen of ze de applicatie gaan gebruiken.

Voor Windows is er nog geen concreet voorstel.Nog voor Apple of Linux computers.

Men wil eerst de apllicatie op mobiele apparaten lanceren. Werd mij medegedeeld door een Belgacom medewerker vorige week.
Reputatie 7
Badge +3
Probeer eens met applicatie te verwijderen en dan opnieuw te instaleren.

De applicatie is vanmiddag geupdated

Met de nieuwe is het probleem van chraschen verholpen althans bij mij toch.

Verder zijn er nog steeds meldingen van Server niet bereikbaar enz.. maar geen chrash meer

mvg
die fout had ik enkele dagen terug ook vaak.

belgacom servertje al een beetje overbelast 😛 en je weet, bij Belgacom kan het lang..heeel lang duren vooraleer zo dit merken :)
Hier ook nog steeds de melding server niet beschikbaar probeer het later opnieuw en dan gevolgt door een crash van de applicatie .
Reputatie 7
Badge +3
Hier ook nog steeds de melding server niet beschikbaar probeer het later opnieuw en dan de chrash van de aplicatie .Op een Samsung Tab
Beste xenne,

Geen resultaat. Nog steeds zelfde foutmelding na wissen cache.
't marcheert terug, we gaan Gilbert nog zien winnen :wink:

mvg
momenteel werkt het hier niet, app krijgt geen connectie met de server, zal wel algemeen probleem zijn veronderstel ik



mvg
Badge
Volgens Belgacom , hebben zij de app ingediend ter goedkeuring bij Apple. Goedkeuring door Apple neemt 2 weken in beslag, dus ik verwacht deze in de app-storen ergens eind volgende week.... let's hope, want ik kijk er ook naar uit !
Wanneer komt de applicatie uit in de iTunes store van Apple en op de computer (Mac ! :D)?
beste JBBGC

kan je onderstaande eens proberen aub, Eva heeft dat gisteren gepost

Mogelijk kan het helpen om de "cache" van het programma te verwijderen.
Onder 'settings' in Android ga je naar 'applicaties' en selecteer je vervolgens 'TV overal'.
Hier wis je dan de cache en tracht je opnieuw een programma te laten afspelen.

succes & laat iets weten aub

ivm de pc versie, er is geen release datum bekend, maar hou gewoon www.tvoveral.be in de gaten. op die site ga je moeten inloggen met je e-services account, je gaat geen softwaren op de pc moeten downloaden (maw tv zal dus OVERAL beschikbaar zijn)

mvg,
Werkte perfekt op mijn Desire S. Doch vandaag plots als ik iets wil afspelen krijg ik de melding "Om te kunnen genieten van de dienst TV-overal, dient u Belgacom TV klant te zijn". Ook na herinstallatie app en terug invullen gegevens, zelfde probleem??? Werk met GSM Ambassador plan.
Is er ondertussen al een datum gekend wanneer de applicatie voor een gewone windows pc gaat uitkomen ?
Ok bart, maar toch groot verschil, 1 ster geven vs gemiddelde van 4

Heb de app nu ook eens getest met een mobiel netwerk, ook dit werkt naar behoren

Mvg
Ik wil er graag vanuit gaan dat Belgacom vragende partij is om de andere vlaamse zenders op tv overal te brengen, maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk waarom hun eigen kanaal Anne er nog niet op zit. Ondanks het feit de content vooral geleverd wordt door de vma zenders is het toch een exclusief Belgacom kanaal?
die sterren zijn nu toch waardeloos. Op 34 gebruikers stelt dit niks voor, en zullen grotendeels van belgacom mensen komen :)

als het hapert kan het uiteraard aan de device zelf liggen, welke mss niet kan volgen. Probeer eens alle background tasks te stoppen, en dan nog eens.
Niet vergeten dat decoding nogal was processing power vereist, en zeker h624 (heb nog niet gekeken welke het exact is voor de tv overal, maar vermoed dat deze zelfde is als op tv)
signaalsterkte is goed kopelingsnelheid 54Mbps is dat genoeg heb samsung galaxy ace s5830
tsja, https:///people/e8c36555b1, ieder zijn mening hé... ik zie dat de app nu toch al een gemiddelde heeft van 4 sterren na 34 stemmers in de market

ivm de kwaliteit:
De dienst TV Overal maakt gebruik van de adaptieve streaming technologie. Dit houdt in dat de videobitrate die u ontvangt afhankelijk is van uw beschikbare Internet bandbreedte, onafhankelijk van het netwerk (DSL of 3G).
dus https:///people/31bc106a47, als u op een goeie wifi verbinding zit zou je goed beeld moeten hebben. als het zo niet is, zal het misschien aan uw toestel liggen?

mvg
Beste https:///people/b43a472495;

Ja, je bevestigd mijn vermoeden. Nu is het afwachten tot de officiële release, en hoop wanneer deze dienst betalend gaat worden dat daar ook data inbegrepen gaat worden want anders word mobiel TV kijken een dure bedoeling vind ik. Ben nu al maandelijks op 1 a 2 GB van mijn limiet verwijderd (soms heb ik 1 dag voor het einde van de maand het ook opgebruikt) dus als ik dan nog maandelijks 5€ dient bij te betalen boven de dienst Overal TV dan hoeft het voor mij niet meer.

Maar ja, dit zijn zorgen voor later, alles is nog nieuw dus we zullen wel zien wat het gaat worden na de test periode.
Heb dit ook eens geinstalleerd werkt wel maar beeldkwaliteit trekt op niet veel he hapert veel het geluid is wel goed zonder haperingen toch heb ik vol bereik met wifi wat is daar tegen te doen om goed beeld te hebben
@xenne Wat voor de één belachelijk is, is voor de ander....

En die éne ster is puur voor de moeite, want dit is geen voldragen app, dit is een bèta die publiek getest wordt. En dan houdt het geen steek om meer sterren te geven dan dat er positiefs te vertellen valt. Tegen dat deze app "volwassen" is (lees: echt klaar voor publieke release) kunnen de scores dan herbekeken worden, maar nu nog even niet.

Reageer