Belgacom iTalk (VoIP) = geen Fon ??

  • 19 November 2011
  • 7 reacties
  • 2898 Bekeken

Ik heb ergens gelezen indien je over VoIP beschikt (Belgacom Italk) dat je dan niet automatisch de instellingen voor Fon zal binnenkrijgen op je modem. Maar daar bleef het ook bij... Mijn vraag is nu: wat moet je wel doen om die instellingen binnen te krijgen? Lachen Want ik zou graag Fon ook gebruiken!

This topic has been closed for comments

7 reacties

't is het eerste wat ik daar van hoor.... wat is uw bron?

de vereiste firmware wordt nu uitgerold, maar dit gebeurd geleidelijk....na een factory reset zal je vermoedelijk de vereiste firmware binnen trekken, maar mogelijks nog niet de hotspot hebben... geduld is een schone deugd

dit gezegd zijnde, om te connecteren met een hotspot is het voorlopig nog niet vereist zelf de hotspot aan te hebben staan, we zitten in een zogenaamde 'grace period' omdat de uitrol nog volop bezig is. na deze grace period zal je maar met een hotspot kunnen connecteren als je zelf de hotspot aan hebt staan

mvg
Xenne, is het niet zo dat als je voip gebruikt dat je dan via de vlan20 geen software meer kunt binnen krijgen dus denk ik dat het dat is wat BLGCM wilt zeggen.

gtjs
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nochtans I Talk en de Fon /Hotspot heb ik ook wel met een andere firmware /run time code op de Modem zie afbeelding.




Dat deze niet automatisch binnenkomt wanneer Voip Actief is klopt.

Deze moet tijdelijk worden uitgeschakeld via de interface pagina van de modem.

Vervolgens een FC van de modem , dan komt de gepaste firmware binnen , nadien moet je dan Voip terug actief zetten en de modem opnieuw resetten.

Het kan ook zijn dat je de gegevens voor je Voip manueel moet ingeven deze vind je terug in je E-Services .


Zo is het bij mij gegaan .


mvg,

Patrick


goeiemiddag ricy,

als je italk, de voip oplossing van belgacom gebruikt is er geen enkel probleem. het is maar als je een externe voip provider gaat gebruiken dat je de vlan 20 moet afzetten, en in dat geval zal je modem ook niet automatisch firmwares binnen halen.

volgens mij klopt het dan ook niet dat je een factory reset moet doen zoals patrick hierboven zegt, 't is wel zo dat een factory reset het pushen van een firmware kan versnellen, denk maar aan het binnen halen van de niieuwe firmware van de decoder een tijdje geleden. ik heb mijn hotspot firmware ook maar verkregen na een factory reset van de modem, anders zat ik wellicht nog te wachten tot deze zou gepusht worden

mvg
Hello xenne,


I am sorry for writing in English. I read Dutch but can't write it very well. I read that you have quite some knowledge about the BBox2 and VoIP. I have had problems for AGES now, trying to get it to work properly. Is there any way other than here to get in touch with you for some help? WOuldn't be long as you probably will be quickly able to tell me what I am doing wrong!


Kind regards
Reputatie 2
Badge +1
What is the issue you're seeing with your BBOX2 and VoIP?
OK, I shall try and explain:


I am using a foreign VoIP provider which worked perfectly with an IP phone and Telenet before switching to Belgacom. In general I am satisified with the BBox I must say.

For the rest I have following problem: I configure my VoIP number with following:

Interface: eth 1,20

All ports 5060

Proxy server, registrar etc all with the server of my VoIP provider

I read in your post above that when using other VoIP providers than Belgacom, one should switch OFF "Wan eth1.20 VoIP" under "Network Interfaces".

Whatever I have tried, even with it switched ON or OFF, first the VoIP works perfectly, in and out....and a couple of hours later, incoming or outgoing calls make my Timecapsule (which is connected by LAN to the BBox2) drop the internet, no VoIP calls working anymore and my BBox2 drops all internet and restarts...

Hope you get the picture...something during the initiation of the VoIP call must trigger a restart. Would love to find a solution as I use VoIP for professional reasons.

Looking forward to feedback and thank you in advance for your time and effort!