Belgacom laat de klanten in de steek.

  • 10 June 2011
  • 44 reacties
  • 2689 Bekeken

Ze zijn weer goed bezig.

Topmatchen naar Telenet, middelmatige matchen voor Belgacom.

Kijkers zijn weer de dupe.

Telenet lacht ons uit en terecht.

Vanaf nu gaat men klanten verliezen, waarschijnlijk ik inbegrepen.

Telenet heeft nu duidelijk de bovenhand.

Dit is echt degoutant.

44 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Is niet echt BGC zijn fout... sowieso zouden zowel BGC als Telenet een gedeelte uitzenden (uitspraak van de rechtbank). Geen enkel zender kreeg namelijk de exclusieve rechten voor alle zenders.
Al bij al nog niet zo een slechte keuze van BGC! Ze zullen nog steeds het merendeel van de matchen uitzenden!
Badge
Op welke datum zou die datum van die verdeling van die paketten besproken worden?Weet iemand dat?Want ik dacht dat dit later op de maand was.
"sowieso zouden zowel BGC als Telenet een gedeelte uitzenden (uitspraak van de rechtbank). Geen enkel zender kreeg namelijk de exclusieve rechten voor alle zenders."

niet correct. Dit telde enkel voor Telenet. Telenet mocht niet exclusief bieden. Belgacom dus wel, wat ze ook gedaan hadden.
Reputatie 7
Badge +3
Zou voor begin Juli zijn heb ik vernomen.
[q]sowieso zouden zowel BGC als Telenet een gedeelte uitzenden (uitspraak van de rechtbank). Geen enkel zender kreeg namelijk de exclusieve rechten voor alle zenders.[/q]

't was enkel Telenet die niet op alle rechten kon bieden (uitspraak rechter ivm Canal +), Belgacom kon/mocht wél nog gaan voor exclusiviteit

mvg
Badge
Voor mij geeft dat toch niets anders zie ik er 3 of 4 nu neem ik er enkele op en die zie ik wel in de loop van de week.
in dat geval een goeie zaak voor jou, want Belgacom gaat z'n 5 zaterdagmatchen aanbieden aan een heel interessant tarief.

mvg
Badge
Dus als je het zo ziet belgacom haalt als er geen rechter was zijn zet weer binnen want wat heeft telenet nu niets een paar matchen per week.
Badge
In jouw geval xenne niet of intereseerd voetbal je niet?
iedereen zegt dat Belgacom 5 zaterdag machten levert, maar dit is niet correct
telenet mag 3 willekeurige wedstrijden kiezen. Die kunnen op zondag vallen, maar ook op zaterdag.
Belgacom zendt dus de zaterdagavondwedstrijden uit. En Telenet? Die gaan 3 wedstrijden per speeldag kiezen en wanneer gaan die dan worden uitgezonden, op vrijdag- en zondagavond. Dus als supporter van een van de G5 mogen we dus op vrijdag tijdens de spits in de file gaan staan en op zondag laat thuis komen om dan maandagmorgen vroeg op te staan om te gaan werken? Dat wordt weer plezant. Met de supporters die de match nog volgen in het stadion wordt met dit nieuwe contract helemaal geen rekening gehouden en uiteindelijk kost mijn abonnement ook meer dan genoeg.

Ik ga voorlopig nog even afwachten met welke formules Belgacom nu afkomt, maar vermoedelijk zal ik mijn Allfoot wel opzeggen. Sorry Telenet, maar ik ga hier niet heel mijn infrastructuur wijzigen voor die drie matchen die jullie gaan uitzenden. Dat wordt dan maar minder voetbal kijken op TV, de tijd die daardoor vrijkomt kan ik nu gebruiken voor iets anders.

Groeten,

Kris.
@ Bart die info komt van Belgacom zelf, dus ik vermoed dat ze wel juist is. de Telenet topmatchen op vrijdagavond & zondagavond.
eigenlijk wel spijtig dat die matchen van Belgacom allemaal samen gaan vallen, dat maakt hun lot minder interessant.

@ Axana, ben voetballiefhebber, maar ik heb nog nooit een abo genomen, zal dat nu ook wel niet doen, tenzij ze me iets aanbieden dat ik niet kan weigeren

mvg
Badge
waar staat dan al die informatie want anders kan ik beter terug naar het voetbal gaan zien want als je opvoorand niet weet wat ze uitzenden of kan opnemen is het ook de moeite niet meer.En programeer je iets en zie je de volgende dag en is het niet op genomen.
Reputatie 7
Badge +1
Best nog even afwachten denk ik. Hoe zit dat met de franstaligen, want Telenet zit hoofdzakelijk in Vlaanderen? Was het niet zo dat Telenet samen met VOO geboden heeft ? VTM krijgt alleszins de samenvattingen. De VRT valt er dus naast....dus einde Studio 1 en Extratime ?
Badge
Dus Bart als telent 3 zaterdag wedstrijden neemt kan belgacom er nog maar 2 uitzenden of hoe zit dat dan?
de VRT heeft niet meegeboden, ze moeten besparen

in de walen komt het voetbal inderdaad op VOO, de samenvattingen op RTBF

@ Axana, zie de post van Eva :







  • Beste klant en voetballiefhebber,

    Als gevolg van de nieuwe toekenning van de rechten van de Jupiler Pro League, zal Belgacom alle zaterdag matchen uitzenden.
    Dit wil zeggen dat er meer dan 180 wedstrijden live te volgen zijn op Belgacom TV, meer dan de helft van de Jupiler Pro League vanaf het seizoen 2011-2012.

    Geen enkele operator zal bijgevolg het volledige voetbalaanbod kunnen aanbieden, hetgeen Belgacom tot nu toe wel deed.

    In deze context zullen de voetbalabonnementen herbekeken worden. We informeren u voor het einde van de maand over het vernieuwde aanbod aan gereduceerde prijs.

    We bedanken u voor uw vertrouwen en hopen dat we u met Belgacom 11 nog veel leuke momenten zullen blijven bezorgen.





    [/list]
    mvg
Badge
Gratis wedstrijden voor mensen zonder abonnement zullen ook afgeschaft worden of mogen wij bij ons buren gaan kijken.;)
ja de belangrijke matchen gaan naar telenet,samenvatting naar vtm en de overschot naar belgacom.
Badge
Ja die heb ik gelezen daarom dacht ik alle wedstrijden maar wie was het alweer Bart geloof ik dat telenet daar mag kiezen en bv.zaterdagmatchen uit mag nemen kan ik niet meer volgen of zou het misschien kunnen zijn dat bijde operators de beelden verdelen die dag.Als dit zou gebeuren;maar dat wel de primeur voor belgacom blijft.
Reputatie 3
Badge +2
Ben wel eens benieuwd hoeveel de telenetklant zal mogen ophoesten om naar de voetbal te kijken.
Axana, Telenet/Voo mogen dus inderdaad 3 wedstrijden zelf kiezen.. Belgacom krijgt de rest.
Dus het kan zijn dat een week Telenet 3 wedstrijden op zaterdag uitzend, en Belgacom 2 wedstrijden en de week erna Belgacom bv 5 wedstrijden op zaterdag heeft.

nu worden meeste toppers uiteraard wel op zondag gespeeld. MAar dat zijn meestal 'historische' toppers, en niet gebaseerd op de huidige resultaten van de ploeg.
Ik denk toch meer dat Telenet/Voo voor de meest populair ploegen zullen gaan, en dat ze vaak wedstrijden van Standard/Anderlecht zullen nemen omdat dit de meeste kijkers oplevert.
Dus het is bv mogelijk dat ze zeggen : Vanaf nu elke wedstrijd van club X en club X op telenet/voo en dan nog minstens 1 (tot 2) extra toppers, elke week.
Badge
Ze hebben volgens mij daar gewoon geld ingestoken om meer klanten te lokken.Maar als je dit moet doen voor enkele wedstrijden laat dan nog staan zogezegde topwedstrijden.Wat ben ik blij dat ik niet voor een top club suporter.
wel, eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom telenet & vtm doen also zij het voetbal contract gewonnen hebben..

ik vraag mij ook af hoe het bv zit met voetbal via internet? ik veronderstel dat dit ook allemaal naar telenet gaat?
Badge
We zullen wel zien hoe het loopt en je kan er toch maar één tegelijkertijd zien dus er zal er zullen er toch nog meer zijn en ik neem er nog enkele op je kan dat dan wel zien bij voetbal.En het wilt niet zeggen dat je die topmachen niet kab zien dat de voetbal nu slechter word want er zijn tussen andere machen ook nog goede wedstrijden.
Badge
xenne je ben suporter van K. beerschot A. C. ik ben één seizoen geweest maar toen sloeg dat weer op en mijn vriend die meging wou niet meer daarom ging ik ook niet meer.Met die kruk waarmee ik liep is dit veel te loeilijk moest ik iemand anders kennen ging ik terug.Ook vind ik spijtig dat die 2 e klasse niet meer worden uitgezonden.

Reageer